دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

۷ کشور اروپایی حامی لغو تحریم ‌های روسیه

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 401949
یک منبع دیپلماتیک در بروکسل تاکید کرد که ۷ کشور اتحادیه اروپا از لغو تحریم‌های غرب علیه روسیه حمایت می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یک منبع آگاه اتحادیه اروپا امروز پنج شنبه در مصاحبه با ایتارتاس تصریح کرد که لغو تحریم‌های غرب علیه روسیه از سوی کشورهای اتریش، مجارستان، ایتالیا، قبرس، اسلواکی، فرانسه و جمهوری چک مورد حمایت واقع شده است.

یک منبع نزدیک به شورای اروپا نیز پیش از این گفته بود که وزرای خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست ۱۹ ژانویه هیچ تصمیمی در خصوص تحریم های روسیه نخواهند گرفت. این نخستین نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ میلادی خواهد بود.

این منبع آگاه اتحادیه اروپا افزود: روسیه بی شک مهمترین موضوع نشست شورای اروپا خواهد بود ولی مساله خاص تحریم ها، در این نشست مطرح نخواهد شد. تصمیم در خصوص تحریم ها باید در ماه مارس اتخاذ شود.

یک منبع دیگر نیز گفت: گرچه تصمیمات قطعی در خصوص تحریم ها اتخاذ نخواهد شد ولی به نظر می رسد در نشست آتی وزرای خارجه اروپا، لحن مذاکرات در خصوص روسیه، ملایم تر باشد.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط روسیه و غرب به شدت رو به سردی برود. این بحران سطح روابط دو طرف را به پایین ترین حد پس از پایان جنگ سرد تنزل داده است. غرب بارها روسیه را به دست داشتن در بحران شرق اوکراین متهم کرده و بر اساس این ادعاها تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده است.

روسیه نیز ضمن رد این اتهامات اعلام کرده است که بحران شرق اوکراین بهانه ای برای ناتو است تا حضور و نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *