يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱۲
۲۲

از "کنایه امنیتی" به کنایه امنیتی یک دانشجو تا کنایه به نمایندگان

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 384392
حضور و سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران با حاشیه‌هایی همراه بود.
از "کنایه امنیتی" به کنایه امنیتی یک دانشجو تا کنایه به نمایندگان
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حضور صبح امروز حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تهران با حاشیه‌هایی همراه بود که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

* محیط اطراف سالن علامه‌طباطبایی که محل سخنرانی رئیس‌جمهور انتخاب شده بود، بسیار خلوت بود.

* رئیس‌جمهور ساعت ۸:۴۵ صبح وارد تالار علامه‌طباطبایی دانشگاه تهران شد و حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند.

* پشت تریبون بنری به رنگ آبی و سفید نصب شده بود که در آن هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران گرامی داشته شده بود.

* از دیگر نکات حاشیه‌ای این مراسم، خالی بودن تعدادی از صندلی‌های سالن قبل از ورود رئیس‌جمهور بود که این موضوع دغدغه‌ای برای تیم تشریفات رئیس‌جمهور شده بود که البته این صندلی‌ها همزمان با ورود روحانی پر شدند.

* محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران اولین سخنران این مراسم بود که وی در سخنان خود از رئیس‌جمهور خواست که یک جلسه گفت‌وگو با دانشجویان جهت شنیدن مطالبات آنها داشته باشد.

* در مراسم امسال آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها بر خلاف سال گذشته، فرصتی برای بیان نظرات تشکل‌های دانشجویی گذاشته نشد که سرپرست دانشگاه تهران نیز علت این کار را نبودن وقت مناسب عنوان کرد. رئیس‌جمهور نیز نسبت به این مسئله در سخنرانی خود ابراز تاسف کرد و گفت که من دوست داشتم تشکل‌ها و دانشجویان نیز سخنرانی کنند.

* جعفریان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران هم در این مراسم سخنرانی کرد.

* یکی از دانشجویان نمونه علوم‌پزشکی نیز به نمایندگی از تمامی دانشجویان دانشگاه تهران سخنران دیگر مراسم امروز بود. وی در ابتدای سخنانش گفت: مسئولان برگزاری مراسم به دلایل امنیتی نگذاشتند کاغذی همراه خود داشته باشم و اگر چیزی را فراموش کردم، حضار ببخشند.

این دانشجوی نمونه به قدری در بیان جملات خود مسلط بود که مجری برنامه نیز به کنایه به وی گفت: مسئولان برگزاری قطعا می‌دانستند که شما خوب سخنان خود را حفظ کرده‌اید که اجازه ندادند کاغذ با خود همراه داشته باشید.

* سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم از دیگر سخنرانان مراسم بودند.

* تعدادی از دانشجویان نیز در حین سخنان رئیس‌جمهور پلاکاردهایی با عنوان «آقای روحانی منتظر تحقق وعده‌های‌تان هستیم» را در دست داشتند.

* روحانی در بخشی از سخنانش نیز به استیضاح فرجی دانا وزیر پیشین علوم اشاره کرد و گفت: در طول یکسال ما ۴ وزیر و سرپرست را تجربه کردیم. آقای میلی‌منفرد را مجلس نپسندید، اشکالی ندارد. آقای دکتر توفیقی سرپرستی را قبول کردند از یمین و یسار به ما فشار آمد که معرفیش نکن، گفتیم اهلا و سهلا. سر فرود آوردیم تا دانشگاه و کشور آرام باشد. فرجی دانا را آوردیم شروع به کار کرد، بورسیه و ما ادرئک ما البورسیه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد110
Iran, Islamic Republic of
اين آقايان اگر فرصتي را هم براي نقد در اختيار دانشجو بگذارند، حتماً در اختيار كساني يا سوالاتي خواهند گذاشت كه از قبل جواب خاصي براي ان طراحي كرده باشند. اسمش را هم مي گذارند حاضر جوابي، واكنش سريع و في البداهه
جواد
Iran, Islamic Republic of
خوب آقای رئیس جمهور می خواستی افراد مساله دار را معرفی نکنی!!! مگه قحط الرجال بود ؟؟؟ افراد فتنه گر و آشوب طلب جایشان در دانشگاه نیست
آشنا
اما از دست این یمین و یسار شما رئیس جمهور ها که به شما فشار می آورند !!!!!!!!!
United States
اقای رییس جمهور از شما بعید.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تارینه
لطفا متن سخنرانی ان دانشجو را درسایت قراردهید.
سعید
روحانی کیف کردم دمت گرم:
بورسیه و ما ادرئک ما البورسیه.
بورسیه آقازده های اصلاحات منظورش بود !!
حسین ف
کیف نکن عزیز همش از خودشان هستند بعدا میبینی
مجتبی
قابل توجه نماییندگان وهیت ریسه؟!
محمد رهنما
کیف کردن نداره اگر واقعا تخلفی صورت گرفته باید رسیدگی کرد نه از ان به عنوان اهرم فشار یا ابزار معامله با متخلف استفاده کرد. جای درد و گریه داره که رییس جمهور حرکت مجلس را از یک طرف قانونی و حق مجلس میداند و از طرف دیگر برای حرکت قانونی مجلس تاسف میخورد. به گفته خود اقای روحانی ما از این مردم انتظار یک رو بودن داریم نه دو رو بودن که بسیار حرف بجایی زدند.
(ما از این مردم انتظار۸۰ملیون چهره را داریم نه ۱۶۰ ملیون چهره ،هر فرد یک چهره نه دو چهره)
مهدی.
تحقق وعدهها ، مگر وعده یا قولی داده شده که عمل نشده . تحریما دیگه نیست، از رکود خارج شدیم، اجناس بدونه اجازه گران نمیشود، مجوز واردات خودرو لوکس داده نمیشود. همه چی آرومه.
البته با شیب ملایم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ايکاش مسئله بورسيه ها حل ميشد. دولت مي بايست جلوي اين کار غير قانوني را بگيرد. جرم دکتر فرجي دانا همين بود که بورسيه ها رامطرح گردد.
ضمنا به رئيس جمهور پيشنهاد مي گردد تا آخرين لحظه نام وزير آموزش عالي را مطرح نکند و فقط در موعد قانوني وزير را معرفي نمايد. اين حق رئيس دولت است و به کسي هم ارتباطي ندارد.
امان از حماقت
جرم فرجی می دونی چی بود ؟
این بود که برخی اطرافیان و معاونین ایشون از بورسیه غیرقانونی استفاده کردند ...
دیدید که نتونستید بروسیه های غیرقانونی رو ثابت کنید...
در ضمن این نظام قانون دارد ، و چارچوب دارد ...کسانی که در فتنه 88 قصد کودتا داشتند و نظام را قبول نداشتند با کدام منطق باید پست بگیرند ؟
سید
Russian Federation
بله حق رییس جمهور است که از فرصت قانونی استفاده کند و در آخرین روز مهلت مقرر وزیر پیشنهادی رو به مجلس معرفی کنه اما یادتون نره مجلس هم حق داره صلاحیت وزیر پیشنهادی رو بررسی کنه و اگه صلاح ندونست بهش رای اعتماد نده حتی آگه آخرین روز مهلت مقرر سرپرستی اون وزارتخونه باشه!!!!
Iran, Islamic Republic of
بورسیه و ما ادرئک ما البورسیه.......
بورسیه آقازاده و ما ادراک ؟
خدا رو شکر رسوا هم شدین !

متاسفم برای یک مقام عالی کشور که به راحتی اتهام می زند ..
آقای روحانی !
2 سال دیگه از عمر دولت شما نمونده ...این صندلی به هیچ کس وفا نکرده ...
کریستال
Iran, Islamic Republic of
این آقای رئیس جمهور مثل از دور و بر خودش هم خبر نداره . همچین میگه مادریک البورسیه که انگار ادعاهای فرجی دانا در مورد 3700 بورسیه غیر قانونی درست بود .
این خبر خبر همین دیروز سرپرست وزارت علوم آقای نجفیه :
" حدود 2هزار و 100 نفر از این افراد براساس بررسی‌های اولیه اداره‌کل بورسیه وزارت علوم مشکلی از نظر ادامه تحصیل ندارند، بنابراین در این بین تکلیف 1100 نفر باقی می‌ماند که از این تعداد نیز 450 پرونده در کمیسیون مطرح و تکلیف‌شان مشخص شده و تنها حدود 650 پرونده بررسی نشده در کمیسیون وجود دارد. "

متوجه شدید ! تنها 650 نفر اونم نه متخلف بلکه بررسی نشده
این آدم هایی که مشکل ندارند افرادی هستند که با قانون قبلی تایید شده اند مثلا معدل 14 برای بورسیه و .... باید دید این قوانین چه جوری تصویب می شده
اگر اینگونه باشد باید تمام قوانین دوران اصلاحات و سازندگی هم مورد بررسی قرار گیرد///
مانمی دونستیم اقای رئیس جمهور به جز هنر تخریب دولت گذشته وبلدم بلدم ...
United States
دورانیه دوووورانیه...