چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

تلاش دولت برای توانمندسازی زنان سرپرست

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 440313
مشاور وزیر صنعت و معدن در امور بانوان گفت: ۸ هزار زن سرپرست خانوار با همکاری شوراهای روستایی در منطقه ری شناسایی شده اند .
به گزارش جهان، سهیلا جلودارزاده ،مشاور وزیر صنعت و معدن در امور بانوان در گفتگو با مهر درباره طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار که در این راستا از سوی معاونت زنان ریاست جمهوری راه اندازی شده است ، گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بنا بر ضرورت رسیدگی به این زنان طراحی و پیشنهاد شده است که اکنون به صورت پایلوت در شهرستان ری برگزار می شود.

وی افزود: در شهرستان ری چند مرحله تعریف شده است که با تدوین بانک اطلاعاتی این افراد را شناسایی کرده و از طریق سازمان ثبت اسناد ، تأمین اجتماعی ، کمیته امداد و سازمان بهزیستی با جمع آوری دانش آموزان فاقد پدر و همین طور خیریه ها این بانک اطلاعات را کامل می کنیم و با همکاری شوراهای روستایی پیرامون منطقه تا امروز ۸ هزار نفر در این بانک اطلاعاتی شناسایی شده اند .

جلودارزاده هدف کلی این طرح را آماده سازی یک طرح جامع برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دربرنامه ششم توسعه عنوان کرد و اظهار داشت : برای رسیدن به مقصود در این بخش از بخش مقدماتی و کمک های مالی مقدماتی شروع می شود و به مرحله آموزش مهارت های زندگی ، ساخت شخصیت و تشکیل یک هویت قدرتمند برای زنان ادامه پیدا می کند. مهارت های فنی و حرفه ای نیز می تواند زمینه اشتغال مناسب را فراهم کند.

مسئول طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با اشاره به اینکه در حال حاضر تعدادی کارگاه های کوچک در روستاهای اطراف ری با کمک کارآفرینان افتتاح شده است ، بیان کرد : طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یک مسئله عمومی است و نیازمند وحدت برنامه ریزی در بین نهادهای متولی است .

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود در هر منطقه و نوع نیاز زنان نیازمند طراحی ویژه برای هر منطقه است، تأکید کرد : لازم است تیمی از وزارت خانه های کار و رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت وکشاورزی که بیشتر کسب و کارها در این وزارت خانه ها وجود دارد ، تشکیل شود و در کنار تقویت کارآفرینی فرهنگی،کارهای هنری و فرهنگی را نیز پیگیری و تقویت کنیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *