شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مطرح کرد؛

تکلیف حج در حوزه اختیارات رهبری است

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب: 466116
سرپرست حجاج ايرانی با تاكيد براينكه بحث تعطيل شدن يا نشدن حج درحوزه اختيارات مقام معظم رهبری است اظهارداشت: كسانی كه مسئوليتی دراين حوزه ندارند ازاظهارنظردراين خصوص خودداری كنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام قاضی عسكر با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص پیگیری مسایل جانباختگان فاجعه منی اظهار داشت ازمیان 461 جان باخته منی به جز یك مورد همه پیكرها شناسایی شدند و با انتقال بیش از 400 پیكر به كشور تا حدودی آرامش به خانواده ها بازگشته است.
 
سرپرست حجاج ایرانی كه درنشست مسئولان دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان ها سخن میگفت با اشاره به اینكه از 79 پیكر دفن شده در عربستان تعدادی ازخانواده ها خواستار بازگرداندن پیكر عزیزان شان هستند افزود: تاكنون بخشی از این اجساد پاك به ایران انتقال یافته و با وجود شرایطی كه پیش آمده است تلاش برای بازگرداندن بقیه پیكرها ادامه دارد.
 
حجت الاسلام قاضی عسكر با اشاره به اینكه اقدامات صورت گرفته موجب شده است جمهوری اسلامی ایران درشناسایی پیكرها ازمشكلاتی كه دیگر كشورها همچنان با آن روبرو هستند عبوركند اضافه كرد برخی از كشورها نیمی ازجان باختگان شان همچنان مفقودند ولی ما به فضل خداوند توانستیم درهمین مدت تكلیف قربانیان فاجعه منی را مشخص كنیم.
 
نماینده ولی فقیه ازمسئولان دفاترنمایندگی بعثه درمناطق و استان ها خواست ارتباط خود را با خانواده های آسیب دیده ازدو حادثه منی و مسجد الحرام حفظ و با سعه صدر و چهره گشاده برای حل مشكلات اقدام كنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر با مهم خواندن پیگیری پرداخت غرامت و دیه به جان باختگان و آسیب دیدگان دو حادثه مسجدالحرام ومنی تاكید كرد: وزارت امورخارجه باید با جدیت اقدامات لازم را انجام دهد و انتظار می رود بتوانیم در اولین فرصت حق این عزیزان را بگیریم .
 
سرپرست حجاج ایرانی التزام مدیران و روحانیون كاروان ها به ضوابط بعثه مقام معظم رهبری در حج را ضروری خواند وگفت: نمی توان براحتی ازكنارتخلفات گذشت و اگر مشخص شود افرادی بدون توجه به توصیه ها ، نسبت به انجام وظایف شرعی و قانونی خود تقصیر داشته اند قاطعانه برخورد خواهیم كرد بدون اینكه درحق كسی هم ظلم شود.
 
نماینده ولی فقیه درادامه حج را از شئون رهبری دانست و تاكید كرد :كسانی كه مسئولیتی دراین حوزه ندارند از اظهار نظر در خصوص تعطیل شدن و یا نشدن حج تمتع خودداری كنند.
 
حجت الاسلام قاضی عسكر افزود: بحث تعطیلی حج درحوزه اختیارات مقام معظم رهبری است واظهارنظردیگران دراین حوزه حركت اشتباهی است.
 
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینكه حج واجب الهی است افزود: حج ركن دین ، شعاروعلم اسلام است و براحتی نمی توان واجب الهی را تعطیل كرد وازاول هم گفته ایم كه حج ازمسایل سیاسی بین دو جداست.
 
نماینده ولی فقیه حمله به سفارت و كنسولگری عربستان در تهران و مشهد را برخلاف نظر مقام معظم رهبری و مصالح نظام عنوان كرد و با اشاره به اینكه دستگاههای ذی ربط باید تدبیرمناسب را برای جلوگیری ازوقوع این حادثه اتخاذ وبا عوامل آن برخورد كنند اظهار داشت: این عناصر باید شناسایی و معرفی شوند چرا كه نه تنها بهانه به دست دیگران داده بلكه برای كشور درسطح بین الملل مشكل جدیدی درست كردند.
 
حجت الاسلام قاضی عسكر بایادآوری محكومیت گسترده جهانی اعدام آیت الله شیخ نمر اظهار داشت: این اقدام عربستان ظالمانه وبرخلاف قوانین حقوق بشربود.
 
وی گفت: شیخ نمرباقرالنمر نه با گروههای تروریستی همكاری داشت و نه به حركت مسلحانه دست زده بود او مدافع آزادی بیان وحق و حقیقت بود وبراساس تكلیف شرعی و امربه معروف ونهی ازمنكر عمل كرد و به شهادت رساندن وی ظلم فاحشی بود كه بسیاری از ملت ها و دولت ها آن را محكوم كردند.
 
نماینده ولی فقیه درپایان سخنان خود از تلاش و مساعدت حاضران در برگزاری با شكوه مراسم اربعین حسینی تقدیر كرد و این مراسم را مایه افتخار جهان اسلام و تشیع دانست.
 
وی به مهیمان نوازی گرم عراقی ها و مردم كشورمان بویژه اهالی استان های مرزی از زائران اربعین حسینی اشاره كرد و لزوم آسیب شناسی در این حوزه را یادآور شد و گفت: اربعین حسینی بعنوان نماد علاقمندان به اهل بیت عصمت و طهارت باید حفظ و سال به سال قوی تربرگزارگردد و با برطرف كردن نقاط ضعف به عظمت این مراسم روز بروز افزوده شود.
 
نماینده ولی فقیه آماده شدن طرح تعالی حج و سند حج را اقدامی ارزنده و در راستای نقشه راه آینده حوزه نمایندگی ولی فقیه توصیف كرد و ازمسئولان دفاتر نمایندگی بعثه درمناطق و استان ها خواست كه در جهت تحقق و پیاده نمودن این طرح اقدامات لازم را بعمل آورند.
 
حجت الاسلام قاضی عسكریكی از اولویت های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت را توجه بیشتر به فعالیت درحوزه عتبات عالیات اعلام و ابرازامیدواری كرد با تلاش همه دست اندركاران تعداد زائران این حوزه افزایش یابد و درمیدان رقابت افرادی كه به صورت آزاد كاروان به عراق می برند و مشكلات فراوانی برای زائران ایجاد می كنند حذف شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *