جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۸۹
روحانی در ضیافت افطار با ورزشکاران:

عده‌ای چون از مذاکره می‌ترسند در کناری ایستاده و شعار می‌دهند

پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 433617
رییس جمهوری گفت: عده‌ای از میز مذاکره واهمه دارند و طرف مقابل خود را خیلی بزرگ تصور می‌کنند که توانایی مذاکره با آن وجود ندارد و می گویند اگر مذاکره کنیم حتماً شکست می خوریم.
عده‌ای چون از مذاکره می‌ترسند در کناری ایستاده و شعار می‌دهند
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در ضیافت افطار با ورزشکاران اظهار داشت: تیم‌های ورزشی با جام‌های افتخار و پیروزی که در میدان‌های مسابقه جهانی کسب کردند، نام و پرچم ایران را در جهان به اهتزاز در آوردند و در این مذاکرات نیز تیم دیپلماسی کشورمان با افتخار نام و پرچم ایران را بالا برد.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه ورزش از دیدگاه این دولت یک کار تشریفاتی و حاشیه‌ای نیست، گفت: از دیدگاه دولت، ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی برای سلامت و نشاط جسم و روح جامعه مفید است و باید تقویت شود و دولت در حد توان خود از آن حمایت خواهد کرد.

روحانی حمایت از ورزش بانوان را نیز مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در ورزش بانوان باید در سطح جهانی به گونه ای کاری کنیم که دنیا متوجه شود اسلام، اخلاق و فرهنگ ما با ورزش بانوان نه تنها در تضاد نیست بلکه حضور آنان در عرصه مسابقات جهانی هم ضروری و هم موجب افتخار ماست.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: وقتی یکی از بانوان قهرمان کشورمان با حجاب در سکوی جهانی قرار می‌گیرد، باعث افتخار مضاعف است. ضمن اینکه از جمله اتهاماتی که به دروغ مطرح می‌کنند این است که اسلام ضد زن است و فرصت حضور زنان در جامعه را فراهم نمی‌کند و بین زن و مرد تبعیض قایل است. این در حالی است که هیچ آیین و مکتبی مانند اسلام به زیبایی، جایگاه و شأن بانوان را بالا نبرده است.

روحانی، گسترش ورزش همگانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر ورزش همگانی توسعه پیدا کند، به طور طبیعی از داخل آن، استعدادها شکوفا می‌شود و از سوی دیگر برای بروز استعدادها باید در صحنه‌های رقابت ورزشی حضور یافت و لازمه حضور در عرصه‌های ورزشی تن دادن به قواعد بازی و مسابقه است و از کسی پذیرفته نیست که بخواهد برخلاف قواعد مسابقه رفتار کند.

رییس جمهوری اضافه کرد: یا باید در بازی و رقابت‌های جهانی شرکت کنیم و قواعد آن را نیز بپذیریم و یا اصلاً در آن رقابت‌ها حضور پیدا نکنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: دنیای سیاست هم مانند دنیا ورزش، رقابتی است. در این عرصه نیز باید مشخص شود که آیا می‌خواهید با دنیا همکاری کنید یا نمی‌خواهید و بی‌تردید در دنیای امروز نمی‌توان منزوی بود و این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی به آن اشاره فرمودند که تولید ما باید درون‌زا بوده ولی باید برون‌نگر باشیم، یعنی صادرات خود را افزایش داده و دروازه‌ها را باز کنیم.

رییس جمهوری گفت: دنیای امروز، دنیایی است که باید همه با یکدیگر همکاری و مشارکت کنند، ضمن اینکه ملت ایران ملت بزرگی است و از منطق و استدلال برخوردار است.

روحانی اظهارداشت:عده‌ای از میز مذاکره واهمه دارند و طرف مقابل خود را خیلی بزرگ تصور می‌کنند که توانایی مذاکره با آن وجود ندارد و می گویند اگر مذاکره کنیم حتماً شکست می خوریم. عده‌ای نیز چون از مذاکره می‌ترسند ترجیح می‌دهند در کناری ایستاده و صرفاً شعار دهند و این ساده‌ترین راه ممکن است. از نظر ما دلیلی برای ترس از مذاکره وجود ندارد چرا که ما توانمند ،با قدرت،صاحب منطق، استدلال و تاریخ و تمدن عظیم و دیرینه هستیم و این موضوعی است که هر شش قدرتی که با ما مذاکره می‌کردند به نوعی به آن اذعان کردند.

رییس جمهوری گفت: عده‌ای نیز تصور می‌کنند با حضور در میز مذاکره ،در برابر قدرت طرف مقابل راهی جز تسلیم وجود ندارد در حالی که ما نشان دادیم این توان را داریم که مذاکره را به پیش برده و خواسته‌های خود را به کرسی بنشانیم.

روحانی افزود:از آغاز دولت یازدهم وعده داده بودم که با شش قدرت دنیا پای میز مذاکره خواهیم نشست و هدفمان این است که زنجیرهای ظالمانه و غلط تحریم را بشکنیم. از همان ابتدا عده‌ای اعلام می‌کردند که این کار امکان‌پذیر نیست و دشوار است، اما ما کسانی را به میدان این بازی سخت فرستادیم که توانمندی آنها را باور داشتیم.

رییس جمهوری اظهارداشت: ما یک تیم قوی و حرفه‌ای برای مذاکره فرستادیم و اینها کسانی بودند که فن مذاکره را به خوبی می‌شناختند و به قواعد بازی و مذاکره آشنایی داشتند.

روحانی خطاب به ملت ایران افزود:تیم مذاکره کننده ایران در بخش‌های فنی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی کاملاً حرفه‌ای بودند و به خوبی مطالبات کشورمان را پیگیری کردند به گونه‌ای که تعجب طرف مقابل را برانگیخته بودند.

رییس جمهوری با بیان اینکه افتخار اصلی موفقیت مذاکرات هسته‌ای متعلق به ملت ایران است، اظهارداشت: ملت ایران با استقامت، ایستادگی و حضور در صحنه و رهبر معظم انقلاب با هدایت، ارشادات و حمایت‌هایشان در کنار سایر قوا، همه دست به دست هم داده و به این پیروزی و افتخار بزرگ رسیدیم.

روحانی با اشاره به برخی دستاوردهای مذاکرات اخیر اظهار داشت: این مذاکرات دستاوردهایی فراتر از تحریم‌های هسته‌ای داشته است. قرار بود که فقط تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود، اما تیم مذاکره کننده‌مان موفق شد تحریم هواپیمایی را که جزو تحریم‌های هسته‌ای نبود رفع کند. از سوی دیگر تحریم فروش مواد غذایی از جمله پسته و فرش به آمریکا و تحریم شرکت‌های مرتبط با شرکت‌های آمریکایی که جزو برنامه هسته‌ای نبود، برداشته شد.

در ابتدای این دیدار محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با تبریک موفقیت ارزشمند تیم هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: این مذاکرات یک ماراتن سخت و نفسگیر و استقامتی بود که در نهایت برگ زرینی در تاریخ کشورمان ورق خورد.

وی خاطر نشان کرد: جامعه بزرگ ورزش کشورمان از این اتفاق مهم و تاریخی به طور همه جانبه حمایت می‌کند.

در این دیدار همچنین پولادگر رییس فدراسیون تکواندو و خانم محمدی رییس فدراسیون اسکیت در سخنانی با تبریک و قدردانی از موفقیت تیم هسته‌ای کشورمان، از حمایت‌های بی‌شائبه دولت نسبت به توسعه ورزش قدردانی کردند و برخی پیشنهادات خود را برای ارتقاء جایگاه ورزش قهرمانی کشور در عرصه‌های جهانی بیان نمودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
کسی از مذاکرات نمیترسه برادر. اتفاقا اون کسانی که دلواپس هستند همان کسانی هستند که هشت سال در برابر تو پ و تانک عراق و همین آمریکا ایستادند و تکه تکه شدند.
Romania
لکیلا تاسوا علی مافاتکم و لا تفرحوا بما اتیکم
دقیقا، اقای روحانی الان زنگ حسابه انشا تموم شد
دوازده سال پیش کی گول این جنایتکاران را خورد و دو سال هرچه داشتیم را تعلیق کرد ُ مردم ؟ مردم گول خوردند ؟
ابراهیم
آنچه شما از آن به گول خوردن نام میبرید سیاست نظام برای پیشبرد اهداف هسته ای بوده و به تایید تمام ارکان نظام هم رسیده بوده است.
روح اله
رئیس جمهور بیش از10بارگفتندجیب مردم خالیه.شما ازجیب خالی مردم خبرندارید.خزینه خالیه.)(بایدبرویم مذاکره کنیم)الان تمام شد .آقای رئیس جمهور ک ادعاکردید با مذاکرات جیبمان پرمیشودخاهشا جیبمان خالیه پرش کنید.اگه ممکنه بذارید همین یارانه کم هم در ته جیبمان بماند .
ایهاالناس ب گوش باشید که وعده رییس جمهور باید علنی شود ب پرکردن جیبمان
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
الگوی زندگی من شیخ فضل الله نوری و سیدحسن مدرس است
Iran, Islamic Republic of
اقای رییس شما به هروعده ای که درانتخابات دادید عمل کردید فقط مذاکرات مانده بود که اینهم عملی شد!
مچکریم
سیاح
Iran, Islamic Republic of
به همه وعده ها عمل کرده !? یعنی دیگر به آخر خط رسیده است
پس دیگر برنامه ای ندارد و تمام ، استعفا دهد تا نفر بعد با برنامه مملکت داری کند
روحانی کاری به اين حرفها نداره. هر اتفاقي بیفته اون می ندازه گردن بقیه. میخواد جنگ روانی راه بندازه و دشمن تراشی بکنه. بقای خودش را در تحریک چپ و راست برعلیه هم می بینه.
...وگرنه کدوم رئیس جمهوری این همه حرف تنش زا در مملکت خودش ميزنه؟
والله من از فحش های آقای روحانی بیشتر از بمب اتم میترسم.
به لقمان گفتند ادب از که آموختی گفت...
ابراهیم
شما که دم از مقاومت تیم قبلی میزنید لطفا فرازی از سابقه آقای احمدی نژاد و حلقه اولیه ایشان را بفرمایید تا ما هم روشن شویم. ما که با بررسی کارنامه ایشان چیزی در زمان مبارزات انقلاب و جنگ ندیدیم!!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
من بودم ، آمریکا را بزرگ می دیدم و همه دنیا می نامیدم !
من بودم ، کدخدا می گفتم !
جناب رییس جمهور بهتر نیست اینطور بفرمایید که عده ای چون از مقاومت و صبر و دفاع در برابر ظلم می ترسند روی به مذاکره اورده اند و مذاکره و توافق با دشمن از ارمانها و ارزوهایشان شده است!!؟؟بالاخره این را یک بچه هم میفهمد که عقب نشینی و کرنش بسیار راحت تر از مقاومت ویورش است!!!!
امین
United States
معلومه که عده ای اصلا از جنگ نمی ترسند چون خودشون که نمی خان برن جنگ بچه های مردم بیچاره باید برن تیکه پاره بشن. ایشان هم توی بهترین هتل های دنیا با فداکاری تمام تحریم ها را دور می زنند و پورسانت درست و حسابیشون را حساب می کنن
کرمی
نه جناب به وضعیت جسمی همونا نگاه کن بچه های مردم نفرستادن جلوی توپ و تانک خودشون تکه تکه شدن یه چشم ندارن یاپا ...کسانی که اصلا جنگ ندیده اند از جنگ می ترسن
قابل توجه شما امین خان
اونهایی که دم از مقاومت میزدند مردم مستضعف جنوب شهری بودند که بچه شهید دارند
و عافیت طلبان صلح اندیش همان پورشه سواران حامی توافق
سینه چاک
امین جان داداش گلم...
اولا اونایی که رفتند جنگیدند خودشون رفتند وکسی مجبورشون نکردوطبق آمارهای واسناد مربوط به جنگ حدودا حداکثر پنج درصد واجدین شرایط برای اعزام به جبهه ها داوطلبانه اعزام شدندکه البته تعدادکثیری هم تحت عنوان خدمت سربازی جز این پنج درصد واجد شرایط اعزام شدند.
دوما لازم نیست کسی من یا امثال من که جوان هستیم و در این دوره زندگی میکنیم رو به اجباراعزام کنه چون وقتی میبینیم خاکمون و ناموسمون و عقایدمون (هرچند مثل بعضی ها که ازش سود میبرند وما سود نمیبریم) رو موردتعرض قرار میدند با دست خالی هم شده مقابله و مقاومت میکنیم...چون غیرت توی خون ماست....
ومیدونی غیرت چیه؟ تعریف غیرت در علم اخلاق یعنی تلاش انسان برای حفظ آنچیزی که برایش ارزش دارد...
شما هم بیا با ما هم قطار شو...
س
Iran, Islamic Republic of
تو شاید نری جنگ ، چون اگر جنگ می رفتی ، آمریکا نبودی !
من که هم قبلا رفتم و هم برای عزت اسلام و ایران باز حاضرم بجنگم
حق ما ایرانیها حقارت و دین فروشی نیست !
حق ما با آبرو دیندار زندگی کردن است
احسنت
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای این دولت متاسفم که بعد از 2 سال معطل کردن ملت و کشور و هزینه کردن از جیب مردم و دولت قبل و رهبری عزیز و گفتن از اهمیت فوق العاده مذاکره و توافق و ...، همه شون از همین الان ناله بازم نمیشه کار کرد و خیلی هم توافق فایده نداره و ... سر دادن و حتی میگن همین که مذاکره کردیم برای ما پیروزی است حتی اگر عملا توافق صورت نگیرد
آخه یکی نیست بگه کی بود که می گفت آمریکا کدخداست و از آمریکا بعنوان یه قدرت و دیگران از جمله ایران را زیردست می دانست؟!

ضمنا این دولت عادت داره حتی شکستهاشو بعنوان پیروزی قلمداد کنه.
نگاهی به توافق های ژنو و لوزان و وین همه چیز را اثبات می کنه.
جوجه را آخر پاییز می شمرند.
مطمئنم هفته بعد که توافق بررسی و تحلیل ها منتشر بشه برای همه روشن میشه که این ادعاهای باسوادا!! چقدر درسته!!
مرتضی سیری
نخست اینکه دولت کهنه کار و سالمند! پس از انتخابات احساسی شد و به سرهغ مذاکرات هسته ای رفت( پز تدبیر و امید)! دوم اینکه آمریکا از تحریم چه نصیبش می شد؟ هیچ! نهایتأ برای جبران خسارات هم پیمانانش( هند و ژاپن و...) با همکاری عربستان و قطر قیمت نفت ا به زیر نصف کاهش داد. وگرنه خود اوباما اخیرأ گفت : کارکرد تحریم ها در حال نابودی بود و مذاکرات را لازمه پیشبرد اهداف خود اعلام کرد( نقل به مضمون).سوم اینکه ما هم با دست خود برای مذاکرات شتاب کرده و توصیه رهبر مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های درونی را نادیده گرفتیم و حداقل و بطور میانگین تعهدات صورت پذیرفته ، ما را بمدت 10 سال در بحث هسته ای متوقف کرده و در سطح نازلی به فعالیت خواهیم پرداخت( سقف غنی سازی 3/67 ، 5060 سانتریفیوژ و..). حال شما از میان این جمله رئیس جمهور که: ما در زمینه فنی هم پیروزی کسب کرده ایم! پیدا کنید پرتقال فروش را!!!!
رضا ع
آقای روحانی توجه لطفا خوب توجه بفرمایید:
هیچ کس از مذاکره ترسی نداره شما رو وهم بر نداره که کار مهمی انجام دادید شما بر به قول خودتان بده و بسان سیاسی انجام دادید اگر دولت قبلی نبود تا جشن هسته ای 20 درصد را بگیرد شما امروز در پای میز مذاکره بر سر مسایل دیگری باید مذاکره می کردید باید ...را معامله می کردید
اگر امروز با 6000 سانتریفیوژ موافقت کردند به خاطر دولت قبلی است و اگر نبود شما 10 تا هم نمی توانستید مستقر کنید.
آقای روحانی شما خیلی دیگر دارید مته به خشخاش می گذارید و هر توهینی را اول به شعور مردم و بعد به ... و دولت قبلی می کنید
احمدی نژاد ... تلاشش در انجام امور عمرانی کشور ده ها و شاید صدها برابر شما بود. شما خیلی دارید زیاده روی می کنید در اینکه این مذاکرات را که آن هم معلوم نیست چه دادید و چه گرفتید به نام خودتان مصادره می کنید.
آقای روحانی من حق دارم از شما بپرسم که چرا قبل از مذاکرات همه اش عنوان می کردید ده ها میلیارد دلار از اموال این ملت آن هم وجه نقد بلوکه شده است و الان شده 28 میلیارد دلار
یعنی شما برای این مقدار پول عمران مملکت را خوابانده بودید و به امید چه چیز واقعا چه چیز دو سال وقت مردم را گرفتید. شما باید بروید و در منبر خطابه بگویید مانند آنچه که در انقلاب می گردید شما را چه به انجام امور مملکت داری...
جوک میگی؟
معلومه وقتی از همه جا بی خبر باشی اینها رو جوک میدونی
هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا عذم موفقیت کمی زود است جناب آقای رییس جمهور! طرف ما دشمن بد عهدی ست که بارها امتحان خود را پس داده است. انشاالله که دبه درنیاورده باشد.در چند سال اینده مشخص می شود
عده ای چون ار تحریم ترسیدند،‌ آن هم تحریمی که به اعتراف خود کدخدا در حال فروپاشی بود،‌دست به دامن دشمن جرار و فریبکار و عهدشکن شدند و همه امتیازات هسته ای را مفت دادند تا تحریمی که داشت خودبخود از هم می پاشید را محکمتر کنند و اجماع این کشورها را علیه ما بیشتر کنند.
و کشور را ذیل منشور 47 شورای امنیت در معرض جنگ و حمله قرار دهند.
همانهایی که به اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارند و فقط شعار آن را می دهند.
گذشت زمان همه چیز را اثبات خواهد کرد. همچنانکه حضرت آقا هم فرمودند: "مردم در «قضاوتهایِ با فکر و تأمل و جمع بندی شده»، اشتباه نمی کنند بنابراین از اینگونه قضاوتهایِ مردم می توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه."
اصغری
این طرز مذاکره کردن و بتاراج دادن سرمایه های ملی هنری نیست. خوب است بر طبق متن و جملات بیانیه وین به مردم توضیح دهید و از سخنرانی یکطرفه اجتناب کنید تا مردم بدانند در دوره های 8 ساله و 15 ساله و 25 ساله چه بلایی قرار است بر سر آنان بیاید. اینها جشن دارد یا عزا؟
آقای رئیس جمهور محترم.
کسی از مذاکره کردن و میز مذاکره نمی ترسه.
ملت ما زیر بار زور و یاوه گویی و عقب نشینی نمیره.
ناشناس
اگر میراث دولت قبل نبود ایامی توانستی مذاکره کنی
مجتبی
و عده ی هم چون از کدخدا می ترسند.بدون اجازه ی او اب هم نمی خورند؟!
چنین تصور ... ای فقط در مخیله ...هایی مثل تو و دولتت میگنجه..

بگذار 2 هفته بگذره تا گند کاراتون بالا بیاد بعد شعار بده
البته تو خیلی ... تر و ... از اونی هستی که اشتباهاتت رو بپذیری
علی
بی ادب .
بی ادب اونیه که به شعوربیش از هفتادمیلیون نفر توهین میکنه نه کسی که فقط جواب یک نفررا اونهم کسیکه خودرابه ظاهرباکلید ولی درواقع با داس وچکش براین مردم تحمیل کرد.
هههههه
از شیخ با ادب شما با صدها فحش وناسزا در حق میلیونها هموطن خودش یادگرفتیم
به جهنم به درک و ................... را که یادت نرفته خوشگل با ادب
ابوذر
کدخدا رو کی گفته؟؟؟؟؟؟
فرهائ
فعلا که یکی یکی گند کارهای پاک ترین !!!!!!!! دولت تاریخ داره در میاد..........خخخخخخ
س
Iran, Islamic Republic of
تو مو بینی و ما پیچش مو ، از مذاکره کسی نمی ترسد هموار شدن فرهنگ آمریکایی و وصل شدن آب خوردن به اراده آمریکایی و اظهارات عاجزانه مثل کدخدا دانستن جای تاسف دارد
با خود چند چند هستیم ، یک روز طرف مقابل کدخداست و دم او لیاقت دیدن و امروز آن حقیر است و مخالفین مذاکرات هم بدون واهمه از کدخدا ۰۰۰ !
Iran, Islamic Republic of
دوباره توهين
منتظر
عادیه اگه این کارا نکنه ما تعجب میکنیم
امام خمینی ره:
اگه دیدین که دشمن از شما تعریف و تمجید میکند به خود شک کنید و اگر دیدین که ناراحت و عصبانی شده و ناسزا میگویید از کار خود مطمئن شوید!!!
علی
فعلا که در مذاکرات شکست خوردید، آقای شجاع!
دولت راستگو وعملگرا
آقای روحانی ، انشالله که شما شعار نمی دهید و با رفع تحریم ها وکند شدن چرخ سانترفیوژها ،چرخ زندگی مردم واقتصاد کشور سریعتر بچرخد.
سعید
دوست عزیز آب رو بریز اونجا که میسوزه....
روی صحبتت با کیه دوست عزیز؟!
شهبازی
آقا جان!ایرانی چه امدی نژادی باشد چه خط سازش!نه از میز میترس ونه از مذاکره ؟ فقط از فروش عزت میترسد که امید اسد چنین نشده باشد ؛البته زمان بهترین وعادل ترین داور وقاضی است!که عاقبت چه خواهد شد خداکند که آن موقع شرمنده این حرفه نباشید.
tnt
United States
حاج حسن عجب استدلالی دمت گرم
وقتی طرف مقابل تا خرش از پل رد میشه میزنه زیر همه چی میخوای واهمه نداشته باشیم
آیا شما پولهای توافق ژنو رو سرموقع گرفتی؟؟؟
همه میدونن که نه ولی چقد اورانیوم رو فرستادی هوا و واسه برگردوننش چقد وقت لازمه ؟؟؟
صادق
Iran, Islamic Republic of
خیلی زشته رئس جمهوری اینگونه صحبت کنه یک عده را که نقد دارند ترسو خطاب کنه
سعادتی
Romania
حالا اینا همه به کنار . چقدر برای غنی سازی 20% و کل انرژی هسته ای و غیره و شهدا و غیره...... هزینه دادیم ؟ حالا حضرات میگویند کل دارایی بلوکه شده ایران فقط 23 میلیارد است . یکی بیاد این گند کاری اینا رو جمع کنه .
تازه این مبلغ که اختلاس یک نفر میشه . !!!
زرديني
حاج آقا تند نرو بذار چند وقتي بگذره و اجرا بشه بعدا شما هم هرچه دلت ميخواد شعار بده
کاظم
اوباما با ادب تر از ايشان است
خداوکیلی اوباما تا حالا یک فحش به منتقداش داده ؟! بزدل ، کم سواد ، جهنمی ، بی شناسنامه و . . . فقط از طرف رییس جمهور ما نثار منتقدان می شود . فکر نکنم حتی نتانیاهو هم با مخالفاش با این ادبیات صحبت کنه .
مذاکره مگر جرات ميخواد؟؟ ترس علت مذاکره است. آقای ظریف در دانشگاه تهران ارزش را از شلیک یک بمب اتم به ایران اظهار کرد.
احسنت
کاظم
حراجى راه انداختن شجاعت نمى خواهد
سادات
Romania
کی قرار بود فقط تحریمهای هسته ای برداشته شود !!خیلی خنده داره که فکر می کنن مردم متوجه نیستند.
Iran, Islamic Republic of
خوب شد اقای روحانی به واسطه پیشرفت های هسته ای دولت قبل حداقل چنینی امتیازی بگیری
Romania
اقای روحانی خیلی کرکری میخونه بابا شما همانی هستی که برای چرخش حتی یک سانتریفیوژ التماس میکردی وتمام سایت ها را درسال 82 پلمب کردی زحمات وشهامت 8ساله دولت قبل + فداکاری شهدای هسته ای باعث برقراری سایت های هسته ای شد تا شما توانستی با معامله بیش از نیمی از آن یک توافقنامه نیم بند بدست بیاری اینقدر فراموشکار ومرد رند نباش
Romania
باشه تو خوبی!
حالا یارانه تیر را چرا نمیدی؟
محمدی
آقای روحانی مذاکره ای خوبست که دستاوردهای گذشته را حفظ کند نه انکه برباددهد و تازه ژست هم بگیرد.واقعا نمیدانی چه دستاورهایی را ازملت به امریکا دادی و اگر نبود نتایج زحمات شهدای هسته ای شما چه داشتی بدهی که به توافق برسی کمی هم از زحمات گذشتگان یاد کن کی میخای سخن حق بگویی؟
این آقا باید بدونه اولین نفری که با مذاکره با آمریکا مخالف بود امام بود و بعد از ایشان رهبری است. مخالفان مذاکره درواقع پیرو این دو بزرگوار بودند.
البته خیلی عجیب نیست و این اولین باری نیست که تفکرات اصلاح طلبان با تفکرات امام و رهبری مخالف است.
علی
اقای روحانی یاذت میاد ۱۳۸۲ مذاکره کردی کلاه گذاشتن سرت ۲ سال ۰ اگه غنی سازی ۲۰ درصد او ۸ سال نبود الان اینطوری بلبل نمیشدی این سکویی که شما روش واستادی برای یکی دیگست شما جات کجاست
محمد
عده از که از ترس مذاکره کردند! حالا اوباما ميگه از این بیشتر نمی توانستیم تحریم ها را ادامه دهیم، چه داديم چه گرفتيم، این حرفها بیشتر به درد کتاب خاطرات نوشتن من خوره!
آقای رئیس جمهور این جور موضع گیری های شمادر برابر نصف ملت هست که باعث میشه با شما مخالفت بشه. چیزی که عوض داره گله نداره. به جای اینکه انقدر سر ملت منت بذارید هرکاری رو صادقانه و با نیت وظیفه انجام بدید انقدر تنش به وجود نمیاد تو کشور. اگه سال همزبانی دولت و ملته این به این معنا نیست که همه در برابر دولت گرامی سکوت کنن و دولت هرجور بخواد مردومو خطاب کنه و یا اونا رو زیر سوال ببره. این توهم رو هم درست نکینید که عده ای رابر شما صف کشیدن که با شما مخالفت کنن و شما در حال جنگ با نصف این ملت هستید. شما و همه مردم باید در برابر دشمن خارجی بایستیم نه در برابر هم..
حقوقدانمون که فقط بلده انشا بخونه و تیتر های ژورنالیستی بده
آخرش هم این تکبر و خود بزرگ بینی کار دستت میده!!
منویات خودش را میچسبونه به دیگران
مذاکره با شیطان بزرگ که این همه پز دادن نداره. آنهم مذاکره ای که قائل به حق برد برای شیطان باشیم.
...مذاکره کردن ترس نداره.
حرف تو دهن منتقدان نگذار.
حتی امام و رهبری هم با مذاکره سالها مخالف بودن و الان هم برای اتمام حجت شما مذاکره ندیده ها اجازه دادن.
بزودی همه چیز روشن میشه.
و به قول حضرت آقا مردم در قضاوتهای با فکر و تامل و جمع بندی شده اشتباه نمی کنند.
طرفدارای شما همونا هستن که بدون فکر و تامل و بدون اطلاع از متن توافقنامه براتون کف و سوت می کشن. متانت هم خوب چیزیه که باید اول خود رئیس دولت داشته باشند.
جناب رییس جمهوور: چرا دهه 80 که مذاکره کردید اجازه فعالیت 6 سانتریفوژ را بهت ندادند و وزیر خارجه انگلیس توی سعدآباد پاشو روی میز گذاشت و گفت هسته ای تعطیل!!!!! نیامدی این حرفا رو بزنی؟
تخصص برخی برد برد با کلی منم منمه خجالت هم چیز خوبیه والله
Norway
عده ای هم چون از مرگ میترسند به شیطان پناه میبرند!
سورة هود
کسی که زندگانی دنيا و زینت آن را بخواهد ، (پاداش) اعمالش را در این (دنیا ) به طور کامل و تمام به آنها می دهیم ، و چیزی از آنها کم وکاست نخواهند شد .
(همان) کسانی که (مردم را) از راه خدا باز می دارند ، وآن را کج و منحرف می جویند، و آنان به آخرت کافرند .
شهامت دهسرخی
آقای روحانی ..
اشتباه نکنید

دشمن بزرگ نیست که ما از مذاکره با آن واهمه ای داشته باشیم..
به شعور ملت توهین نکنید.. ملتی که هشت سال جنگ را تحمل کرد و با هزینه تحمیلی سنگین و 240 هزار شهید این بار را تا بدین جا بدست شما سپرده است اهل واهمه و ترس نیست
اعترافات جالب اوباما را مجددا بخوانید .. همان سخنان رهبری است که فرمودند امریکا بیش از ما به مذاکارت نیاز داشت.. نظام تحریم نخ نما شده بود و امریکا هم مستاصل تر از همیشه ..

تا پشت خیمه معاویه رفته بودیم که قرآن ها سر نیزه شدند.. در آلماتی 2 غنی سازی 20 درصد ما در صدد قبول بود .. اما اکنون باید اورانیوم غنی شده ما اکسید شود تا کمتر ا 300 کیلو باقی بماند..
عهد شکنی ها پس از ژنو و لوزان و ادبیات اونها را رصد کنید و یاداوری مجدد کنید که آیا این مذاکره کنندگان قابل اعتمادند؟
برفرض رفع تحریم، اصلا شما زیرساخت صنعت کشور را برای پس از رفع تحریم و هجوم کالای خارجی به بازار مهیا می بینید ؟.. اگر تحریم ها مایه برکت بوده که قطعا چنین بوده .. آیا پس از رفع تحریم به این قیمت هنگفت آیا می توانید صنعت و اشتغال کشور را حفظ کنید؟
س س
همه می دانستیم که آمریکا و همدستانش قابل اعتماد نیستند و نخواهند بود!! اما چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟؟!!
آقای ریس جمهور ظاهرا شما به آمریکا و غرب بیشتر از منتقد های دلسوز داخلی اعتماد داری؟
حقیقت جو
کسانی که آب خوردنشان را در گرو لطف کدخدا می بینند بهتر است صحبت از ترس و شجاعت نکنند...
اینها کسانی هستند که در مقابل دلسوزان داخل درشتگویی میکنند اما در برابر شیطان بزرگ تواضع کرده و او را مودب می خوانند اگر خروش شجاعانه رهبری نبود شاید....
با این حال ما پشت سر رهبری حرکت کرده واین سخنان زشت را تحمل کرده واز زحماتشان تشکر می کنیم...
الآن ایشان فکر کرده که پیروز شده ؟!! فعلا در توهمات به سر می برد.
آقای رئیس جمهور چرا زحمات تیم مذاکره کننده را با حرفهای اینچنینی که دل آدم را به درد می آورد به هدر می دهی چرا باید در هر سخنرانی به دیگران بتوپی آیا راه همدلی و همزبانی این است چرا به دیگران احترام نمی گذاری چرا فکر می کنی فقط حرف خودت درست است هیچ می دانی که حرفهای تو باعث به هدر رفتن مذاکرات 22 ماه دولت شما می شود لطفا به مذاکره کنندگان بد عهد چنین حرفهایی بزن تا دل ملت را شاد کنی اما با مخاطب قرار دادن هم وطنان دل دشمنان را شاد و دل هم وطنان را بشدت می آزارای خود دانی بنا نیست که فقط دولتمردان به مردم تحکم کنند ما هم حق داریم از سخنان رنجش آور شما انتقاد کنیم هر چند که بیسواد باشیم اما مسلمان و ایرانی که هستیم
حسنک راستگو
والا قبل از دولت ایشون خیلی عزتمندانه تر باهاشون مذاکره میکردیم تا الان !!!حالا چی شده همه ترسو شدن وایشون شده پسر شجاع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایرانی
سلام به همه ایرانیها و دلیران این سر زمین مذاکره ترس نداره ترس از اینه که با اینجور توافقات دشمنان امیدوارتر شده و گستاخ می شوند و مملکت اسلام به خطر می افته صداش بعدا در میاد
کاظم
با سلام
بهتر است واقع گرا باشیم
این توافق کما بیش برایند خواست نظام می باشد
همه ما شاهد بودیم تحریمها و غرور تو خالی دولت قبل چه هزینه های سنگینی را تحمیل کرد
بهتر است همانطور که حضرت آقا فرمودند بگداریم کارها در مسیر قانونی و عقلایی پیش برود
وحدت و انسجام خیلی مهم است
United States
اقای روحانی لطفا اعتدال را نگه دارید. اگر این را پیروزی بدانیم هنوز از طرف خدا و برای امتحان است. مغرور نشوید که هم اکنون شکست خورده اید.
رضایی
اون کسی که می ترسید 10سال پیش تن به پلمپ تاسیسات هسته ای داد. گفتگو باشیطان بزرگ هنر نیست مرد اونی است که در برابر شیطان بزرگ ایستادگی کند!
غیور
Romania
واقعا که دوره ی آخرالزمان شده که مدعیان دیانت و انقلابی گری حقایق مسلم و انکارناپذیر را وارونه به خورد ملت بیچاره می دهند. (جای حلال و حرام و نیز جای صدق و کذب عوض می شود) آخه آقای رئیس جمهور که در کسوت روحانیت هم هستید ؛ مطابق نص قرآن کریم و سیره ی رسول مکرم اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) ترسو و بیمار کسانی هستند که از ترس قدرت پوشالی شیطان بزرگ و برای کمترین متاع و منافع شخصی زود گذر دنیا حاضر به مذاکره و تعامل با دشمن و پذیرش هژمونی و ولایت او در قبال عزت و حیثیت دینی خویش هستند چنانچه فرمود « فتری الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم یقولون نخشی ان تصیبنا دائره ...» و یا «ولا تطع الکافرین و المنافقین ودع اذاهم و توکل علی الله و کفی بالله وکیلا» و یا . . .
دوستانی که دغدغه ی هویت دینی و هویت ملی دارند در اظهار نظرها مراقبت کنند تا آخرتشان قربانی دنیای ترسوهای منفعت طلب نشود.
اقای بیسواد اون دو سال تعلیق را حضرت آقا فرمودند ما خودمان برای حسن نیت پذیرفتیم . باز هم شما از آقا آقاتر شدید و جلوتر از رهبری حرکت کردید . البته می دانستیم که شما اعتقادی به آقاندارید .
United States
واقعا شما خیلی شجاع هستید ان موقع که سفیر فرانسه در تهران روی میز میزد و می گفت باید اینجوری شود و یا می خواست به نیروگاه اتمی بوشهر برید از سفیر فرانس خواستد از ریس جمهور فرانسه اجازه بگیرد گفت من می گویم ولی فکر نکنم اجازه بده یادت است اقای شجاع شجاع اونی که علارقم هم تهدیدات نیروگاه و انر
زی اتمی را راه انداخت تا خارجی ها به مذاکره تن داردند نه دولت تو
حالم از این ادبیات پر کنایه به هم می خوره. مثل مرد وایسا و منظورت رو بگو تا جوابتو بگیری. آقا جوابتو قبلا دادند و به زودی هم معنی حرف ایشان را شهود خواهی کرد
افرادي كه با همه چيز مخالفند و فقط بلدند انتقاد كنند لطفا يك راه جايگزين به غير از توافق و مذاكره معرفي كنند.