يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۴
۱۴
آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان:

دوقطبی کردن جامعه توطئه‌ای آمریکایی است که در آستانه انتخابات بیشتر می‌شود

همه باید بر مدار وحدت رفتار کنند
چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 440819
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: تفرقه‌افکنی و دوقطبی کردن جامعه توطئه‌ای است که هر‌چه به سمت انتخابات پیش رویم بیشتر می‌شود و بنابراین همه باید برمدار وحدت رفتار کنند، چراکه قانون، محور وحدت است.
دوقطبی کردن جامعه توطئه‌ای آمریکایی است که در آستانه انتخابات بیشتر می‌شود
گروه سیاست جهان نيوز ـ آیت‌الله سید احمد خاتمی سه‌شنبه شب در حرم سید علاءالدین حسین (ع) اظهار داشت: تفرقه‌افکنی و دوقطبی کردن جامعه توطئه آمریکا است و همه مردم و مسئولان باید به سمت وحدت پیش روند و پیرو ولایت باشند.

وی افزود: فتنه ۸۸ پایان کار فتنه نبود ‌و تا دشمن هست باید مراقب بود که البته مراقبت به معنای نگران بودن و ضعف نیست بلکه اردوگاه متدینین اردوگاه بسیار قوی و نیرومندی است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: موضع ولایت، موضع حق است و ولایت‌ فقیه راه را نشان می‌دهد و برای اینکه در گرد و خاک راه را گم نکنیم، باید دو معیار را رعایت کرد که یکی حجت شرعی و دیگری بصیرت و تدبر عقلی است.

وی با بیان اینکه هر جا ولایت ایستاده همان حجت شرعی است، اضافه کرد: امروز ولایت‌ فقیه حجت شرعی است و هر جا ولایت بود بدانید که موضع درست و حق آنجا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ماهیت و کلیت اردوگاه‌ها، ملاک دیگری برای انتخاب راه درست است، چنان‌که در فتنه ۸۸ یک‌طرف اوباما، سلطنت‌طلبان، منافقان، رقاصه‌های فراری و استحاله شده‌ها بودند و در ‌طرف دیگر هم مردم و ولایت ایستاده بودند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تحریم‌های دشمن تصریح کرد: تحریم‌های دشمنان بنا به قول خودشان ایجاد یک بحران بود اما همگان دیدند که برای ما فرصت شد.

وی بیان کرد: برخی می‌خواهند القا کنند که دعوای آمریکا و ایران تمام‌شده است، در حالی‌ که مسئله توافق با آمریکا نیست بلکه توافق با ۱+۵ است و توافق تنها در مسئله هسته‌ای است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا به دنبال تأمین منافع خود در منطقه است، ابراز داشت: اختلاف ما با آمریکا یک اختلاف جدی است و گزینه‌های روی میز و زیر میزشان نخ‌نماترین حرف آن‌ها است.

خاتمی به دو توطئه داخلی نیز اشاره کرد و افزود: تفرقه‌افکنی و دوقطبی کردن جامعه توطئه‌ای است که هر‌چه به سمت انتخابات پیش رویم بیشتر می‌شود و بنابراین همه باید برمدار وحدت رفتار کنند، چراکه قانون، محور وحدت است.

وی تصریح کرد: امروز راه ما همان مسیری است که باید با پایداری و اتحاد، بحران ساختگی دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم و در این میان کسانی که زمزمه مصالحه سر می‌دهند و یا اینکه به هر شیوه پیامی مبنی بر ضعف صادر می‌کنند، به عزت کشور لطمه می‌زنند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مسئله توافق بحث دوم است و موضوع نخست این است که آمریکا در خیال و خواب خود می‌خواهد در منطقه نفوذ کند و به دنبال شکستن مقاومت در سوریه و لبنان است که پس‌ از آن به عراق وارد شود و آن موقع در همسایگی ما قرار بگیرد و حال جای تعجب است که برخی نمی‌فهمند دفاع در مقابل دشمن از فاصله ۲ هزار کیلومتری بسیار بهتر از دفاع کردن در مقابل یک کشور همسایه است.

خاتمی خاطرنشان کرد: ایجاد ناامنی، چراغ سبز به دشمن نشان دادن است و در این شرایط قطعاً یک اعتراض ساده نیست بلکه براندازی است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چه زيبا فرمودنند هوشيار باشيد
تا ... نشود این وطن وطن نشود
م
United States
صحیح
Iran, Islamic Republic of
خوب اونی که جامعه رو دوقطبی میکنه هم نوکر آمریکایی‌هاست دیگه
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بعضی دوگانه ها ما رو به لحاظ امنیت ملی با مشکل مواجه میکنن، مثل مقاومت و سازش.
همه ما باید با اعتماد به نیت خوب مسئولین و البته پاسخ خواهی از اونها در صدد اعتلای کشور باشیم.
یا دوگانه های قومیتی که متاسفانه در سطح برخی شهرها به وجود اومده و با جوک ها و تحقیرها بیشتر میشه.
یه سری دوگانه ها هم در بطن جامعه وجود داره مثل فقر و غنا. ساده زیستی و اشرافی گری و...
که تکلیفش کاملا معلومه.

نباید اجازه بدیم که وحدت ملی ما دچار آسیب بشه...
اول کسی که دوقطبی سازی رو باب کرد احمدی نژاد تو انتخابات 88 بود
مهدی
... و ... دوقطبیش کردن که می خواهن نوکر امریکا و اسرییل باشن ما مثل اونا نیستیم که بخوایم نوکری امریکا و اسراییل کنیم
عمار
Iran, Islamic Republic of
اصحاب فتنه بودن آقای مغرض که یکسال قبل از انتخابات استارت حمله به دولت خدوم را شروع کردند وتالبه پرتگاه بردند وهنوز هم دنباله حرکت زشتشان ادامه دارد .امروز هم که هنوز هیچ فعالتی شروع نشده دولت فخیمه خود بدنبال یارکشی است.
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم سال 76 را یادتون رفته. درست مثل آقای ع.م. تاریخ ایران وجهان تو ذهنش از شب مناظرات 88 شروع میشه!
احمدی نژاد سال 88 کشور رو متحد کرد
سید حجت
Iran, Islamic Republic of
باسلام از سال 66 ودر زمان حضرت امام آقایان سنگ بنای دو قطبی شدن در جامعه را نهادند منتها شقه شدن اتحاد ملت راازبهرحطام دنیا وامیال نفسانی برهر چیزی ترجیح دادند
Iran, Islamic Republic of
... باید مواظب بود و مواظب قستمی که دست ما نیست هم بود.
برخی از فتنه گران کور دل هم نوا با روباه پیر انگلیس می خواهند کشور را به دو قطب ببرند و اینها هر گز طرف دار اسلام نیستند . گرگان در لباس میش هستند.
شماها سال 88 مردم دو تکه کردید خودی و غیر خودی ! خود کرده را تدبیر نیست !