سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۶
۶

تقدیر وزیرارشاد از یک شاگردسابق به اسم خبرنگار +تصویر

+توضیح معاون اداره ارشاد استان تهران
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 276292
ناخبرنگار یک خبرگزاری وابسته به وزارت ارشاد که همسر سردبیر این خبرگزاری است، در یک جشنواره قرآنی مورد تقدیر وزیر ارشاد قرار گرفت.
تقدیر وزیرارشاد از یک شاگردسابق به اسم خبرنگار +تصویر
به گزارش سرویس فرهنگی جهان نيوز، شنبه این هفته (19 اسفند) اختتامیه "دومین جشنواره رسانه های قرآنی آیات" با حضور وزیر ارشاد در تالار همایش های برج آزادی برگزار شد.

خبرگزاری‌ها گزارش کردند در این آیین با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برگزیدگان جشنواره در رشته های داستان، مقاله، شعر، خبر، گزارش خبری،عکس و برنامه های رادیویی و تلویزیونی تقدیر شده است.

بر اساس این گزارش، در بخش مقاله این جشنواره سه روزنامه نگار به عنوان نفرات برتر شناخته شده اند. یکی از برگزیدگان بخش مقاله این جشنواره خبرنگار یک خبرگزاری دولتی است که به دلیل نگارش مقاله ای با عنوان "بررسی مبانی فقهی توسل و زیارت" عنوان سومی را کسب کرده است.

بنابر پیگیری های خبرنگار جهان چنین فردی با این مشخصات در این خبرگزاری مشغول به فعالیت نیست و شنیده شده این فرد همسر سردبیر این خبرگزاری است و مطلب "بررسی مبانی فقهی توسل و زیارت" هم بیش از 10 روز پیش (9 اسفند) بر روی سایت ارسال شده در حالی که تاریخ درج این مطلب به 15 تیر 1390 تغییر یافته است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000276/nf00276292-2.JPG

اما تصویر زیر که مربوط به پایان نامه این فرد است به خوبی گویا است که پایان نامه فرد مذکور در سال 87 دفاع شده است.

اما تصویر زیر که مربوط به پایان نامه این فرد است به خوبی گویا است که پایان نامه فرد مذکور در سال 87 با راهنمایی دکتر محمد حسینی، وزیر ارشاد دفاع شده و همین پایان نامه جزو رزومه علمی وزیر برای اخذ رای اعتماد از مجلس در سال 88 هم بوده است.

تصویر شماره 2
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000276/nf00276292-1.JPG

توضیح محمدصادق افراسیابی معاون اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران به این خبر:
زین همرهان سُست عناصر دلـــم گرفــت شیـــر خـدا و رستم دستانم آرزوست
این تحلیل اشتباه و مصداق بارز عدم توجه به اخلاق اسلامی و مسئولیت اجتماعی خبرنگاران است.
بنده جانشین دبیر جشنواره هستم و در تمامی مراحل داوری حضور داشتم و فیلم داوری هم موجود است. حتی از نحوه ارسال آثار به دبیرخانه هم اطلاع دارم. ای کاش به جای این خبر با بنده تماس گرفته بودید و از بنده سوال می کردید که جریان چیست؟ بنده با وجود دیر وقت بودن ساعت الان پیگیری کردم و به سوال شما پاسخ می دهم. این اثر به صورت یک مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه ارسال شده بود و داوری شده بود و نتیجه و رای قطعی هیات داوران موجود است که ارائه خواهد شد و شما می توانستید آن را از بنده بگیرید که جای سوال دارد چرا؟ بعد از آن نگارنده اثر طی نامه ای با ارسال نسخه ای از خبرگزاری ش... درخواست کرده بود که مقاله مربوطه به عنوان خبرگزاری شبستان تقدیر شود که چون اصل موضوع مورد تایید داوران قرار گرفته بود و در این بخش محور اشخاص حقیقی بودند نه حقوقی با این درخواست موافقت شد.

ایراد دوم به این خبر این است که حتی اگر تحلیل شما درست بود باید از بنده به عنوان مسئول اجرایی جشنواره انتقاد میکردید نه وزیر ارشاد. آیا اینکه فردی بی تقصیر زیر سوال رود اخلاق اسلامی است؟
موفق باشید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینم از وزیر ارشاد در روزهای پایانی دولت!
محمد صادق افراسیابی
زین همرهان سُست عناصر دلـــم گرفــت شیـــر خـدا و رستم دستانم آرزوست
این تحلیل اشتباه و مصداق بارز عدم توجه به اخلاق اسلامی و مسئولیت اجتماعی خبرنگاران است
بنده جانشین دبیر جشنواره هستم و در تمامی مراحل داوری حضور داشتم و فیلم داوری هم موجود است. حتی از نحوه ارسال آثار به دبیرخانه هم اطلاع دارم. ایکاش به جای این خبر با بنده تماس گرفته بودید و از بنده سوال میکردید که جریان چیست؟ بنده با وجود دیر وقت بودن ساعت الان پیگیری کردم و به سوال شما پاسخ می دهم. این اثر به صورت یک مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه ارسال شده بود و داوری شده بود و نتیجه و رای قطعی هیات داوران موجود است که ارائه خواهد شد و شما میتوانستید آنرا از بنده بگیرید که جای سوال دارد چرا؟ بعد از آن نگارنده اثر طی نامه ای با ارسال نسخه ای از خبرگزاری ش... درخواست کرده بود که مقاله مربوطه به عنوان خبرگزاری شبستان تقدیر شود که چون اصل موضوع مورد تایید داوران قرار گرفته بود و در این بخش محور اشخاص حقیقی بودند نه حقوقی با این درخواست موافقت شد.
ایراد دوم به این خبر این است که حتی اگر تحلیل شما درست بود باید از بنده به عنوان مسئول اجرایی جشنواره انتقاد میکردید نه وزیر ارشاد. آیا اینکه فردی بی تقصیر زیر سوال رود اخلاق اسلامی است؟
موفق باشید
یا حق
امیر
Iran, Islamic Republic of
آقای افراسیابی کاش به جای متهم کردن خبرنگار و گزارشگر توضیح می دادید بدانیم که اگر از مقاله تقدیر کردید چرا در بخش خبرنگاران این کار انجام شد. ضمنا کسی وزیر را متهم نکرده است بلکه شما را نقد کرده که رفتار خود را توجیه می کنید ما می دانیم جناب آقای وزیر وقت ندارند چک کنند که آیا این شاگرد ایشان واقعا پارسال مقاله را منتشر کرده اند یا نه!
شاهد
Iran, Islamic Republic of
آقای افراسیابی این گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و سایر رسانه ها را بخوانید

برگزیدگان به شرح زیر است:

برگزیدگان بخش مقاله:

سید محسن امین از نشریه وحی به عنوان نفر اول شناخته شد و همچنین در این راستا محسن میرباقری از «نیم‌سالنامه قرآن و حدیث» و مرضیه ابوالحسنی نیارکی از خبرگزاری شبستان به عنوان نفرات دوم و سوم شناخته شدند.
کجای این خبر نوشته شده شما به عنوان مقاله برتر نه خبرنگار از ایشون تقدیر کردید
ناشناس
مرسی از شما که اطلاع رسانی می کنید
کاش یه کسی هم پیدا می شد و جلوی این ادمها بخصوص سردبیر این خبرگزاری رو میگرفت
reza
Iran, Islamic Republic of
آقای افراسیابی شما اول تحقیق کنید که شما رو هم فریب نداده اند یا نه بعد بیایید نظر بدهید