جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

درآمد روزانه شرکت‌ملی نفتکش یک‌دهم شد

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 366536
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر این‌که از ۹۵ درصد ظرفیت بی‌نظیر شرکت برای صادرات محصولات نفتی کشور استفاده می‌کنیم، گفت: درآمدهای روزانه حمل‌ونقل دریایی نفت ما نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی به یک دهم کاهش یافت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اکبر صفایی در نشست خبری بیست و دومین همایش ارگان های دریایی کشور در پاسخ به تسنیم، اظهار کرد:‌ بسیاری از اطلاعات شرکت ملی نفتکش قابل ارائه نیست، اما مهم‌ترین موضوع شرکت در حال حاضر صادرات همه محصولات نفتی ایران است که در حال انجام آن است.
 
وی با بیان این‌که ظرفیت شرکت ملی نفتکش بی‌نظیر است، تصریح کرد: جدیدترین آمار و ارقام یکی از شرکت‌های مشاور معتبر دنیا در خصوص کشتیرانی‌ها حاکی از این است که ظرفیت بزرگترین شرکت حمل‌ونقل نفت حدود 13 میلیون تن است. این در حالی است که ظرفیت شرکت ملی نفتکش به مراتب بیشتر از این میزان است.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر این‌که شرایط حمل‌ونقل دریایی هر کشوری به رشد ناخالص داخلی ارتباط دارد، اظهار کرد: از سال 2009 میلادی تاکنون رکود بسیار شدیدی در حمل ونقل دریایی و صنایع وابسته حاکم است، از این رو مدیریت مباحث مجموعه‌های درگیر با حمل‌ونقل دریایی بسیار مهم است.
 
صفایی با یادآوری این‌که آمار و ارقام مربوط به حمل‌ونقل دریایی در سال‌های اخیر کاهش یافته است، گفت:‌این در حالی است که در سال‌های 2007، 2008 و اوایل 2009 میلادی رشد کرایه‌های حمل بار را شاهد بوده‌ایم.
 
وی با بیان این‌که درآمد روزانه (در سال 2008 میلادی) حدود 250 هزار دلار را تجربه کرده‌ایم، تصریح کرد:‌ این در حالی است که در سال‌های 2012 و 2013 میلادی در حوزه حمل‌ونقل دریایی نفت درآمدهای روزانه ما به یک دهم (25 هزار دلار) کاهش یافته که در حوزه کانتینری و کالای فله نیز تقریبا به همین شکل است.
 
وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر این‌که هم‌اکنون چند درصد از ظرفیت شرکت ملی نفتکش در جابجایی محصولات نفتی فعال است، گفت: در حال حاضر شرکت ملی نفتکش از 95 درصد ظرفیت خودش استفاده می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *