جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

توسعه اقتصادی ایران با توافق‌ هسته‌ای

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 448665
صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود از اقتصاد ایران، اجرای توافق هسته ای را فرصت استثنایی برای رشد اقتصاد این کشور ارزیابی کرده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از اقتصاد ایران، لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران بعد از اجرای توافق هسته ای را به عنوان یک فرصت عالی و استثنایی برای رشد و توسعه این کشور ارزیابی کرد.

بر اساس گزارشی که در سایت این صندوق منتشر شد، کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند فرصت بعد از اجرای توافق هسته ای هر چند عالی به نظر می رسد ولی نیاز به اصلاحات اقتصادی در داخل ایران دارد.

صندوق بین المللی پول در گزارش خود همچنین اعلام کرده که رشد اقتصادی ایران را در سال گذشته به ۳ درصد رسیده و نرخ تورم در ماههای گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

این صندوق چشم انداز آینده اقتصاد ایران را روشن تر دانسته و پیش بینی کرده با افزایش تولید نفت، کاهش هزینه های بازرگانی و دسترسی به منابع مالی خارجی روند رشد اقتصادی تسریع شود.

بر این اساس تقویت محیط کسب و کار و ساختاردهی مجدد بخش مالی شرکت ها، رشد بهره وری را افزایش و بیکاری را به ویژه میان جوانان و زنان کاهش خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *