چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

عملکرد پرحاشیه وزارت علوم در سال گذشته

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 374960
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و جامعه دانشگاهی از عملکرد یک سال گذشته وزارت علوم ناراضی‌ هستند،گفت: استیضاح فرجی دانا به خاطر عملکرد پرحاشیه وی است و طرح مسئله بورسیه‌های غیرقانونی فرار به جلو است.
به گزارش جهان، عباس قربانی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به لزوم استیضاح وزیر علوم گفت: استیضاح از وزیر علوم به این خاطر است که آموزش عالی کشور از اقدامات افراطی مصون بماند که در این راستا حتی نمایندگان مجلس مهلت یک‌ماهه‌ای را به وزیر علوم دادند اما متأسفانه تغییری در عملکرد آنان صورت نگرفت.

وی با اشاره به قانونی بودن بورسیه‌های دوره قبل گفت: دوستان وزارت علوم باید پاسخ اقدامات خودشان را بدهند. برخی از مسئولین فعلی وزارت علوم که در رده‌های بالای این وزارتخانه مسئولیت دارند پاسخ دهند که خودشان چگونه بورسیه شده‌اند. طرح بورسیه‌های غیرقانونی فرار به جلوی مسئولان وزارت علوم است.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران ادامه داد: طرح بورسیه غیرقانونی مانند موضوع دانشجویان ستاره‌دار است که عده‌ای می‌خواهند از آن استفاده سیاسی کنند، در حالی که ما شاهد بودیم طرح دانشجویان ستاره‌دار نیز به دوره وزارت معین برمی‌گردد. طرح بورسیه غیرقانونی نیز در همین راستا قرار دارد.

قربانی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر علوم همان نمایندگانی هستند که به فرجی دانا رأی اعتماد دادند، آنچه را در آن زمان این نمایندگان کار درستی انجام می‌دادند اما حال این اقدام نمایندگان سیاسی است؟

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: عملکردی که وزارت علوم در یک سال گذشته داشته است نشان می‌دهد که در جامعه دانشجویی کشور به اسم اعتدال، افراط‌کاری صورت می‌گیرد تا جایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس‌جمهور نیز از عملکرد وزارت علوم ناراضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نباید وزارت علوم با اقدامات سیاسی خود تأثیر تحریم‌ها را بر کشور بیشتر کند، چرا که تمام دغدغه‌های دانشگاهیان این است که دانشگاه به فضایی نرود که به پیشرفت علمی کشور لطمه‌ای بزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *