دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲۱
۱۱

تعریض رئیس جمهور به 'داعشی‌های وطنی'

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 366361
اظهارات رییس جمهور در نشست خبری روز ۲۴ خرداد حاوی محورهای مهمی بود که به اندازه کافی مورد توجه رسانه ها قرار گرفت اما بخشی از سخنان آقای روحانی در قبال گروهک تروریستی داعش حاوی نکته ای مهمی بود که کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
تعریض رئیس جمهور به
به گزارش جهان به نقل از رجا، رییس جمهور در بخشی از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: «نتیجه انتخابات اینها را عصبانی کرده است... نمی‌شود شکست در انتخابات را با کشتار مردم جبران کرد یا انتقام گرفت. هم انتقامش غلط است و هم جبرانش امکان‌پذیر نیست… در عراق یک انتخاباتی برگزار شد که می‌بایست موجب آرامش بیشتر می‌شد، آنهایی که شکست خوردند زمینه را برای ورود گروهک‌های مسلح آماده کردند.»

این اظهارات در حالی از سوی آقای روحانی بیان شده که به نظر می رسد در عین توصیف خاستگاه و اقدامات وحشیانه گروهک تروریسی داعش، طعنه ای هم به «داعش های وطنی» در سال ۸۸ است که پس از عصبانی شدن از نتیجه انتخابات، تلاش کردند تا انتقام شکست در انتخابات را با کشتار مردم رقم بزنند.

جریانی که در عمل نه تنها باعث هرج و مرج و کشتار ده ها تن از مردم بی گناه در خیابان ها شد بلکه تمام تلاش خود برای زمینه سازی دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران را نیز انجام داد بگونه ای که بسیاری از مقامان کشورهای غربی با ابراز تاسف نسبت به حوادث پس از انتخابات در ایران، همصدا با مدعیان تقلب در انتخابات مواضع مداخله جویانه آشکاری را اتخاذ کردند.

این روند تا جایی پیش رفت که سران گروهک تروریسی موسوم به مجاهدین خلق (منافقین) که این روزها در عمل به وحدت استراتژیک با داعش علیه مردم عراق رسیده اند، در جریان حوادث سال ۸۸ بارها و بارها بر حقانیت میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سبزها تاکید کرده و با صدور بیانیه های متعدد حمایت کامل خود را از این جریان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

هم چنین گروهک تروریستی موسوم به جند ا... به سرگردگی عبدالمالک ریگی نیز بعد از حوادث تلخ روز عاشورای سال ۸۸ ضمن صدور بیانیه ای حمایت آمیز از سبزها اعلام کرده بود:

«از سوئی دیگر خشونتهای وحشیانه رژیم حقیقت را برای بسیاری از مردم ایران که فکر می کردند از راههای مسالمت آمیز می توانند به پیروزی برسند روشن نمود و مردم به ماهیت ضد بشری و وحشیانه بیش از پیش پی بردند، چنانچه طی چند روز اخیر بسیاری از مردم! ایران از نقاط مختلف ایران با روابط عمومی جنبش تماس گرفته و اعلام پیوستن به جنبش مقاومت نموده اند و آمادگی خود را برای عملیاتهای نظامی در تهران و اصفهان و مشهد و شیراز اعلام نموده اند.»

ریگی در این بیانیه از احساسات پاک جوانان ایرانی که میرحسین آنان را مردمی خداجو لقب داده بود، تقدیر کرده و آورده بود: «جنبش مقاومت از احساسات پاک جوانان ایرانی تشکر و قدردانی نموده و اعلام می دارد که آماده همکاری کامل با همه مبارزان ایران در هر نقطه ای از ایران می باشد و همچنین جنبش آمادگی خود را برای آموزش جوانان ایرانی در زمینه های جنگ چریکی و بمب سازی و عملیاتهای انفجاری و تشکیل هسته های مقاومت و روش مبارزه چریکی شهری اعلام می دارد.»

به نظر می رسد با گذشت بیش از ۵ سال از آغاز فتنه سال ۸۸، روز به روز ابعاد خیانت و اقدامات ننگین فتنه گران در سال ۸۸ بیش از پیش خود را نشان می دهد، رفتارهای ضد ملی که در روش و عمل نیز شباهت قابل توجهی با اقدامات این روزهای تکفیری ها و تروریست های در منطقه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شایدم اینطور اینطور باشه
البته شاید
فتنه گران داعشی بسی خطرناکتر از داعشی های خارجی بودند .. . کافیست نگاهی به جنایات آنها در فتنه 88 بیندازید ...
حمید
Iran, Islamic Republic of
یادمان باشد حاج حسین کیهانی قبل از وقوع تمام حوادث انها را پیش بینی می کرد و فردایش عین ان برنامه که فتنه نام گرفت اجرا می شد
شما پیدا کتید پرتقال فروش را
Iran, Islamic Republic of
آره من فیلم آتش زدن چند تا بسیجی رو دیدم که اونارو از روی موتور انداختن پایین و با بنزین همون موتور آتیشون زدن واقعا بدن لرزید
بدنم لرزید از این همه بی رحمی نسبت به هموطن
همایون
United States
شخص رئیس جمهور در آکسفورد خوب درس یاد گرفته اند. یکی از این درسها دنده عوض کردن بموقع در راه است. او فعلا بخاطر نگرانی های ملت از ایشان و قماش فتنه از لفظ انقلابی استفاده میکنند. این را اپورتونیزم (فرصت طلبی)میخوانند.
Spain
فتنه گران88 حقیقتا به نظام آسیب زدند اما بنا به آیه 8 سوره مائده موظفیم نسبت به دشمن هم انصاف را رعایت کنیم.
حرامزادگان وحشی داعش را حتی با دیگر فرقه های تکفیری نمی توان مقایسه کرد. وحشیهایی که تنها سر بریدن و زنا بخوانید ...نکاح ارضایشان می کند. فتنه گران هر چه بودند خونخوار نبودند جگرخوار نبودند
داعش ویی همه چیز را نابود می کند
United States
یعنی تو فکر می کنی جانیان فتنه جرمشان کمتر از داعشی هاست ؟
داعشي هاي عراق و سوريه سر مي برند و قتل و جنايت انجام مي دهند و مشابه آنان در کشور با هر عقيده اي که بر خلاف نظر انان ( اصول گرايان ) باشد برخورد تکفيري مي کنند و مي شوند فتنه گر ، اشوب طلب و ..
سوفیا خله
حمید خان هوش سیاسی و بصیرت یعنی این دیگه . در ضمن بهتره خودت به تنهایی بری دنبال پیدا کردن پرتقال فروش با این هوشی که تو داری زیاد به پرتقال پیدا کردن یک پرتقال فروش نیازمندی
چراغعلی
عین انتخابات سال 88 که به رای نزدیک 25 میلیونی مردم هیچ اعتنایی نکردند و داعش وار میخواتستند سر این 25 میلیون ادم را ببرند و بعد برند سرا غ سبزها یا یک بهانه آنها راهم مرتد بنامند و سر آنها را هم گرد تا کرد ببرند بعد کشور رابدهند به آل صیهون
United States
عجب ! لابد جانیان فتنه همه امت خداجو بودند ؟ اونچه پیداست شباهت شما با داعشی ها بر کسی پوشیده نیست ...