شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

آثار منفی کاهش بهای نفت بر اقتصاد آمریکا

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 401985
بانک مرکزی آمريکا اذعان کرد اقتصاد اين کشور در اواخر سال 2014 تحت تاثير کاهش بهای انرژی با رشد پائينی همراه بود.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاري فرانسه، بانک مرکزي آمريکا با انتشار گزارشي اذعان کرد اقتصاد اين کشور در اواخر سال ۲۰۱۴ تحت تاثير کاهش بهاي انرژي و آثار منفي آن بر شکوفايي برخي مناطق به ويژه منطقه نفتي دالاس، با رشد پائيني همراه بود.

طبق " کتاب بژ" بانک مرکزي آمريکا، اشتغال زايي در اين کشور تا پايان سال دو هزار و چهارده به رشد متوسط خود ادامه داد اما افزايش چشمگير حقوق و درآمدها در مشاغل تخصصي کاملا محدود شد.

گزارش بانک مرکزي آمريکا بر اساس اطلاعاتي که در دوره شش ماهه منتهي به پنجم ژانويه جمع آوري شده و دو هفته پيش از نشست آتي کميته سياست گذاري پولي اين بانک که قرار است روزهاي بيست و هفتم و بيست و هشتم ژانويه برگزار شود، منتشر شده است.

طبق اين گزارش، اکثر مناطق آمريکا در اين دوره رشد اقتصادي ضعيف يا متوسطي را تجربه کردند. بانک مرکزي آمريکا در اين گزارش اذعان کرد رشد اقتصادي مناطقي کانزاس سيتي در مرکز و به ويژه دالاس در ايالت تگزاس ضعيف تر از ديگر مناطق بوده است.

کارشناسان و مسئولان اين مناطق علت کمرنگ شدن رشد اقتصادي را ناشي از آثار منفي يا نگراني هاي مرتبط با کاهش بهاي نفت بر فعاليت هاي اقتصادي عنوان کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *