دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۱

روسیه در پی تقویت روابط با کره شمالی

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 363438
با بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و غرب درباره بحران اوکراین، خبرهایی از تلاش مسکو برای تقویت روابط با کره‌شمالی منتشر شده است.
به گزارش جهان به نقل از  فارس شبکه خبری «فاکس‌نیوز» طی گزارشی از تلاش‌های مسکو برای تقویت روابط این کشور با کره شمالی خبر داد.

براساس این گزارش، روسیه که از اقدامات غرب در پی تحولات اوکراین ناراضی است و تمایل دارد تا تغییراتی را در سیاست خارجی خود اعمال کند، قصد دارد تقویت روابط بین دو کشور را هر چه سریعتر عملی سازد.

آنطور که در این گزارش آمده،‌ چنین اقدامی می‌تواند حتی تاثیر منفی بر فشارهای آمریکا برای توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی داشته باشد.

استراتژی فعال مسکو در آسیا از سال گذشته آغاز شد اما اکنون با توجه به بحران اوکراین اجرایی کردن چنین رویکردی و توازن مجدد نیروهای نظامی روسیه در اقیانوس آرام ضرورت بیشتری پیدا کرده است. در واقع باید گفت که جهت‌گیری مسکو به سمت پیونگ‌یانگ، علاوه بر اینکه نشان دهنده فاصله گرفتن از اتحادیه اروپا و واشنگتن به دلیل اعمال تحریم‌ هاست، گامی در جهت تقویت فعالیت‌ها در آسیا و همکاری‌های سیاسی با هم‌پیمانان، گتسرتش صادرات ضروری و افزایش نفوذ این کشور در «سیبریا» و شرق دور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *