پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱

هشدار طوفان احتمالی در استان تهران

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 437921
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بلافاصله به سازمان های عضو شورای هماهنگی اطلاع رسانی کردیم تا در صورت وقوع طوفان اقدام فوری انجام شود.
به گزارش جهان به نقل از برنا، پیرو اخطاریه امروز ۱۸، مرداد ماه ، سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع طوفان شدید در استان تهران و چند استان دیگر ، سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران گفت :« سازمان هواشناسی در یک اطلاع رسانی کلی که دو روز قبل انجام شده بود پیش بینی وقوع طوفان را داشت که خوشبختانه در آن تاریخ و آن مقطع زمانی طوفانی رخ نداد »

وی در ادامه در خصوص پیش بینی و اخطاریه مجدد سازمان هواشناسی افزود:« امروز مجدد اخطاریه ای از سوی سازمان هواشناسی پیرامون وقوع طوفان و بارش های رگباری برای پایتخت و تعدادی از استان های دیگر صادر شد و سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل است ، اما تااین لحظه مورد خاصی ناشی از وقوع طوفان گزارش نشده است »

همچنین مرتضی اکبرپور ، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص آمادگی این سازمان برای مقابله با طوفان احتمالی گفت :« بعد از اطلاع سازمان هواشناسی ، بلافاصله اخطاریه را در تلویزیون زیر نویس دادیم و به تمامی سازمان های عضو شورای هماهنگی بحران استان تهران ، ابلاغ کردیم تا تمامی سازمان های عضو در حالت آماده باش قرار گیرند که در صورت وقوع طوفان اقدام فوری انجام شود »

بر پایه گزارش خبرگزای برنا متن اخطاریه سازمان هواشناسی کشور به شرح زیر است :

یش بینی می شود که موج تراز میانی جو از بعد از ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه از فراز مناطق مرکزی تاشرق دریای خزر عبور نماید. گذر این سامانه جوی سبب تشدید ناپایداری همرفتی در دامنه های شمالی البرز، سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال استان سمنان و دامنه های البرز مرکزی در شمال استان تهران و با احتمال کمتر در شمال البرز خواهد شد.

پیامد این شرائط، بارش رگباری باران، رعدوبرق و وزش باد محلی شدید یا توفان تندری در مناطق یاد شده به شرح زیر خواهد بود:

یکشنبه بعد از ظهر تا اوایل صبح دوشنبه در استانهای خراسان شمالی، مناطق شرقی و جنوبی گلستان و با احتمال کمتر در شرق مازندران.

از شب یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه شمال استان سمنان و مناطق مرکزی رشته کوه البرز در شمال استان تهران و با احتمال کمتر در شمال استان البرز.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *