پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۴
۲
حبیب آقاجری، عضو کمیسیون انرژی:

معنا ندارد پيش از ارائه گزارش كميسيون ويژه برجام، طرح دو فوریتی اعلام وصول شود

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 447406
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تلاش مداوم اعضا کمیسیون برجام در چند هفته گذشته گفت:مسير منطقی وعرفی در مجلس آن است كه ابتدا همه نمايندگان گزارش كميسيون را بشنوند بعد از آن طرحي دو فوريتي مطرح شود.
معنا ندارد پيش از ارائه گزارش كميسيون ويژه برجام، طرح دو فوریتی اعلام وصول شود
به گزارش جهان، حبيب آقاجري نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ارائه طرح در مجلس درباره برجام در غير از مسير گزارش كميسيون ويژه بررسي برجام خلاف منطق، عرف و رويه گذشته مجلس است.

آقاجري نماينده ماهشهر گفت: مقام معظم رهبري در خطبه هاي عيد سعيد فطر فرمودند كه متن فراهم آمده مذاكرات بايد در مسير قانوني خود با دقت بررسي شود به طوريكه خروجي آن ـ چه تصويب بشود چه تصويب نشود ـ قابل دفاع در پيشگاه خداوند متعال باشد؛ ايشان چندي بعد در جمع اعضاي مجلس خبرگان رهبري هم تاكيد كردند كه بخشی از آن مسير قانوني مدنظرشان، مجلس شوراي اسلامي است و نمايندگان ملت نبايد كنار بمانند.

اين عضو كميسيون انرژي افزود: در مجلس آن جمعي كه در يك ماه و نيم گذشته تلاش كرد با همان دقت مورد تاكيد رهبري ـ حتي در زمان سه هفته تعطيلات تابستاني مجلس ـ بطور فشرده بررسي برجام و استماع نظرات همه افراد ذيربط را دنبال نمايد، ‌ اعضاي كميسيون ويژه بررسي برجام بودند كه با رای نمايندگان مردم براي اين كار انتخاب شده اند و اكنون منتظر نتيجه عملكرد آنها هستند.

وي تاكيد كرد: معنا ندارد كه پيش از ارائه گزارش كميسيون ويژه به صحن علني، طرحي درباره برجام در مجلس اعلام وصول شود چراكه مسير منطقی و عرفی در مجلس آن است كه ابتدا همه نمايندگان گزارش كميسيون را بشنوند بعد از آن طرحي دو فوريتي مطرح شود تا نمايندگان بتوانند قضاوت كنند و نتيجه اش قوام لازم را دارا بوده، مرضي رضاي خداوند متعال و مطابق با مسير ترسيمي رهبر انقلاب باشد.

آقاجري در پايان افزود: اميدوارم اين تحليل صحيح نباشد كه ادامه آن جرياني كه در دولت مانع ارائه لايحه به مجلس شد، در حال تلاش براي دور زدن كميسيون ويژه بررسي برجام است تا طرحي بي خاصيت و شعاري در مجلس به تصويب برسد.

گفتنی است علی رغم تلاش پیگیر نمایندگان عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام جهت ارائه گزارشی کامل، دقیق و کارشناسی درخصوص برجام به صحن علنی مجلس، تعدادی از نمایندگان عمدتا اصلاح طلب در اقدامی بی سابقه اعلام کرده اند که اگر در هفته جاری گزارش کمیسیون ویژه و طرح دوفوریتی مربوط به آن به مجلس ارائه نشود، طرح مدنظر خودشان را با قید ۲ فوریت به صحن علنی ارائه خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این کارها نشان دهنده آن است که عده ای با جنجال و هیاهو نمیخواهند مردم به حقیقت ماجرای برجام پی ببرند
Iran, Islamic Republic of
خب کی قراره اعلام وصول بکنه؟
بعد مامیگیم باهم هماهنگند رفقا بعضیها میگند نه!