يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

سامانه اداری بیمار و ضدایثار کشور را دریابید

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 391473
یک نماینده مجلس گفت: فرهنگ بی‌نام و نشان ایثار و شهادت است که می‌تواند در هدایت کشور تاثیرگذار باشد نه فرهنگ بیمار چرا که امروز سیستم اداری‌مان مریض و ضد فرهنگ ایثار و شهادت است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۵ آبان در نطق میان‌دستور خود با اشاره به حماسه بزرگ اصفهانی‌ها در عملیات محرم ۲۵ آبان ۶۱ اظهار داشت: این عملیات را مردم اصفهان در شرایط بسیار سخت به سامان رساندند که دشمن در ادامه راه با حیرت روبه رو شد و این موفقیت‌شان به علت قدرت ایمان و دین‌شان بود.

وی افزود: در موفقیت این عملیات امام(ره) فرمودند در کجای دنیا استان و شهری مانند اصفهان پیدا می‌کنید که در این عملیات از ۱۲۵ هزار نفر ۷۵ هزار نفر شهیدان اصفهانی بودند.

کامران اضافه کرد: در طول یک ماه، این شهر هزار شهید داده و در این جریان به اندازه دو برابر نیروی جدیدی به جبهه اعزام شد و این نشان از روحیه مردم دارد و باید مسئولین به فرهنگ ایثار توجه کنند و کشور را براساس آن اداره کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید براینکه با فرهنگ ایثار می‌توان اقتصاد کشور را سامان داد، تصریح کرد: در این راستا و در پیدا کردن فرهنگ ناب ایثار و گذشت می‌توان مسئله هسته‌ای را حل کرده و کشور را مدیریت کرد البته فرهنگ بی‌نام و نشان ایثار و شهادت است که می‌تواند در هدایت کشور تاثیرگذار باشد نه فرهنگ بیمار چرا که امروز سیستم اداری‌مان مریض و ضد فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با ابراز تاسف از این که کشور ایران گردو را از شیلی وارد می‌کند گفت: این در حالی است که قیمت هر کیلو گردو در شیلی ۳۵هزار تومان و در داخل کشورمان ۱۵ هزار تومان است و این نشان از اقتصاد بیمار ما دارد.

کامران با تاکید براینکه ۶ درصد از جمعیت ایران، جمعیت اصفهان است، گفت: این استان ده درصد شهید و جانباز به کشور تقدیم کرده است و شما کجا را سراغ دارید که میزان شهدای یک شهر این تعداد باشد و این تعداد بی‌شمار به این دلیل است که امام(ره) به اصفهانی‌ها گفت پشتیبان ولایت باشند که کشور لطمه نخورد و امروزه متاسفانه ایثارگران ما با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند ولی به علت دفاع از ولایت پشت سرامام ایستادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در غزه، عراق و در مقابله با گروهک تروریستی داعش جواب داده است، گفت: حفظ این فرهنگ عاقبت به خیری دارد اما چرا باید دادگاه‌های کشور در حمایت از ایثارگران قوانین را اجرایی نکنند متاسفانه برخی از وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت و شهرداری‌ها از این عزیزان حمایت نکرده و برخی بانک‌ها بازی در می‌آوردند و کار آن‌ها را انجام نمی‌دهند.

وی با مورد خطاب قرار دادن استخدامیان کشور گفت: ایثارگران افراد پرتوقعی نیستند اما چرا نباید قانونشان اجرایی شود اشرافی‌گری را کم کنید و مزاج ساده زیستی را مد نظر قرار دهید.

کامران با بیان این که در یازدهمین جلسه است که بنده در سفرهای خارجی مسئولان نظارت دارم، گفت: هنوز دستگاه‌هایی هستند که کیلو به سفرهای خارجی می‌روند و این سفرها یا به نام کارگاه آموزش سمینار و کنگره است و این در حالی است که سربازان ما در مرزهای کشور فعالیت می‌کنند و چه قدر بر این فعالیتشان حق ماموریت می‌گیرند.

وی اضافه کرد: قیمت نفت که کاهش پیدا کرده است حتی ما یک میلیون بیشتر نیز نمی‌فروشیم بنابراین باید مسئولان دقت ویژه‌ای کرده و فرهنگ ایثار باید ضد اشرافی گری و فامیل‌گرایی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که مادران شهدا و پدرانشان چهره ماندگارند خاطرنشان کرد: این‌ها نخبگان کشورند و می‌توانند کشورمان را اداره کنند و امیدواریم که فرهنگ ایثار در کشور جاری و ساری شود تا فرهنگ بیمار از بین برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *