شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
روسیه:

جیش‌الاسلام جایی در راه‌حل سوریه ندارد

جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۷
کد مطلب: 464784
معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت:‌ گروه شبه‌نظامی جیش‌الاسلام(وابسته به عربستان) جایی در راه‌حل سیاسی سوریه ندارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اولیگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت:‌ گروه‌های شبه نظامی احرار الشام و جیش الاسلام به هیچ وجه جایی در راه حل سیاسی سوریه ندارند.
 
وی تصریح کرد که نام گروه‌هایی چون احرار شام و جیش الاسلام در لیست گروه‌های تروریستی نوشته شود چرا که آنها به هیچ شکلی نمی توانند با تقسیم قدرت سیاسی و اهداف مشترک دست پیدا کنند.
 
معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه این گروه‌های سیاسی را گرو‌هایی تبهکار و مجرم نامید و تاکید کرد که باید فعالیت چنین گرو هایی محدود شود.
 
وی اظهار داشت که گروهی چون جیش السلام در بسیاری از اقدامات تروریستی دست داشته و اکثر تروریست های جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه به این گروه پیوسته اند.
 
این در شرایطی است که عربستان سعودی به طور جدی تلاش دارد تا گروهک جیش الاسلام را به عنوان یکی از گروه های معارض سوری وارد روند مذاکرات صلح سوریه کند.
 
هفته گذشته زهران علوش سرکرده این گروه تروریستی در حمله هوایی ارتش سوریه به مقر فرماندهی گروه جیش اسلام در ریف دمشق کشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *