پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

جزئيات آتش‌سوزی در مدرسه روستایی

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 461615
مديرکل نوسازي مدارس استان بوشهر گفت: در حادثه آتش‌سوزي مدرسه روستاي بارگاهي از توابع شهرستان دشتستان به هيچ دانش‌آموزي آسيب نرسيده است.
به گزارش جهان، احمد مرادي، در خصوص آتش‌سوزي مدرسه روستاي بارگاهي از توابع شهرستان دشتستان اظهار داشت: حدود ساعت ۸ صبح يکشنبه گذشته حادثه آتش‌سوزي در اين مدرسه رخ داده است؛ البته اين مدرسه بخاري برقي استاندارد داشته است اما متأسفانه اولياي مدرسه، آن را به کار نگرفته‌اند.

وي ادامه داد: با توجه به بخشنامه اداره کل نوسازي مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، مقرر شده بود هيچ بخاري نفتي استفاده نشود و بخاري نفتي نيز در اين استان توزيع نشده است.

مرادي با بيان اينکه بخش عمده‌اي از بخاري‌هاي نفتي جمع‌آوري شده است، افزود: در استان بوشهر بخشي از مدارس داراي گاز طبيعي هستند و شبکه‌هاي داخلي استاندارد و پکيچ ايجاد شده است و برخي مناطق که هوا در آنجا گرم‌تر است از بخاري‌هاي تابشي استفاده مي‌شود.

مديرکل نوسازي مدارس استان بوشهر يادآور شد: در اين مدرسه که در روستاي بارگاهي در اطراف برازجان و از توابع شهرستان دشتستان بوشهر قرار دارد نيز بخاري برقي وجود داشت، اما اوليا مدرسه دقت نظر نکردند و بنا به اعتراف خود آنها تنها يک ساعت از بخاري نفتي استفاده کرده‌اند.

وي با بيان اينکه اين مدرسه ۶ پايه و ۲۴ دانش‌آموز دارد، گفت: ظاهراً يکي از اولياي مدرسه بخاري را در اختيار معلم قرار داده است که بر اثر انحراف بخاري، شعله ايجاد شده اما خوشبختانه هيچکس آسيبي نديده است و بيشتر فضاي کلاس دودآلود شده است.

مرادي تصريح کرد: بلافاصله پس از اين حادثه، معلم کپسول آتش‌نشاني را مي‌آورد و آتش را خاموش مي‌کند و در حال حاضر وضعيت کلاس به حالت اوليه بازگشته است.

وي با بيان اينکه نبايد معلم اين بخاري را از بيرون مي‌آورد و در کلاس درس استفاده مي‌کرد، خاطرنشان کرد: اين بخاري نفتي از طريق سيستم‌هاي دولتي آموزش و پرورش و اداره کل نوسازي مدارس در اختيار کسي قرار نگرفته است و بنده به معلمان، مربيان و اولياي مدارس توصيه مي‌کنم بخشنامه ممنوعيت استفاده از بخاري نفتي را جدي بگيرند.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *