يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۴

توضيحاتی‌درباره صداي مهيب درمسجدالحرام

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 447349
پس از سقوط جرثقيل در مسجدالحرام و کشته شدن بيش ۱۱۰ زائر و حادثه کشته شدن چند هزار نفر در منا، شب گذشته خبرهايي از ريزش سقف مسعي در مسجدالحرام منتشر شد. سازمان حج و زيارت خبر منتشر شده مبني بر ريزش سقف مسعي در مسجدالحرام را تکذيب کرده هرچند توضيحاتي درباره اين شايعه هم داده است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه حج، دوشنبه شب (۶ مهر) در فاصله زماني ميان اقامه نماز مغرب و نماز عشاء صداي عجيب و مهيبي در فضاي مسجدالحرام طنين انداز شد که موجي از وحشت را ميان زائراني که مشغول به طواف يا سعي بين صفا و مروه و يا در حال نماز و نيايش بودند ، ايجاد کرد.

زائران ايراني که در آن زمان در مسجدالحرام حضور داشتند، در اين خصوص گفتند: مشغول عبادت در مسجد الحرام بوديم که صداي مهيبي به گوش رسيد. در اين هنگام برخي از زائران شوکه و وحشت زده شده بودند و برخي از زائران بي تفاوت به عبادت و زيارت خود ادامه مي دادند همچنين برخي از زائران که ترسيده بودند به اين طرف و آن طرف مي گريختند و بعضاً در اين ميان تعدادي از زائران با هم برخورد مي کردند.

بر اساس اعلام شاهدان عيني مدتي پس از شنيدن اين صداي عجيب فضاي مسجدالحرام عادي شد و زائران مانند قبل به نيايش و انجام امور عبادي خود ادامه دادند.

منبع توليد اين صداي مهيب و عجيب که موجب وحشت زائران شد، نامعلوم ماند.

در اين رخداد خوشبختانه گزارشي از آسيب و جراحت زائران ايراني و زائران ديگر کشورها بدست نرسيده است.

سازمان حج و زيارت شايعه ريزش سقف مسعي مسجدالحرام را که در فضاي مجازي منتشر شده بود را تکذيب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *