شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۴

سرتیپ اسماعیلی: فرهنگیان سربازان واقعی جبهه جنگ نرم هستند

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 439314
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مراسم اختتامیه هشتمین اردوی ملی پیشاهنگان پیشتاز گفت: فرهنگیان کشور به راستی که سربازان خط مقدم جبهه جنگ نرم در مقابل دشمنان هستند
به گزارش جهان، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در آئین اختتامیه هشتمین اردوی ملی مربیان پیشاهنگ سازمان دانش آموزی که شب گذشته ۲۵ مرداد در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار داشت: به راستی که فرهنگیان سربازان واقعی عرصه دفاع نرم در جبهه های جنگ نرم هستند. این اردو و لحظاتی اجرا شد برنامه پرمغز و مفرحی بود و ویژگی بارز آن لباسهای هماهنگ و نظم خاصی بود که در این اردو حاکم بود.

رییس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: اردوی ملی مربیان پیشاهنگ پیشتاز دو مزیت خوب دارد ، مزیت اول از نظر کمی است یعنی هماهنگی بین اعضا است و همچنین از بعد کیفی حضور ۳۰ درصد از افراد پیشکسوت و ۷۰ درصد از جوانان در این دوره است. می توانم این قول را بدهم که به منظور ارتقای مهارتهای دفاعی پدافند عامل و غیرعامل، بدون هزینه کلاس هایی را برای شما برگزار کنیم.

امروز خاکریز اصلی ما دفاع هوایی است

وی گفت: امروز خاکریز اصلی ما در مقابل دشمنان دفاع هوایی است بنابراین لازم است تا پدافند هوایی در اولویت باشد .

رییس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به حملات هوایی آل سعود به یمن اشاره کرد و گفت: اگر مردم غیور یمن که مقابل رژیم غاصب ال سعود ایستادگی و دفاع می کند توان دفاعی مناسب داشت می توانست پوزه آنها را خیلی زود به زمین بزند.

این اردوها زمینه ساز آمادگی دفاع نظامی است

اسماعیلی ادامه داد: این اردوها زمینه ساز آمادگی لازم برای دفاع نظامی است که معلمان و مربیان وظیفه سنگینی را در زمینه تعلیم و تربیت کشور برعهده دارند.

۵۰نقطه پدافند هوایی قبل از انقلاب

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب با وجود اینکه رژیم طاغوت ژاندارم منطقه به حساب می آمد اما دشمنان، تسلیحات نظامی را به ایران می فروختند که ۱۰ سال عقب تر از تکنولوژی روز بود و تنها ۵۰ نقطه ایران پدافند هوایی داشت.

۴۰۰نقطه پدافند هوایی بعد از انقلاب

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: ما پس از پیروزی انقلاب که دشمنان حتی یک حلقه سیم خاردار هم به ما نمی فروختند توانستیم این میزان را به ۴۰۰ نقطه افزایش دهیم و در عملیات غرور آمیز والفجرهشت ، ۸۰ فروند از هواپیماهای دشمن را زمین گیر کردیم.

شهدا با تلاش های معلمان به آن جایگاه رسیدند

وی خاطرنشان کرد: در بین شهدای جنگ تحمیلی افراد با سنین مختلف حضور داشتند و همه این افراد در آموزش های ناب اسلام و شما معلمان که شغلی انبیا گونه دارید قرار داشتند و امیدواریم با تلاش شما بتوانیم زمینه ساز تعالی اسلام ایرانی و ایران اسلامی باشیم.

اسماعیلی گفت: اکنون حدود ۳۶۰۰ نقطه از مراکز حساس مانند پالایشگاه ها، سدها ، نیروگاه ها و مناطق حساس حکومتی و نظامی ما دارای پدافند هوایی هستند.

توان بالای ایران

رییس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به دستاوردهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آن هم با تکنولوژی و توان بومی اشاره کرد و ادامه داد: ما هم اکنون راداری را ساخته ایم که تا ۳ هزار کیلومتر را حس می کند یعنی اکنون ما صدای نفس دشمنان را احساس می کنیم . این رادار آنقدر قوی و غرورآفرین است که طبق نظر سازمان هوانوردی ایکائو EKO که مرکز آن در کانادا قرار دارد و این کشور مخالف مذاکرات ۵+۱ بو اعلام کرد آسمان جمهوری اسلامی ایران امن ترین آسمان خاورمیانه است و این چنین است فرزندانی که به دست شما معلمان تربیت شده اند.
مرجع : پیشفر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *