جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۴
۱۰

ابتکار یک مغازه‌دار+عکس

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 427767
در شرایطی که ولع واردات کالای بنجل چینی در برخی بازرگانان پدید آمده و بازار ایران را در اختیار کالای قاچاق یا وارداتی خارجی قرار می‌دهند، یک هموطن با نصب پارچه نوشته‌ای اعلام کرده در مغازه‌اش فقط کالای ایرانی به فروش می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در شرایطی که ولع واردات کالای بنجل چینی در برخی بازرگانان سودجو پدید آمده و برخی افراد بر خلاف سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، بازار ایران را مفتی در اختیار کالای قاچاق یا وارداتی خارجی قرار می‌دهند، اما یک هموطن با غیرت دست به ابتکار جالبی زده و با نصب پارچه نوشته‌ای اعلام کرده در این مغازه فقط کالای ایرانی به فروش می‌رسد.


 
به قول علامه اقبال لاهوری :« آنچه از خاک تو رست ای مرد حر/ آن بپوش و آن بنوش و آن بخور»

اگر مردم تصمیم به مصرف نکردن کالای غیر ضروری خارجی بگیرند، نباید شاهد باشیم، سالی ۳۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور و مصرف شود.

چرا لوازم آرایشی قاچاق، کالای بی ارزش خاک گربه، خلال دندان، سنگ قبر، کارت دعوت جشن تولد کودک، پوسته فرمان و ... از چین وارد می‌شود.

چرا میوه خارج فصل مانند انگور شیلی در این فصل یا پرتقال مصری، عدس کانادایی و ادویه هندی مثل زردچوبه وارد کشور و مصرف می‌شود؟

راستی چرا جوان کشورم بیکار است...؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود خدا بر این مغاره دار فهیم
در مورد زردچوبه درست نگفتی! زردچوبه که تو ایران تولید نمیشه
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله که خدا به ایشان برکت بدهد
سوال آخرت جوابش اینه :
به دلیل کیفیت کم تعداد بسیاری از کالاهای تولید داخل از جمله خودرو!!!!!!!!!!
محفوظ
برای انکه بیکار است. برای اینکه وزیر جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید با مدرک لیسانس عمران از سوی رییس جمهور معرفی و توسط نمایندگان نسبتا محترم مجلس رای اورده است. راستی یک سوال کسی می تواند بگوید که چه ارتباطی بین لیسانس عمران و کشاورزی وجود دارد؟ ایا این امکان وجود دارد که کسی با مدرک لیسانس کشاورزی وزیر راه و شهرسازی بشود؟ از همین یک مورد معلوم میشود که چقدر کشاورزی برای رییس جمهور و آن نمایندگان نسبتاً محترم مجلس اهمیت دارد.
منفرد
والا ما هم علاقه ای به استفاده از جنس خارجی نداریم. خرید بسیاری از کالاهای ایرانی مساوی است با دریافت محصولی بی کیفیت، عدم پشتیبانی لازم و کافی پس از خرید و ... نهایتا خرید مجدد!
بجای اصرار بر خرید کالای داخلی، کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات را افزایش دهید و نظارت کنید.
نماینده ی مجلسی که می فرمایند خودروی چینی اشغال است، بله جناب، اشغال است، اما سطح درامد اقشار جامعه در حد حضرتعالی نیست که اقدام به خرید خودروی برند کنیم، محبوریم خودروی چینی بخریم. می فرمایید خودروی داخلی؟! یک سر به نمایندگی های مجاز بزنید تا از مسایل مختلف چون کیفیت قطعات، ادب و نخوه پاسخگویی و سر دواندن مشتریان و ... اگا شوید، انوقت علت ارجحیت بین اشغال و اشغالتر را درک خواهید کرد!
متاسفانهن همواره ما به یک جنبه نگاه می کنیم و بجای اصلاح ریشه ای مسایل، سعی در ظاهرنمایی و حل شعارگونه و مقطعی مسایل داریم....
آدرس مغازه اش رو هم بدین که از کارش حمایت بشه
Iran, Islamic Republic of
به زودی ورشکست خواهد .
حقیقتا ایرانی مسلمانه
درد و بلاش بخوره تو سر پولدارای دنیا پرست تازه به دوران رسیده عشقه برند
Mohamad
United Kingdom
چون رقابتی وجود نداره برای همین تولیدات داخلی واقعا جز در مواردی بی کیفیته