جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲

سایه روشن‌های یک جشن اشرافی

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 356975
اطلاعیه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری درباره برگزاری بزرگداشت روز زن در تالار حافظیه کاخ سعدآباد به میزبانی همسر رئیس‌جمهور گرچه توانست بسیاری از ابهامات مرتبط با این مراسم را برطرف نماید، اما...
به گزارش جهان، جوان نوشت: اما انتظار عمومی آن است که با شفاف‌سازی از سوی مسئولان برگزاری، به برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره حواشی آن پایان دهند.

البته سکوت چند روزه نهاد ریاست جمهوری درباره این خبر، شاید خود یکی از دلایل دامن زدن به این قبیل اخبار بود، اما آنچه نباید از نظر دور داشت، این است که برگزاری جشنی با توصیفی که از مکان برگزاری و چینش میهمانان آن شده همچنان یکی از علامت سؤال‌هایی است که تاکنون پاسخ روشنی بدان داده نشده است. خصوصاً اینکه این جشن به بهانه سالروز ولادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله‌علیها باشد که خود در زندگی سراسر پر افتخارش مظهر سادگی، قناعت و پاکدامنی بود. بنابراین در برگزاری جشنی که بهانه آن بزرگداشت مقام و منزلت حضرت زهرا (س) است، این انتظار طبیعی از مسئولان برگزاری وجود دارد که مراسمی در خور شأن و منزلت ایشان بدون هرگونه ریخت و پاش و در کمال سادگی برگزار شود.

دعوت از افراد گزینش شده و خاص آن هم در یک تالار مجلل و اشرافی چه توجیهی دارد؟ بزرگداشت مقام زن اگر یک جشن ملی است که هست، چرا باید منحصر به حضور چهره‌های خاص آن هم در یک تالار مجلل باشد که هیچ سنخیتی با سیره ائمه اطهار و حضرت فاطمه زهرا ندارد؟

البته همانگونه که گفته شد؛ به دلیل عدم اطلاع‌رسانی بهنگام، برخی حواشی غیرواقعی به این جشن افزوده شده بود از جمله اجرای موسیقی زنده و دادن سکه به همه میهمانان که خلاف واقعیت بوده است. بلکه در جریان این مراسم به پنج نفر از خانم‌های شاخص در حوزه زنان که فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شاخصی داشته‌اند، به پاس خدمات آنها پنج سکه بهار آزادی اهدا شده است.

با این توصیف این مراسم و حواشی آن می‌تواند تجربه مناسبی باشد برای دولت محترم که اجازه ندهد با برخی رفتارهای غیرضرور اذهان عمومی نسبت به مجموعه همکاران خدوم دولت تدبیر و امید، خدشه دار شود. بدیهی است، رسانه‌ها مجازی و مکتوب نیز در پردازش این قبیل خبرها باید جانب انصاف را نگه دارند‌ تا خدایی ناکرده به خاطر نقد یک رفتار، خود به ورطه بی‌تقوایی نلغزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای باباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
مگه خود شما اولین مواضع تند رو نگرفتید؟
چی شده؟