يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

انتقاد از عملکرد محتاطانه وزارت امور خارجه

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۱
کد مطلب: 461354
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزارت خارجه واکنش شجاعانه‌تری به اقدام کنگره آمریکا نشان دهد.
به گزارش جهان، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به طرح کنگره آمریکا مبنی بر اعمال محدودیت سفر به این کشور برای اتباع 38 کشور جهان در صورت سفر به ایران و چند کشور دیگر گفت: متأسفانه وزارت امور خارجه در ارتباط با برخی مسائل سنگین عمل می‌کند و لازم است در خصوص 1+5 عملکرد شجاعانه‌تری داشته باشد.
 
وی افزود: ما شاهد عملکرد محتاطانه وزارت امور خارجه در ارتباط با 1+5 و مسائل یمن، آذربایجان،‌ نیجریه و ... هستیم و بعضاً این نوع موضع‌گیری‌های محتاطانه دستگاه دیپلماسی بر افکار عمومی تأثیر منفی می‌گذارد.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: هم هیأت نظارت مجلس و هم هیأت نظارت شورای عالی امنیت ملی بر اجرای برجام باید طرح کنگره آمریکا را از نظر حقوقی مورد بررسی قرار دهند و تصمیمی را متناسب با قوانین و راهبرد‌های جمهوری اسلامی ایران در این باره اتخاذ کنند.
 
حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: پر واضح است که کنگره آمریکا با برجام مخالف است و در صدد است تا آن را بهم بزند و پیش از آنکه قصد اعمال تحریمی را داشته باشند تلاش دارند تا فضایی را ایجاد کنند تا برجام منتج به نتیجه‌ای که مدنظر جمهوری اسلامی ایران است، نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *