يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۱

اعتراض سفیرایران به شورای امنیت

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 434943
سفیر ایران نزد سازمان ملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی اعمال خود باشد اما تاکنون هیچ اقدام بین‌المللی علیه آن صورت نگرفته، افزود: شورای امنیت نمی‌تواند در قبال رژیمی که امنیت خاورمیانه را به خطر انداخته منفعل باقی بماند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «غلام علی خوشرو» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز گذشته (جمعه) در بحث عمومی شورای امنیت در مورد خاورمیانه و فلسطین به نمایندگی از سوی جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی بر حمایت و همبستگی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از آرمان فلسطین و احقاق حقوق غیر قابل انکار مردم فلسطین، مواضع به ویژه حق تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

خوشرو با اشاره به آلام مردم فلسطین در طول ۶۷ سال که موضوع فلسطین در دستور کار سازمان ملل متحد و شورای امنیت قرار گرفته است، گفت: از نظر جنبش عدم تعهد آنچه موجب شکست شورای امنیت در اجرای وظایف خود در قبال مسئله فلسطین شده، فقدان اراده سیاسی است.

سفیر کشورمان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و سیاست های نژادپرستانه و غیر قانونی آن به ویژه در جریان تهاجم سال گذشته این رژیم به مردم بی دفاع غزه که اینک در گزارش کمیسیون تحقیق کمیساریای عالی حقوق بشر نیز منعکس شده است، گفت: بر اساس شواهد و مدارک تایید شده در این گزارش ارتش اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده و اصول حقوق بشر انساندوستانه بین‌المللی را یکسره نادیده گرفته است.

خوشرو گفت: این رژیم باید پاسخگوی اعمال خود باشد اما تاکنون هیچ اقدام بین‌المللی علیه این رژیم صورت نگرفته است و این بی‌کیفری نمی‌تواند هیچگونه توجیهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: شورای امنیت نمی‌تواند همچنان در قبال این بحران که صلح و امنیت را در خاورمیانه به خطر انداخته است منفعل باقی بماند بلکه باید بر اساس وظایف خود که در منشور ملل متحد تصریح شده است زمینه را برای ایجاد صلحی پایدار و عادلانه در سرزمین فلسطین فراهم آورد.

خوشرو همچنین در این سخنرانی بار دیگر بر مواضع جنبش عدم تعهد مبنی بر محکومیت تجاوزهای مستمر و مکرر رژیم اسرائیل به مرزهای لبنان و نقض حاکمیت این کشور و نیز ادامه اشغال غیر قانونی بلندی‌های جولان توسط این رژیم تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *