پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
۱

"جعل سند"برای همیشه از ایران مي رود

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 397708
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان معتقد است: با عملی شدن طرح کارت ملی هوشمند و دیگر طرح‌های ثبت احوال کشور، جعل سند برای همیشه از کشور رخت برمی‌بندد.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، عباسعلی طالب بیدختی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جعل سند در همه جای دنیا و از جمله در ایران هم از دیرباز وجود داشته است.

وی ادامه داد: بزودی در مراجعه به هیچ نهادی نیاز به ارایه مدارک یا کپی شناسنامه و کارت و... نخواهد بود. به عبارتی افراد دیگر نیازی به معرفی و اثبات خود برای دستگاه‌ها نخواهند بود، بلکه این ثبت احوال است که به افراد می‌گوید شما چه کسی و با چه هویت سجلی هستید.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به در پیش بودن هفته ثبت احوال، از فعالان این حوزه به عنوان پاسداران مرزهای هویتی یاد کرد و افزود: ثبت احوال و فرآیند ثبتی در ایران طی سالیان اخیر کاملا دگرگون شده و دیگر نگارش دستی و بایگانی سنتی در این دستگاه وجود ندارد.

وی با بیان این‌که در آینده با کارت‌های هوشمند ملی، شاهد انقلابی در ثبت کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در آینده تمامی دستگاه‌ها به سامانه کارت هوشمند ملی متصل می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به هفته ثبت احوال گفت: در هفته ثبت احوال که از چهارشنبه این هفته آغاز می‌شود برنامه‌های مختلفی در استان سمنان اجرا می‌شود.

طالب بیدختی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر این استان در ثبت ولادت و وفات و نیز ایجاد آرشیو الکترونیکی و نظارت بر آن گفت: میزان ثبت ولادت‌های این استان در مهلت ۱۵روزه قانونی ۹۹.۸ درصد و ثبت رسمی مرگ و میرها در فرصت زمانی ۱۰ روزه ۹۹.۵ درصد است و استان سمنان از این نظر در شمار سه استان نخست کشور قرار دارد، هم‌چنین در ایجاد آرشیو الکترونیکی جزو ۵ استان اول کشوریم.

صدور ۲۵ هزار کارت هوشمند ملی در سال جاری

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به برخی طرح‌های این استان در هفته ثبت احوال گفت: راه‌اندازی پروژه فیبرنوری در ادارات ثبت احوال شاهرود، میامی و گرمسار، تجلیل از ثبت یاوران، افتتاح ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی در برخی شهرهای استان، رونمایی از سند هویتی ۲ تن از مشاهیر و شهدای استان، تقدیر از ۱۰ ثبت یار برتر استان و ... از جمله برنامه‌های استان در هفته ثبت احوال است.

طالب بیدختی با بیان این‌که تا پایان دی‌ماه پروژه فیبرنوری در ادارات ثبت احوال ایوانکی و سرخه نیز افتتاح می‌شود، یادآور شد: تنها فیبرنوری شهرهای بسطام، مهدیشهر و دامغان می‌ماند که آن نیز با تامین اعتبارات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از برنامه این اداره کل برای صدور ۲۵ هزار کارت هوشمند ملی در سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون ۲۰ هزار کارت هوشمند ملی برای شهروندان استان صادر نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یوسفی
Finland
بجاست با احتصاص دادن بودجه به چنین طرح ارزشمندی زودتر انرا عملی کنند من که حاضرم برای کارت ملی هوشمند مبالعی اضافیرداخت کنم