چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

وزارت علوم نباید از لحاظ مدیریتی، مالی و زبانی از فتنه‌گران حمایت کند

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 373945
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تأکید بر اینکه وزارت علوم نباید از لحاظ مدیریتی، مالی و زبانی از فتنه‌گران حمایت کند، گفت: با جریان فتنه‌گر مخالفیم و این جریان نباید وارد وزارت علوم شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا کریمی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری پانزدهمین نشست سالانه این اتحادیه گفت: یکسال از کار و فعالیت دولت یازدهم گذشته و امروز زمان مناسبی برای بازبینی وعده‌ها و شعارهای رئیس جمهور است تا ببینیم کدام شعارهایش محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه روحانی با شعار امید و تدبیر وارد عرصه انتخابات شد، گفت: دولت چند اقدام خوب و قابل توجه داشته که مهمترین اقدامش در چند ماه گذشته برگرداندن فضای آرامش به کشور و در بین مسئولین است که اتفاق بسیار خوب و قابل توجهی است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات مثبت دولت ادامه روند توجه به صاحبان اصلی انقلاب یعنی خانواده‌های شهدا و جانبازان است که این اقدام هم قابل تقدیر است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه دولت یازدهم خالی از نقص نبوده است،‌ افزود: مهمترین نگرانی جریان دانشجویی در دولت یازدهم اتفاقاتی است که در حوزه فرهنگ و وزارت علوم رخ داده است،

وی ادامه داد: یک دید اشتباه و دارای ضعف جدی در بین مسئولین فرهنگی وجود دارد که البته در دولت‌های قبلی نیز چنین نگاهی بود و آن هم نگاه ابزاری به فرهنگ است که برای جذب آرای برخی از افراد خاص (جریان روشنفکر، متحجر، ضدانقلاب، غیروابسته به انقلاب) است، که این جریان در شرایط فعلی تحت لوای برخی از مسئولان فرهنگی جولان می‌دهند و باید جلوی آن گرفته شود.

وی به طرح مباحثی مثل رفع فیلتر فیس‌بوک، مطرح کردن بحث هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی، بهشت اجباری و زوری و ... به عنوان مشکلات وزارت فرهنگ، اشاره کرد و افزود: اتفاق دوم در وزارت فرهنگ این است که برای جریان روشنفکر، متحجر، ضدانقلاب و ... فضا باز شده و تمام هم و غم برخی‌ها در وزارت فرهنگ این است که چگونه می‌توانیم به قیافه غربی‌ها تغییر شکل دهیم.

کریمی تأکید کرد: این جریان که با همت معاونان فرهنگی وزارت ارشاد شکل گرفته است همان جریانی است که باعث شد نهضت ملی شدن صنعت نفت شکست بخورد، همان جریانی که تا به حال ضربه‌های زیادی را به انقلاب زده و ... است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: وزیر ارشاد و معاونان وی باید به جریان دانشجویی پاسخگو باشند که چرا فضا را برای چنین جریانی آماده کرده‌اند.

کریمی با بیان اینکه نیاید از سهم فرهنگی صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی در بحث مشکلات فرهنگی گذشت، اظهار داشت: این نهاد باید پاسخ دهند که چرا تا به حال هیچ اقدامی در این راستا نداشتند.

وی تأکید کرد: به اعتقاد ما صدا و سیما دچار دوران انحنای مسئولیت که همان دوران رخوت و رهاشدگی است شده و شاید این موضوع به خاطر اتمام دوره ضرغامی باشد ولی او باید به سخنان رهبری در رابطه با اینکه باید قدر لحظه لحظه‌های مسئولیت داشتن را دانست توجه کند.

کریمی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی نیز باید پاسخگو باشد که چرا هیچ اقدامی در رابطه با این مسائل نداشته و چرا فیلم‌هایی مثل طبقه حساس و ... از زیر دست تبلیغات اسلامی بیرون می‌آید فیلمی که به غیرت می‌تازد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: از توپخانه‌های جبهه انقلاب انتظار داریم که در این رابطه اقدامی داشته باشند و در مقابل اینگونه مسائل بایستند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با اهمیت و جایگاه دانشگاه خاطرنشان کرد: آنقدر شرایط در دانشگاه حساس است که رهبر انقلاب چندین بار به خدشه وارد شدن به رشد علمی و روند علمی تأکید می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که نگرانی نسبت به روند دانشگاه زیاد است.

کریمی ادامه داد: حضور جریان فتنه در وزارت علوم که وزارت علوم در سایه‌ای تشکیل داده است باعث نگرانی شده و این وزارت علوم در سایه دو کار اساسی را پیگیری می‌کند. اول اینکه می‌خواهد دانشگاه‌ها را از وابستگی به نظام خارج کند و دوم می‌خواهد جریان فتنه که جمهوریت نظام را خدشه دار کرده‌ را وارد دانشگاه کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: فرجی دانا به چه حکمی اجازه می‌دهد کسانی که بر اساس نظر وزارت اطلاعات مورد تأیید نیستند در وزارت علوم سمت بگیرند، وی نباید از لحاظ مدیریتی، مالی و زبانی از فتنه‌گران حمایت کند.

کریمی به نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این دو نهاد باید نظارت دقیقی داشته باشند، خوشبختانه رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد برخی از انتصابات فرجی دانا مشکل دارد و مجلس هم باید پاسدار حقوق ملت باشد.

وی گفت: متأسفانه برخی افراد در هیأت رئیسه مجلس دنبال این هستند که فرجی دانا استیضاح نشود و این موضوع ما را ناراحت کرده است و در این مورد شخص آقای ابوترابی باید پاسخگو باشد که چرا از این همه انحراف چشم‌پوشی کرده و یک فرصت یک ماهه به وزیر علوم داده است.

کریمی ادامه داد:‌ مشکل ما حضور اصلاح طلبان و اصولگرایان در سمت‌های مختلف نیست ما معتقدیم در هر دو جریان افراد مناسبی وجود دارد ولی با جریان فتنه‌گر مخالفیم و این جریان نباید وارد وزارت علوم شود.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم فرجی دانا باشد یا نباشد ما با روندی که در وزارت علوم پیگیری می‌شود مخالفیم و مجلس باید توجه کند که افراد برای ما مهم نیستند و ما با روند اشتباهی که در وزارت علوم انجام می‌شود مشکل داریم.

کریمی تأکید کرد: در فضای مطبوعاتی کشور یک جریان خاص رقم خورده که نمونه‌اش در زمان اصلاحات با نام روزنامه‌های زنجیره‌ای باب شد که مدام قانونشکنی می‌کردند و وقتی جلوی آنها گرفته می‌شد در یک روزنامه دیگر مشغول می‌شدند که این روزنامه‌های زنجیره‌ای امروز در یک لباس جدید به عنوان حامیان دولت برخاسته‌اند که مطمئنا رئیس جمهور نیز با چنین جریانی مخالف است.

وی تصریح کرد: این روزنامه‌ها در حال تخریب چهره دولت و خدشه وارد کردن به آن هستند و می‌خواهند چهره منفور آمریکا را پاک کنند و به جای آن چهره‌ای زیبا بسازند حتی اگر اوباما می‌‌خواست یک روزنامه فارسی زبان برای این کار داشته باشد نمی‌توانست به خوبی این روزنامه‌ها عمل کند و این اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان مستقل، مثلث اقتصاد مقاومتی، فرهنگ اسلامی و پیشرفت علمی را برای تقویت اقتدار ملی در راس برنامه‌های خود قرار داد.‬

وی در ادامه با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد: اسرائیل سالهاست در حال جنایت است و هر آدمی که به انسانیت معتقد است از این ماجرا دلی پر از درد دارد و این نتیجه جنایت‌های ۶۰ ساله غرب به بشریت است که امروز در نوار غزه شاهد آن هستیم.

کریمی با اشاره به همراهی سران عرب با اسرائیل افزود: سران کشورهای عربی تا وقت باقی است می‌توانند با حمایت از غزه گناهان گذشته خود را پاک کنند.

وی تصریح کرد: تا دیروز فکر می‌‌کردیم اسرائیل خبیث و غاصب است امروز متوجه شدیم نه تنها خبیث و غاصب است بلکه احمق هم هست زیرا در زمانی به غزه حمله کرد که داعش در حال جنایت در عراق بود و این گروهک تروریستی با عدم حمایتش از مسلمانان غزه نشان داد که اصلا مسلمان نیستند و این شبهه که جنگ شیعه و سنی در منطقه رخ داده را از بین برد.

وی با اشاره به کسانی که در سال ۸۸ شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند، تصریح کرد: کسانیکه در سال ۸۸ این شعارها را سر می‌دادند همان کسانی هستند که حماس و مقاومت را مقصر می‌دانستند و همان کسانی هستند که در روزنامه کارگزاران مطلبی مبنی بر تروریست بودن حماس نوشتند، همان کسانی هستند که در روزنامه آرمان کاریکاتوری علیه مقاومت کشیدند و همان کسانی هستند که وقتی همه مردم علیه اسرائیل برخاستند صدای آنها درنیامد و فقط گفتند کشتار را متوقف کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
یک ماه نشد ؟