سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱
رئیس شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم:

علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران هستیم

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 426017
رئیس شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در پاسخ به این سوال که آیا در صورت لغو تحریم ها بی پی علاقمند به سرمایه گذاری در ایران خواهد بود گفت: «قطعا. اگر تحریم ها برداشته شود ... بی پی بسیار علاقمند به سرمایه گذاری در ایران خواهد بود.»
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پرس تی وی خبرداد: رئیس شرکت نفتی بریتیش پترولیوم می گوید، پس از اینکه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته شد، شرکت متبوعش علاقمند به سرمایه گذاری های جدید در بخش انرژی ایران است.

باب دادلی، در پاسخ به این سوال که آیا در صورت لغو تحریم ها بی پی علاقمند به سرمایه گذاری در ایران خواهد بود گفت: «قطعا. اگر تحریم ها برداشته شود، و چهارچوب (توافق) به وجود بیاید» شرکت (بی پی) علاقمند به بازگشت به بازار انرژی ایران خواهد بود.

وی افزود، بی پی تاریخ بسیار بسیار طولانی ای در زمینه فعالیت در بخش انرژی دارد و «بسیار علاقمند به سرمایه گذاری در ایران خواهد بود.»

دادلی هم اکنون برای شرکت در ششمین سمینار بین المللی اوپک در وین به سر می برد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چشم انداز سرمایه گذاری بی پی در ایران در بخش میادین واقع در دریا خواهد بود یا در میادین واقع در خشکی گفت: «من فکر می کنم ما تجربه هر دوی اینها را داریم. واکنش اولیه من احتمالا کار بر روی میادین داخل در خشکی هم در بخش نفت و هم در بخش گاز خواهد بود، اما من فکر می کنم هنوز برای این بحث ها خیلی زود است.»

تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا در اوایل سال ۲۰۱۲ با ادعای انحراف برنامه هسته ای ایران به سمت ساخت سلاح هسته ای تشدید شد. ایران همواره این ادعاها را رد کرده و خاطرنشان ساخته است که برنامه هسته ای خود را صرفا برای مقاصد صلح آمیز دنبال می کند.

در ششمین سمینار بین المللی اوپک که با موضوع «نفت: موتور توسعه جهانی» در هافبورگ پالاس وین در حال برگزاری است، موضوعات مهم حوزه انرژی با حضور وزرا، مدیران شرکت های نفتی، نمایندگانی از سازمان های بین المللی، کارشناسان اکادمیک و تحلیلگران صنعت انرژی مورد بحث قرار می گیرد.

از مهمترین موضوعات مورد بحث در این سمینار می تواند به چشم انداز انرژی جهانی، ثبات در بازار، سرمایه گذاری های نفتی، فن اوری و محیط زیست و وضعیت اقتصاد جهانی اشاره کرد.

عبدالله البدری، دبیرکل اوپک در حاشیه این سمینار در پاسخ به سوال خبرنگار پرس تی وی مبنی بر اینکه آیا فکر نمی کنید اعضای ضعیف تر اوپک از کاهش قیمت ها رنج نمی برند و این نتیجه تصمیم ۶ ماه قبل اوپک نیست؟، گفت: «ما از یک دوره قیمت های خیلی بالا منتفع شده ایم و درآمدهای نفتی در ۷-۸ سال گذشته بسیار بالا بوده اند. اکنون ما این قیمت های پایین را در طی ۴- ۵ ماه گذشته شاهد بوده ایم. بنابراین، بله برخی گله ها و شکایت ها وجود دارد، اما من فکر می کنم این وضعیت به ثبات خواهد رسید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *