شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱۰
۱۸
در مرکز پزشکی هسته‌ای و با تعرفه دولتی محقق شد؛

کاهش هزینه ۶۰ درصدی یک شیوه تشخیص سرطان برای اولین‌بار در یک بیمارستان دولتی

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 374820
برای اولین بار در ایران تصویربرداری نوین PET-CT که نقش بسیار مهمی در تشخیص بموقع و دقیق سرطان و کمک به روش درمان سرطان دارد در مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان دکتر شریعتی با تعرفه دولتی انجام می شود.
کاهش هزینه ۶۰ درصدی یک شیوه تشخیص سرطان برای اولین‌بار در یک بیمارستان دولتی
گروه اجتماعی جهان نيوز ـ مهندس جواد رفیع مدیر مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان شریعتی با اعلام این خبر به خبرنگار جهان نيوز گفت افزود: با نصب و بهره برداری دستگاه PET-CT در این مرکز، این اسکن بسیار مهم با تعرفه ای در حدود ۶۰ درصد ارزان تر از تنها مرکز غیر دولتی فعال در کشور برای بیماران و متقاضیان انجام می شود.

وی گفت: پیش از این بیماران جهت انجام این اسکن با صرف هزینه های فراوان به کشورهای دیگر می رفتند و یا طی یک سال گذشته با مراجعه به تنها بخش خصوصی فعال در این زمینه با هزینه ۵میلیون تومان این خدمت را دریافت می نمودند.

مدیر مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان شریعتی افزود: پس از پیگیری های فراوان و برنامه ریزی صورت گرفته در خصوص تامین رادیو داروی مخصوص این اسکن (FDG)که نیمه عمری در حدود ۱۰۵ دقیقه دارد، با مبلغی در حدود ۲ میلیون تومان این اسکن در حال حاضر در بخش پزشکی هسته ای بیمارستان شریعتی که قطب پزشکی هسته ای کشور می باشد در حال انجام است.

مهندس رفیع با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه با تامین ۶ دوز رادیو داروی FDG مورد نیاز از سازمان انرژی اتمی، این اسکن برای بیماران در حال انجام است گفت: در کنار این سایت ، پروژه سیکلوترون نیز در حال راه اندازی است که پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا چند ماه آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی گفت: با بهره برداری از سیکلوترون این مرکز که که در واقع نوعی کارخانه تولید رادیو داروست تا چند ماه آینده در بخش پزشکی هسته ای بیمارستان شریعتی ، می توان با افزایش تولید رادیو داروی FDG ، در هر روز برای تا ۱۲ بیمار این اسکن را انجام داد که در فازهای بعدی با ران های مجدد سیکلوترون و افزایش شیفت کاری ، این تعداد تا ۲برابر قابل افزایش است و می توان علاوه بر خدمات به بیماران کشور ، به بیماران کشورهای دیگر هم این خدمات را ارائه نمود.

وی از رایزنی های صورت گرفته با وزارت رفاه و تامین اجتماعی در خصوص تحت پوشش بیمه قرا گرفتن این اسکن خبر داد و ابراز امیدواری کرد: از سال آینده این اسکن و رادیو داروی مورد نیاز آن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرد.

رفیع از بیمه های دیگر و بیمه های تکمیلی دعوت کرد که جهت پوشش این اسکن قدم جلو بگذارند و اظهار داشت: با این کار علاوه بر کاهش هزینه پرداختی بیماران، هزینه های آتی بیمه ها نیز به دلیل تشخیص بموقع بیماری در مراحل اولیه و جلوگیری از اقدامات اضافه قطعا کاهش خواهد یافت.

مدیر بخش پزشکی هسته ای شریعتی گفت: بیماران متقاضی جهت دریافت نوبت انجام این اسکن می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به مرکز پزشکی هسته ای در بیمارستان شریعتی ، به صورت غیر حضوری و از طریق سایت موسسه تحقیقات پزشکی هسته ای به آدرس www.rcnm.ir اقدام به ارسال مدارک پزشکی خود نموده که پس از بررسی مدارک بیماران توسط اساتید و در صورت داشتن اندیکاسیون ،با این افراد تماس گرفته و زمان مراجعه به ایشان اطلاع داده خواهد شد.

مهندس رفیع که خود مهندس تجهیزات پزشکی است از برنامه ریزی و پیگیری های لازم جهت تکمیل این پروسه تشخیصی و افزایش خدمات با تهیه و نصب دستگاه PET-MR خبر داد و گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان تهیه این دستگاه جدید که پروسه تشخیص را تکمیل تر می کند ،انجام و در این مرکز نصب و راه اندازی شود که بتوان خدمات بهتر و پیشرفته تری به بیماران ارائه نمود و هر روز شاهد کاهش آلام بیماران و بهبود آنان و ارتقای سلامت جامعه باشیم.

مدیر بخش پزشکی هسته ای بیمارستان شریعتی افزود: PET-CT یکی از روشهای نوین تصویربرداری به صورت مقطعی (برش نگاری) است که امروز به صورت گسترده ای در سطح جهان استفاده می شود. مزیت این روش ، تصویربرداری همزمان از عملکرد و فیزیولوژی ، بافتهای بدن است . در این روش دارو با یک رادیونوکلئید تابش کننده پوزیترون نشان دار شده و به بدن تزریق می گردد.

وی گفت: در بسیاری از کشورها با استفاده از این تکنولوژی سرطان را سریع و دقیق تشخیص می دهند و در نتیجه با اطلاعات بدست آمده از این اسکن و شروع درمان متناسب، بسیاری از بیماران بهبود می یابند و این باور غلط که سرطان مساوی با مرگ و عدم بهبودی است، وجود ندارد.
https://jahannews.com/vdcb5abfgrhbzwp.uiur.html
jahannews.com/vdcb5abfgrhbzwp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با اين توضيح كه كشور همسايه تركيه داراي ٧٠ دستگاه PET CT مي باشد
در این روش حتی یک عدد سلول سرطانی هم قابل تشخیص است !
خدا قوت
خدا بهشون خیر بده
چقدر خوب که چنین افرادی با سعی و تلاش در جهت کاهش آلام بیماران قدم برمی دارند
بعنوان یک جوان ایرانی احساس غرور کردم
....
چقدر خوب که امکان بررسی مدارک بیمار به صورت اینترنتی فراهم شده تا مریض مجبور نباشه مراجعه حضوری داشته باشه
....
یک انکولوژیست
واقعا به این مهندس عزیز و همکارانشان دست مریضاد عرض میکنم
این خدمت بزرگی به بیماران سرطانی است
و تاثیرات مطلوبی در تشخیص بموقع و در نتیجه درمان دارد
پزشک
Iran, Islamic Republic of
PET-CT یکی از روش های بسیار خوب در تشخیص دقیق و بموقع سرطان هستش
امیدواریم کسانی که این خدمت خوب رو به مردم انجام میدن موفق باشن
کیمیست
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم سایت سیکلوترون بیمارستان شریعتی هر چه زودتر با همت مهندس و همکارانشان راه بیافتند
که در تایید فرمایش ایشون
میتونه داروی چند تا مرکز پت سی تی رو ساپورت کنه
آفرین مهندس
United States
خدا قوت
انشاالله در راه پیشرفت همواره ثابت قدم باشید
mhp
United States
با سلام می خواستم از زحمات بی دریغ وزیر بهداشت تشکر کنید
ایشون واقعا فعال و دلسوز هستند و مرد اجرایی خدا اجرشون بده
United States
واقعا ازتلاشهای این عزیزان درتشخیص ودرمان بیمارانی که رنج میبرند قردانی میکنم خداوند یار یاورشون باشه انشاالله
یارمرادی
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض خسته نباشید خدمت مهندس جواد رفیع و همکارانشون
انشالله همیشه سلامت و شاد باشید، خدا رو شکر به خاطر وجود وهمت و تلاشتان برای آرامش بیماران وخانوادهایشان
خدا قوت
سارا
United States
همسر من ۳ بار پت اسکن انجام داده.برای اطلاع دوستان عرض میکنم که هزینه پت اسکن بیمارستان خاتم۶ ملیون هست.و اینکه اصلا پت اسکن ها جواب قطعی نمیده چون نیمه عمر رادیو دارو۴۵ دقیقه است واگر دیر تر وارد بدن بشه جواب درست نمیده که متاسفانه در ایران صبح رادیو دارو تهیه میشه و تا عصر استفاده میشه....در اصل باید مراحل عکس برداری و پت اسکن دد کنار محل تهیه رادیو دارو باشه تا توی فاصله زمانی معین وارد بدن بشه...در کل الکی این همه هزینه نکنید
سارا فتحی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام من بایستی الان پت اسکن انجام بدم دکترم گفته خاتم الانبیا انجام بدم ولی هزینه اش زیاده خواستم ببینم که دستگاه فرق می کنه یا اینکه فقط چون خصوصی هست این قیمت هست لطفا راهنمایی کنید
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
میشه بگید کجا انجام دادید
Iran, Islamic Republic of
پدرمن بيمارستان خاتم انجام داد هيجي نشون نداد
ولي چندوقت بعد كل بدن رو گرفت وازپيش ما رفت