دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
حسینی در نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان مطرح کرد

تلاش برخی رسانه‌ها برای ایجاد دوقطبی

شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 427696
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته رسانه‌های شورای همگرایی اصولگرایان گفت: برخی رسانه‌ها به‌ دنبال ایجاد جریان دوقطبی در کشور هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که امروز در مجتمع آدینه برگزار شد، با بیان اینکه تعداد معدودی از روزنامه‌ها و رسانه‌ها اصولگرا هستند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان از حمایت‌ها و قدرت‌های مالی مناسبی برخوردارند.

وی تصریح کرد: رقبای ما نشریات خاص جامعه را در اختیار می‌گیرند تا از این طریق بر عامه مردم اثرگذار شوند از این‌رو کمیته رسانه‌های شورای همگرایی اصولگرایان تشکیل شده و جلسات متعددی هم برگزار کرده است.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه شرایط ما با دوم خرداد متفاوت است، یادآور شد: از جهت کلی، وضعیت غلبه اصلاح طلبان است و رسانه‌های خارجی هم حمایت‌های لازم را از آنها دارند که در این زمینه مسئولیت آن با قوه قضایه است.

وی یادآور شد: در دوره دوم خرداد، رسانه‌ها فضایی را ایجاد کردند که مساله اول جامعه مباحث داغ سیاسی بود، آنها می‌خواستند با این شگردها جامعه را تحت تأثیر قرار دهند.

حسینی با اشاره به تشکیل کمیته رسانه شورای همگرایی اصولگرایان گفت: این کمیته در شورای همگرایی اصولگرایان تشکیل شده و جلسات متعدد و برخی اوقات جلسات هفتگی تشکیل می‌شود و ما سعی می‌کنیم که از ظرفیت رسانه‌ها در این امر استفاده کنیم؛ البته تأکید شورای همگرایی این است که در زمین دیگران بازی نکنیم واگر در انتخابات ۹۲ اختلافی وجود داشت به آن دامن نزنیم.

رئیس کمیته رسانه‌های شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: در جلسه‌ای که شورای همگرایی تشکیل داده بود سوالاتی از طرف رسانه‌ها مطرح شد تا سوژه‌هایی برای تیتر اول رسانه‌هایشان پیدا کنند از این‌رو ما باید سنجیده‌تر عمل کنیم. لذا امیدوارم با همت دوستان این برنامه‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها هم اجرایی شود زیرا انسجام یک ضرورت است.

حسینی با اشاره به اینکه بعضی از رسانه‌ها می‌خواهند یک جریان دو قطبی در کشور ایجاد کنند، تصریح کرد: این رسانه‌ها عنوان می‌کنند عده‌ای با مذاکره کاملاً مخالف و بعضی کاملاً موافق هستند، این رسانه‌ها همچنین بحث توافق یا عدم توافق و در مقابل، باقی ماندن تحریم‌ها و یا لغو آن را مطرح می‌کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اگر ابزار رسانه نادیده گرفته شود کارهای ما به نتیجه نخواهد رسید لذا باید از ظرفیت‌ رسانه‌ها بهتر استفاده شود.

رئیس کمیته رسانه‌های شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه باید از اهرم رسانه‌ها بیشتر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید برای انسجام‌بخشی، برنامه‌های بیشتری داشته باشیم و همچنین علاوه بر روزنامه‌ها، خبرگزاری، نشریات، رسانه‌های منحصر بفرد خودمان را هم دریابیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *