پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۶

ضیافت نهار «جنتی» برای وزرای اسبق ارشاد

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 405861
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزرای ارشاد دولت‌های گذشته را به ضیافت دعوت کرد.
به گزارش جهان، مصطفی میرسلیم وزیر ارشاد دولت دوم هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با فارس پیرامون ضیافت نهار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وزرای ارشاد دوره‌های گذشته، اظهار داشت: این نشست به مناسبت ایام‌ مبارک دهه فجر و برنامه‌های مختلفی که در این دهه برگزار می‌شود از جمله جشنواره‌های مهمی هنری و فرهنگی تشکیل شد.

وی در پاسخ به اینکه تفاوت جشنواره‌های فجر کنونی با دوره سازندگی ادامه داد: سیر تحول دارای فرود و فراز است، اما در مجموع پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

میرسلیم همچنین درباره ادامه مسیر راه وزارت ارشاد تصریح کرد: کار مشکلی باید در این وزارتخانه صورت گیرد، اما اگر خوب عملی و اجرایی شود بسیاری از مشکلات حال حاضر کشور در حوزه‌های حتی اقتصادی و اجتماعی برطرف خواهد شد چرا که ریشه بسیاری از مشکلات در امور فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید شناخت حاصل شود بیان کرد: در مرحله نخست باید با کار پژوهشی شناخت حاصل شود و متناسب با حوزه فرهنگ راهبرد و راهکار ارائه شود.

میرسلیم در پاسخ به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند با ارائه راهکار کمک حال ارشاد باشد، بیان کرد: متاسفانه برخی مسایل در شورای عالی انقلاب فرهنگی در اجرا معطل مانده است.

وی در پاسخ به اینکه در شورا همتی وجود دارد که راهکارهایی را تدوین و ارائه کند، اضافه کرد: در اجرا متاسفانه زمینه‌ طی چند سال گذشته فراهم نبوده است و یا برخی مدیران اجرایی علاقه‌مندای نداشته‌اند، از این رو گرفتار رکود و تعطیلی شده است. اما مشکلات و انحرافات را پذیرفته‌اند، بویژه با اینکه مقامات هم مطرح می‌کنند که اقتصاد و فرهنگ با هم هستند و مسئله ما مسئله اقتصاد است و فرهنگ، اما برای رسیدن به اقتصاد هم باید در قالب اقتضائات فرهنگی آن کشور عمل کرد.

بر اساس این گزارش، در این ضیافت تنها احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد دولت اصلاحات و مصطفی میرسلیم وزیر ارشاد دولت سازندگی حضور داشته و صفار هرندی و حسینی وزرای دولت نهم و دهم به دلیل مشکلات کاری حضور نداشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
انتظار داریم بعضی وزیران ارشاد ارزشی ، به نشان اعتراض دعوت !! ایشان را رد کنند.

عدم حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب را فراموش نکنیم
شریف
حقیقت اینستکه وزیر ارشاد اسلامی باید کسی باشد که به اسلام اگاه و عمل به ان معتقد باشد تنها وزارت خانه ایکه از اول انقلاب شانس نداشته وزیری با مشخصات انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری داشته باشد وزارت ارشاد میباشد و اگر فرهنگ اصلاح بشود همه چیز از جمله اقتصاد هم درست میشود
بصیر
احسنت به آقای صفار هرندی وآقای حسینی هر چند شما هم در زمان خودتان کم کاری کردید.اون ضیافت نبود .بلکه زهر یافت بود
با پول كي اين خرجها ميشه؟
Germany
حتما نهار مهاجراني رو با پست برايش فرستاديد چون اگر برگرده ايران به جرم فساد اخلاقي دستگير و محاكمه ميشه
Iran, Islamic Republic of
البته مهاجراني هم در روند همفكري با خاتمي باغي ، به نقطه اعتلائه فكري إصلاحات رسيده و پناهنده شده بود !!!