جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کمرنگی اقدامات ایران باکارشکنی عربستان

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 447436
نماینده مجلس با اشاره به فاجعه منا، گفت: شرایط حاکم بر تصمیمات حکومت عربستان، شرایط خاصی را به وجود آورده که جایی برای رایزنی باقی نگذاشته و کاملا مشخص است اقداماتی که توسط ایران از لحظات ابتدایی انجام شده با کارشکنی‌های سعودی‌ها کمرنگ و در برخی موارد بی‌تاثیر شده است.
به گزارش جهان، سید احمد رضا دستغیب در گفت‌وگو با فارس درخصوص فاجعه منا و کشته و زخمی شدن هزاران زائر خانه خدا، گفت: درباره توطئه بودن این فاجعه به قطعیت نمی توان اظهار نظر کرد و باید بررسی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار با اشاره به اینکه در حال حاضر مجروحان و قربانیان ما در عربستان هستند، اظهار داشت: اولیت اول ما رفع نگرانی از خانواده هایی است که عزیزانشان در آن کشور هستند و برای این موضوع باید به هر طریق ممکن از ظرفیت های مختلف دیپلماتیک استفاده کرد.

دستغیب افزود: در مرحله بعد، باید این فاجعه از طریق دولت جمهوری اسلامی ایران و مجامع بین المللی پیگیری شود و اقدامات قانونی برای احقاق حقوق زائران عزیز انجام شود،چرا که سعودی ها طی چند روز اخیر نشان دادند که منطق روشن، شفاف و صحیحی در مواجهه با این موضوع ندارند.

وی گفت: شرایط حاکم بر تصمیمات حکومت و نظام پادشاهی عربستان، شرایط خاصی را به وجود آورده که جایی برای رایزنی باقی نگذاشته اند و کاملا مشخص است که اقداماتی که توسط جمهوری اسلامی ایران از لحظات ابتدایی انجام شده با کار شکنی های سعودی ها کمرنگ و در برخی موارد بی تاثیر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *