يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

امروز صدور رای پرونده پیکان-راه‌آهن

دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 434134
رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه رای پرونده شکایت باشگاه پیکان از راه‌آهن امروز صادر و در اختیار دبیرکل قرار می‌گیرد،
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا صالحی در مورد زمان رای قطعی پرونده شکایت باشگاه پیکان از راه‌آهن به خاطر استفاده از یک بازیکن غیر مجاز، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکشنبه شب نشستی ۳-۴ ساعته با اعضا داشتیم و تمام موارد و زوایای پرونده را بررسی کردیم. امروز رای را صادر و بعد از تایپ، به علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال ارسال می‌شود تا درصورت صلاحدید این رای اعلام و ابلاغ شود.

وی در خصوص اینکه آیا اعلام مستندات جدید از سوی علی کفاشیان را تائید می‌کنید؟، تاکید کرد: مستندات جدید به استعلام‌های صورت گرفته از فدراسیون فوتبال ترکیه و باشگاه اردو اسپور باز می‌گردد. در صحبت‌های گذشته اعلام کردم، استعلام باشگاه اردو اسپور هنوز به دستمان نرسیده که این اتفاق روز پنجشنبه واصل شد. به همین خاطر پرونده در روند رسیدگی خودش قرار گرفت، امروز حکم که صادر می‌شود، تایپ شده و روند اداری خود را سپری می‌کند.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا این مکاتبات را نمی‌توانستید در مرحله قبل انجام دهید که بلاتکلیفی و فاصله زمانی ایجاد نشود؟، خاطرنشان کرد: از لحاظ‌مان استعلام لازم نبود اما وقتی تجدید نظرخواهی ویژه صورت گرفت، در آن زمان وجود استعلام را ضروری دانستیم تا رسیدگی به پرونده را با دقت بیشتری انجام داده و ایراداتی که از سوی باشگاه راه‌آهن گرفته شده بود، را بتوانیم پاسخگو بوده یا اینکه حکم پرونده را به آنچه به واقعیت نزدیک است، صادر کنیم.

صالحی در مورد اینکه امروز مطمئنا رای صادر می‌شود، یادآور شد: وقتی کمیته استیناف نسبت به رایی که از سوی کمیته انضباطی صادر می‌شود، تصمیم گیری می‌کند، اگر در آئین‌نامه هم نگاه کنید این رای قطعی است. منتهی وقتی تجدیدنظر خواهی ویژه را در آئین‌نامه قرار می‌دهند، در بند ۲ ماده ۵۱ این مدت زمان یک‌سال تعیین شده است. اگر باشگاه راه‌آهن ۶ ماه دیگر به این رای اعتراض می‌کرد، چه اتفاقی رخ می‌داد، آیا واقعا در اینجا هم کمیته استیناف مقصر است؟

وی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، افزود: ما مقصر در تاخیر نیستیم زیرا این شیوه آئین‌نامه است، حکم کمیته استیناف قطعی و زیر آن هم نوشته شده بود اما این امتیازی است که آئین‌نامه داده و از دست ما هم کاری بر نمی‌آمد. در این شرایط و در روزی که تعطیل بود، جلسه‌ای ۴ ساعته با اعضای داشتیم و امیدواریم این رای صادر شده، امروز اعلام شود.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از اعلام رای، باید منتظر امضای دبیرکل بود؟، گفت: امضای حکم از سوی اعضای کمیته استیناف انجام می‌شود و در نهایت رای به دبیرکل ارائه می‌شود که ایشان دستور ابلاغ و در صورت صلاحدید اجازه اعلام آن صادر می‌کند. البته ساعت آن را نمی‌توانیم تخمین بزنیم اما ان‌شاء الله بعدازظهر رای تحویل دبیرکل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *