جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مشکل چاپخانه‌های پلمب شده حل شد

سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 428255
مشکل چاپخانه‌های پلمب شده با نامه اتاق اصناف برطرف شد و مشکلات میان دو اتحادیه در جلسه مشترک حل خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از مسائل و مشکلاتی که برای برخی از چاپخانه‌داران به بهانه تداخل با اتحادیه صنف لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ سیلک تهران ایجاد شد. این صنف با استناد به ماده قانون نظام صنفی دست به پلمپ و اخطار پلمپ چاپخانه‌ها کردند.

در نتیجه پیگیری‌های قانونی و حقوقی نمایندگان اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، ارائه مستندات قانونی لازم و همراهی مسئولان امر در دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران مشکل پلمپ و اخطار پلمپ واحدهای چاپی حل شد.

در نامه‌ای که از سوی اتاق اصناف تهران به اتحادیه صنف لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ سیلک تهران ارسال کرده مطرح شده که پلمپ واحدهای تجاری پرهیز شود تا در جلسه‌ مشترک میان این دو اتحادیه مشکلات برطرف شود همچنین در بخشی از این نامه آمده که پلمپ دو واحد صنفی فک شود.

بندهای قانونی برای برطرف کردن این تداخل شامل تبصره ماده ۲ فصل اول قانون نظام صنفی «صنوفی که قانون خاص دارند، از شمول این قانون مستثنی هستند.»،‌ ماده ۱۶ شرح وظایف و مسئولیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب هیات وزیران در سال ۱۳۶۶، همچنین ماده ۲ آیین‌‌نامه تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *