چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

هشدار درباره رشدسرطان سینه در ایران

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 386619
معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان سینه گفت: بقای ۵ ساله بیماران مبتلا به سرطان سینه در کشور حدود ۷۱ درصد است، این در حالی است که همچنان سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان است و میزان بروز آن در کشور ۳۰ در ۱۰۰ هزار است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شهپر حقیقت در نشست خبری هفتمین کنگره سرطان سینه گفت: طبق آخرین آمار منتشر شده در دنیا نشان می‌دهد که همچنان سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان است و ۲۵ درصد کل سرطان‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: روند افزاینده سرطان سینه در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته مشاهده شده اشت اما این روند بروز در کشورهای در حال توسعه بیشتر بوده است که هشداری برای اینگونه کشورها از جمله ایران است.

حقیقت با اشاره به بهبود روش‌های تشخیصی و افزایش میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان گفت: مشکلی که وجود دارد این است که افزایش میزان بقا در کشورهای در حال توسعه کمتر از توسعه یافته بوده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان سینه ادامه داد: به طور متوسط سالانه ۱۰ هزار مورد جدید سرطان سینه در کشور شناسایی می‌شود که البته این آمار بر اساس کم‌شماری سیستم ثبت به دست آمده است.

وی ادامه داد: بقای ۵ ساله بیماران در کشور حدود ۷۱ درصد است که انتظار داریم ۷۱ درصد از بیماران تا ۵ سال پس از تشخیص، امکان زنده ماندن داشته باشند.

شهپر نسبت به روند بروز افزاینده سرطان سینه در کشور هشدار داد و گفت: میزان بقای ۵ سال بیماران بیماران سرطانی در کشورهای توسعه یافته بین ۶۰ تا ۸۵ درصد است و امکانات تشخیصی و درمانی این نوید را می‌دهد که میزان بقا در کشور افزایش یافته باشد.

وی تصریح کرد: میزان بروز سرطان سینه در کشور ۳۰ در ۱۰۰ هزار زن است که باید برای حفظ و بهبود کیفیت زندگی آنها اقدام مناسبی انجام شود.

معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان سینه تأکید کرد: تمام رشته‌های علوم پایه و بالینی برای کنترل این بیماری باید سهیم باشند در نتیجه در قالب کمیته‌های علمی همزمان با هفتمین کنگره سرطان سینه برنامه‌ریزی‌های لازم ارائه می‌شود.

وی افزود: بیمار بهبود یافته به فردی گفته می‌شود که مراحل اولیه بیماری را پشت سر گذاشته و آثار بیماری نداشته باشد این فرد پس از تشخیص تحت درمان‌های رادیوتراپی قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *