پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۵

اعتراض خانواده شهدای مکه و منا به ظریف

سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 474522
همسر شهید حاتمی با انتقاد از صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر برادر خواندن سعودی‌ها، گفت: برادر خطاب کردن سعودی‌ها از سوی وزیر امور خارجه کشورمان چه معنایی دارد؟ بنده نمی‌دانم دیپلماسی کشور چیست؟ ولی نسبت به صحبت‌هایی که می‌شود اعتراض جدی داریم، کسی حق ندارد سعودی‌ها را برادر ما خطاب کند.
به گزارش جهان، فرشته روح افزا در گفت و گو با فارس با انتقاد از صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان در نشست امنیتی مونیخ گفت: آقای ظریف در سخنان خود گفته‌ عربستان سعودی برادر ما است، بنده به عنوان خانواده کسانی که عزیزان خود را در فاجعه مکه و منا از دست دادند از وزیر خارجه درخواست دارم نگرشی صحیح‌تری به این مسئله داشته باشد چون موضع‌گیری حضرت آقا در مورد عربستان سعودی اینگونه نبود و ایشان آنها را تهدید کردند و آنها را به عنوان برادر خطاب نکردند و ما هم چون کاملا پشتیبان مقام معظم رهبری هستیم با موضع‌گیری وزیر امور خارجه کشورمان مخالف هستیم چون اینها نمی‌توانند حکم برادر برای ما داشته باشند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون عربستان سعودی نقش اسرائیل را در منطقه بازی می‌کند. عربستان سعودی در یمن و عراق و سوریه از داعش حمایت می‌کند و آدم‌کشی می‌کند این کشور اصلاً نمی‌تواند با ما دوست باشد ما از یک سو عزیزانمان را به عنوان مدافعان حرم اعزام می‌کنیم تا با داعش بجنگند و از این طرف وزیر امور خارجه کشورمان، کشوری که داعش را حمایت می‌کند برادر می‌خواند، این موضوع تناقض آشکاری در دیپلماسی کشور است.
 
همسر شهید حاتمی با بیان اینکه این گونه اظهارنظرها برای مسلمانان جهان دلسردی می‌آورد، افزود: کشور ما کشوری است که همیشه با ظالم و استکبار مبارزه کرده، سال‌ها جنگ کردیم، تحریم‌ها را تحمل کردیم و مشکلات را هر جوری که بود حل کردیم به خاطر اینکه مردم ما طرفدار ظالم نبودند. اسرائیل چند سال گذشته و قبل از اینکه عربستان سعودی نقش او را بگیرد رژیم بسیار منفوری بود اما هم اکنون دیگر اسرائیل مطرح نیست چون تمام کارهای نفرت‌انگیز اسرائیل را عربستان انجام می‌دهد و کاملاً آنها را مو به مو اجرا می‌کند.
 
روح افزا خاطرنشان کرد: معنی اظهار دوستی وزیر امور خارجه کشورمان با عربستان سعودی چیست؟ با این اظهارنظر به شدت مخالف هستیم، ما نزدیک 500 نفر را در فاجعه حج امسال از دست دادیم بعد وزیر خارجه می‌گوید ما با عربستان قطع رابطه نکردیم آیا این هنر است که حق این همه خانواده و خون‌های ریخته شده را نادیده می‌گیرند؟! بنده می‌خواهم به آقای ظریف بگویم شما نه تنها قطع رابطه نکردید بلکه یک تذکر هم ندادید و حتی یک سؤال هم نپرسیدید که چرا این اتفاق افتاده و از خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست دادند پشتیبانی نکردید.
 
وی ادامه داد: 7 هزار و 500 مسلمان در عربستان کشته شدند و ما هیچ عکس‌العملی از طرف وزارت امور خارجه ندیدیم. وزیر امور خارجه تابلوی بیرونی کشور ماست و این گونه اظهارات اهمال‌کاری وزیر امور خارجه کشورمان را نشان می‌دهد. عربستان آیت‌الله نمر را مظلومانه و بدون دلیل کشته است،عده‌ای برای انجام مناسک حج به عربستان رفتند و متولیان در عربستان آن قدر ناتوان و بی‌لیاقت هستند که نتوانستند یک مراسم حج 2 میلیون نفری را مدیریت کنند. عراق با تمام ناامنی‌ها بالای 22 میلیون زائر اربعین داشت و هیچ اتفاقی آنجا نیفتاد.
 
همسر شهید حاتمی خاطرنشان کرد: چرا جرثقیل‌ها در ایام حج در اطراف خانه خدا بودند آنها که برای ساختن مکه نبود، آنها برای ساختن کاخ‌های ولیعهد عربستان سعودی بود، آدم یاد زمان فرعون می‌افتد که عده‌ای کشته می‌شدند تا آنها کاخ‌های خود را بسازند. اگر در زمان فرعون کارگران برای ساختن کاخ‌ها کشته می‌شدند اما در فاجعه حج امسال هزاران هزار انسان اندیشمند، فرهیخته و روحانی برجسته جان خود را از دست دادند.
 
روح افزا اظهار داشت: بنده نمی‌دانم دیپلماسی کشور چیست؟ ولی نسبت به صحبت‌هایی که می‌شود اعتراض جدی داریم، کسی حق ندارد سعودی‌ها را برادر ما خطاب کند. افتخار ما در جمهوری اسلامی این است که با ظالمان مقابله کردیم و هیچگاه با آنها برادر نبودیم، و باید وزیر امور خارجه نسبت به صحبت‌های خود پاسخگو باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
از وزیر لبخند انتظار دفاع از حقوق مسلمانان که هیچ انتظار دفاع از هموطنانمان را هم نباید داشته باشیم اخه آقای وزیر مشغول قدم زدن با جان کری است!!!
هموطن
United States
چرا اینقدر بی رگ شده ایم
Romania
اللهم العن آل سعود
خوب اینها واقعا با آل سعود برادرند ! ... اگر فشار افکار عمومی نبود برای مرگ شاه سعودی مجلس ترحیم هم برگزار میکردند !
Iran, Islamic Republic of
ای خانم عزیز این دولتی ها اصلا این حرف ها را نمی شنوند خداوند به مردم ما بصیرت دهند تا در انتخابات آینده چنین افرادی را دوباره بر ملت ایران مسلط نکنند