جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
۳

کلید طول عمر بالا پیدا شد

سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 460093
نتایج بررسیهای دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که خواب مناسب می تواند کلید مهمی برای طول عمر زیاد باشد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، محققان دانشگاه ایالت پورلند در اورگان با بررسی کیفیت و کمیت خواب سالمندانی که در میان آنها دو هزار و ۸۰۰ نفر بالای ۱۰۰ سال داشتند نشان دادند که افراد بالای ۱۰۰ سال تقریبا دو برابر بهتر از سالمندان بین ۶۵ تا ۷۹ سال می خوابیدند.

در این بررسیها ۱۵ هزار و ۶۳۸ بزرگسال ۶۵ سال به بالا شرکت کردند که از این تعداد سه هزار و ۹۲۷ فرد بین ۹۰ و ۹۹ سال و دو هزار و ۷۹۴ نفر ۱۰۰ سال و بالاتر داشتند.

این دانشمندان از این داوطلبان که همگی ساکن چین بودند خواستند که در مورد میزان خواب خود و اینکه آیا با خوابیدن مشکل دارند حرف بزنند.

در این مطالعات مشخص شد سالمندانی که از بیماریهای مزمن رنج می بردند بد می خوابیدند اما سالمندانی که در شرایط خوب سلامت بودند مستقل از شرایط اجتماعی اقتصادی اظهار داشتند که از خواب مناسبی برخوردارند.

اکثر افراد مبتلا به بیماریهای مزمن که حدود ۵ ساعت و کمتر می خوابیدند بین ۶۵ تا ۷۹ سال داشتند در حالی که تمام افراد ۱۰۰ سال به بالا بیش از ۱۰ ساعت در شبانه روز می خوابیدند.

به گفته این محققان بین خواب و عمر طولانی یک ارتباط دو طرفه وجود دارد به طوری که کسی که طول عمر دارد خواب خوبی هم دارد و بر عکس.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما راسخ
اعتباری بر این تحقیق نیست.همه ی علمای ما که اغلب بالای 90 سال عمر کرده اند کمترین ساعات خواب را در شبانه روز داشته اند.
Iran, Islamic Republic of
ولي همين علما اكثراً در روز ميخوابيدند وبه خواب قيلوله معتقدند وكسري خواب شبانه جبران ميشده.دركل 7 ساعت خوابيدن در شب وحدود يك ساعت در روز بر جسم وروح اثر مثبت دارد.
ناصر ربیعی
زندگی نامه های علمای گذشته و معاصر را بخوانید.در شبانه روز بیش از سه چهار ساعت خواب نداشته اند.یا مشغول مطالعه و نگارش بوده اند و یا به تهجد و عبادت می گذرانده اند.بزرگانی چون آیت الله العظمی بهجت یا آیات عظامی که حیات دارند اصلا بیش از سه چهار ساعت خوابیدن را برای خود مکروه می شمارند و ماشاءالله تا 90 -95 و بیشتر هم زندگی کرده اند.ضمنا قیلوله که خواب نیست ؛ چُرت است.