يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

بهانه تازه نتانیاهو برای شانتاژ علیه ایران

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 394081
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مناسبت آنچه سالروز اخراج یهودیان از کشورهای عربی و ایران خوانده، بیانیه‌ای صادر کرد.
بهانه تازه نتانیاهو برای شانتاژ علیه ایران
به گزارش جهان به نقل ازفارس؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه به مناسبت آنچه سالروز اخراج یهودیان از کشورهای عربی و ایران خوانده، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه که توسط «اوفیر جندلمان»‌ سخنگوی عرب زبان کابینه رژیم صهیونیستی منتشر شد، نتانیاهو گفته که «امروز برای اولین نوبت، سالروز اخراج هزاران هزار یهودی از کشورهای عربی و ایران را در سال‌های پس از تشکیل اسرائیل گرامی می‌داریم.»

نخست‌وزیر صهیونیست‌ها گفته که «کشورهای عربی که هیچ‌گاه بیانیه سازمان ملل در خصوص برقرای دولت یهود را نپذیرفتند، یهودی‌های ساکن در کشورهای خود را مجبور کردند که بدون همراه بردن اموال، خانه و کاشانه خود را ترک کنند.»

یهودیان به عنوان یک اقلیت دینی اهل کتاب، نزد اهل اسلام و ذیل قوانین موضوعه جمهوری اسلامی، از احترام برخورداراند. یهودیان ایران که با توجه به «کلیم‌الله» بودن حضرت موسی از آنان با عنوان کلیمی نیز یاد می‌شود، در سال‌های دفاع مقدس نیز دوشادوش دیگر هموطنانشان از عزت و شرف ایران دفاع کرده و شهدایی را در این راه تقدیم کردند.

این اقلیت رسمی در مجلس شورای اسلامی نیز نماینده دارند و بر اساس اصل ۶۷ قانون اساسی، نماینده کلیمیان در مجلس به کتاب مقدس هم‌کیشان خود (تورات) سوگند یاد می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *