سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۶
۳

bbc برای‌تخریب ایران دست‌به دامان الاغ‌ها شد

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 391218
بی‌بی‌سی با استناد به مطلب منتشر شده در یک سایت ایرانی نه چندان شناخته شده که حمایتش از وزیر پیشنهادی علوم، گرایش سیاسی آن را لو می‌دهد، مدعی شده است که گران شدن بنزین و گازوئیل در ایران روستائیان را بر آن داشته که بار دیگر به استفاده از الاغ روی بیاورند.
bbc برای‌تخریب ایران دست‌به دامان الاغ‌ها شد
به گزارش جهان به نقل از فارس، وبگاه انگلیسی شبکه خبری بی‌بی‌سی با استناد به اخبار برخی منابع داخلی، از رونق گرفتن بازار خرید و فروش الاغ در ایران در پی افزایش قیمت سوخت خبر داد!

بنابراین گزارش، بی‌بی‌سی با استناد به مطلب منتشر شده در یک سایت ایرانی نه چندان شناخته شده که حمایتش از وزیر پیشنهادی علوم، گرایش سیاسی آن را لو می‌دهد، مدعی شده است که گران شدن بنزین و گازوئیل در ایران روستائیان را بر آن داشته که بار دیگر به استفاده از الاغ روی بیاورند.

بی‌بی‌سی همچنین این خبر را چنین ادامه داده است: «این خبر خوبی برای حیواناتی است که پیش از این قبل از زمستان ترک می‌شوند چرا که مالکانشان توان پرداخت هزینه تغذیه آنها را نداشتند. در گذشته، برخی روستائیان پیش از زمستان الاغ‌هایشان را رها می‌کردند تا بمیرند.»

بی‌بی‌سی انگلیسی در بخش پایانی خبر خود تصریح کرده که ایران در ماه آوریل با هدف تقویت اقتصاد خود یارانه دولتی سوخت را کاهش داد. اما این اقدام به‌شدت مصرف‌کنندگان را تحت تاثیر قرار داد و قیمت بنزین یک‌شبه ۷۵ درصد بالا رفت. ایرانی‌ها همچنین باید با افزایش قیمت آب و برق در سال جاری سر کنند.

این تصویرپردازی از ایران که بی‌بی‌سی سعی در انجام آن داشته، ناخودآگاه یادوار برخی فیلم‌های جشنواره‌ای کارگردانان منتسب به یک جناح خاص است که عموما ایران را صحنه فقر و فلاکت به تصویر می‌کشند.

بی‌بی‌سی البته این خبر را بدون منبع تهیه نکرده اما منبع این خبر چندان معتبر به‌نظر نمی‌رسد.

رسانه دولتی انگلیس که خود را رسانه‌ای حرفه‌ای می‌انگارد، بارها در تصویرسازی‌های خود از ایران دست به چنین شیطنت‌هایی زده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
در ایران خودمان هم تعداد قلیلی الاغ دو پا داریم که به بی بی سی کمک میکنند
Iran, Islamic Republic of
وقتی که کارکنان شبکه بی بی سی با حقوق کم و در اضطراب از دست دادن موقعیت شغلی قرار دارند چرا باید از الاغ استفاده کرد!؟
Iran, Islamic Republic of
یاد ماجرای جیگر در کلاه قرمزی و خبر بی بی افتادم !! چه خاطرات خنده داری داریم با این شبکه سلطنتی