شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۰
رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه:

ائتلاف سعودی مقابله با داعش پوشالی است

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب: 463240
«الکسی بوشکوف» رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس دومای روسیه ائتلاف به اصطلاح ضدتروریسم را که سعودی ها طراح آن هستند، ائتلافی کاغذی و پوشالی دانست.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روسیا الیوم خبرداد: «الکسی بوشکوف» رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس دومای روسیه ائتلاف مورد اعلام از سوی ریاض برای مقابله با داعش را ائتلافی کاغذی توصیف کرد.
 
وی صحت اخبار منتشره درباره اینکه پاکستان و لبنان از پیوستن خود به این ائتلاف اطلاع نداشتند را بعید ندانست.
 
«بوشکوف» با بیان اینکه تشکیل این ائتلاف تنها روی کاغذ انجام شده است، افزود: ماموریت عربستان سعودی در مقابله با تروریسم تحقق پیدا نمی کند چرا که ریاض با تامین مالی مخالفان مسلح سوری عملا موجب شکل گیری داعش شده است.
 
وی افزود: هدف عربستان جلوگیری از خسارت ژئوپلیتیک خود در بحران سوریه و کسب تایید کشورهای اسلامی است و قصد دارد از باقی ماندن بشار اسد در قدرت ممانعت نماید تا به این ترتیب اسد نتواند تاثیری در تشکیل دولت جدید سوریه داشته باشد.
 
بوشکوف ادامه داد: این ائتلاف، ائتلافی کاغذی و پوشالی است و اگر خبرها در خصوص اینکه پاکستان و لبنان به هیچ وجه از پیوستن خود به آن اطلاع نداشتند درست باشد این امر بهترین دلیلی است که ثابت می کند ائتلاف مذکور صوری و ظاهری است.
 
گفتنی است سعودی ها به تازگی ائتلافی اسلامی متشکل از ۳۴ کشور را که مقر هماهنگی آن در ریاض است تشکیل دادند و مدعی هستند این ائتلاف برای مقابله با داعش در سوریه و عراق، حمایت از امت اسلامی در مقابل تروریسم و دفاع از ملت ها در تعیین سرنوشت خود صورت می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *