دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

توضیحات سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص اعزام تیم ملی به آمریکا، بازگشت تقوی به تیم ملی و اخراج کارمندان

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 347770
سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص اعزام کاروان تیم ملی کشتی آزاد به آمریکا، بازگشت مهدی تقوی به تیم ملی و اخراج کارمندان این فدراسیون توضیحاتی ارائه داد.
توضیحات سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص اعزام تیم ملی به آمریکا، بازگشت تقوی به تیم ملی و اخراج کارمندان
به گزارش جهان به نقل ا فارس،‌ علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص طرح‌های این فدراسیون برای کشتی‌گیران و مربیان گفت: طرح‌هایی در هیئت رئیسه فدراسیون مطرح شده است که با آنها موافقت کرده‌ایم در یکی از این طرح‌ها مقرر شده است که به کشتی‌گیرانی که برای تیم ملی در مسابقات جهانی به میدان می‌روند ماهانه ۲ میلیون تومان به عنوان حقوق پرداخت شود. البته قرار است کشتی‌گیرانی که هم در مسابقات جهانی و هم در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند حقوقی ۳ میلیون تومانی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این طرح تا یک سال ادامه خواهد داشت، گفت:‌ طرح رتبه‌بندی مربیان سازنده نیز تصویب شده است که در رشته آزاد و فرنگی مربیانی که کشتی‌گیران آنها به عناوین مختلف دست پیدا می‌کنند بر اساس امتیازاتی که در تورنمنت‌ها و مسابقات کسب خواهند کرد در پایان سال به مربیانی که کشتی‌گیران آنها در مجموع بیشترین امتیاز را به دست آورده باشند ۱۰ سکه پاداش داده می‌شود.

سخنگوی فدراسیون کشتی تصریح کرد: طرح دیگری نیز وجود دارد که به مربیان برتر هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی ماهانه مبلغ یک میلیون در یک سال پرداخت خواهد شد و اگر این عنوان سه سال متوالی تکرار شود این حقوق به مدت ۱۰ سال ادامه خواهد داشت.

رضایی با اشاره به اینکه تمام جزئیات این طرح‌ها روی سایت فدراسیون کشتی قابل دسترس است، گفت: طرح‌های دیگری نیز در این رابطه وجود دارد که می‌توان آنها را روی سایت فدراسیون مشاهده کرد. مربیان فارغ از هر نتیجه مدالی که تورنمنت‌های مختلف کسب می‌کنند در ازای زحمتی که می‌کشند همراه تیم ملی راهی مسابقات بین‌المللی نیز می‌شوند.

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سؤال که این طرح‌ها از چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: کسانی که به عضویت تیم ملی در مسابقات جهانی ازبکستان درآیند به مدت یک سال از این حقوق برخوردار خواهند بود، تأمین اعتبار این طرح‌ها نیز توسط فدراسیون کشتی است و تمام منابع مالی آن را فدراسیون به تنهایی تأمین می‌کند.

رضایی افزود: در شرایط فعلی فدراسیون کشتی هیچ گونه حامی مالی ندارد اما صحبت‌هایی انجام داده‌ایم تا اسپانسری در شأن ورزش اول کشور پیدا کنیم. البته وزارت ورزش نیز کمک خواهد کرد و بودجه‌ای در نظر خواهد گرفت و به عنوان بزرگ‌ترین حامی کشتی قطعاً در طرح‌های ما شریک خواهد بود.

وی در خصوص اینکه تکلیف سرمربیان تیم‌های ملی که حقوقی براساس این طرح‌ها دریافت نمی‌کنند چه خواهد بود، گفت: مربیان تیم ملی صاحب حقوق ماهیانه هستند اما با این حال دو سالی است که کشتی‌گیران دریافتی ندارند اما سرمربیان قرارداد داشته و حقوق آنها ثابت است. قطعاً اگر به شرایط ایده‌آل نزدیک شویم برای آنها نیز تصمیماتی خواهیم گرفت هرچند که وزارت ورزش به سرمربیان جوایزی اهدا می‌کند و آنها حقوق ثابت دارند به همین دلیل نمی‌توان به آنها حقوق مضاعف پرداخت کرد ما اکنون به بخش اداری و فنی بیش از یک میلیارد تومان بدهی داریم و به همین دلیل فعلاً به صورت روزانه به مربیان تیم ملی حقوق می‌دهیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص اینکه گفته می‌شود هزینه حضور تیم‌های خارجی در جام‌های تختی و یادگار امام توسط فدراسیون کشتی تقبل شده است، گفت: به این شکل که تمام هزینه‌ها را پرداخت کرده باشیم درست نیست اما هزینه اسکان تیم‌ها با میزبان مسابقات است. هرچند که برخی از کشورها در تورنمنت‌های خود پول‌هایی از تیم‌های شرکت‌کننده دریافت می‌کنند ما برای نمایندگان ویژه تمام هزینه‌ها را پرداخت کردیم اما از برخی از تیم‌ها هیچ پولی نگرفتیم.

وی افزود: با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه و مجارستان قرارداد همکاری امضا کرده‌ایم تا در تمام مسابقات یکدیگر شرکت کنیم. شروع این همکاری‌ها نیز از جام تختی بود که خوشبختانه شاهد رونق خوبی در آن بودیم.

رضایی در خصوص اینکه آیا اعزام کاروان ۴۰ نفره به آمریکا با توجه به مشکلات مالی فدراسیون کشتی درست است، گفت: در جلسه شورای برون‌مرزی معمولاً مجوز تعداد نفرات اعزامی را می‌گیریم و همیشه تعداد نفرات را بالا می‌گیریم تا با توجه به امکان ریزش برخی از افراد بتوانیم نفرات دیگری را جایگزین کنیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: در مجوز اولیه مجوز ۳۷ تا ۳۹ نفر را دریافت کردیم اما فهرست نهایی شامل حدود ۲۷ نفر است که این تعداد معقولانه به نظر می‌رسد دو سال است که قهرمان جام جهانی می‌شویم و با توجه به امکاناتی که داریم باید با کمترین مشکل مواجه شویم فدراسیون کشتی آمریکا هزینه اسکان ۱۲ نفر را پرداخت می‌کند اما هزینه‌های بلیط هواپیما با فدراسیون کشتی است.

رضایی در پاسخ به این سؤال که دلیل اخراج تعدادی از کارمندان فدراسیون کشتی در روزهای پایانی سال چه بود، گفت: فدراسیون چند ماهی است که با مشکلات مالی دست به گریبان است و برخلاف میل باطنی رئیس فدراسیون با توجه به مازاد نیروهای موجود با برخی از افراد بازنشسته و چند نفر از کارمندانی که با آنها بدهکار بودیم قطع همکاری کردیم تا بدهی‌های ما به آنها افزایش پیدا نکند. البته تمام حقوق، سنوات و مزایای این افراد را به همراه دو ماه حقوق اضافه به آنها پرداخت کردیم تا بتوانند از ابتدای سال با فراغ بال به دنبال کار جدید باشند.

وی در خصوص جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا گفت: تیم آمریکا تیمی منسجم است و به ندرت کشوری موفق شده است در خاک آمریکا آنها را شکست دهد اما ما به عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید قدرت خودمان را به رقبا دیکته کنیم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سؤال که تکلیف مهدی تقوی که دو مدال طلای جهان را در کارنامه دارد برای حضور در تیم ملی چه خواهد شد، گفت: تقوی یکی از بهترین کشتی‌گیران چند سال اخیر کشتی آزاد است و شاید اگر تغییر اوزان در کار نبود کار او برای بازگشت به کشتی سخت می‌شد اما در وزن ۷۰ کیلوگرم اگر تقوی تفکر بازگشت داشته باشد می‌تواند دوباره متولد شود.

وی افزود: عمق کشتی تقوی تمام نشده است و می‌تواند بار دیگر با حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی بازگردد تنها راه بازگشت تقوی حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی است و با توجه به فرایند انتخاب تیم‌های ملی کشتی از راه دیگری نمی‌تواند ملی‌پوش شود از این پس هیچ کشتی‌گیری خارج از فرایند انتخابی دوبنده تیم ملی را نمی‌تواند بر تن کند.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص شرایط تغذیه اردونشینان تیم‌های ملی گفت: هنوز به عدس‌پلوی معروف نرسیده‌ایم اما در حال رسیدن به آن هستیم. امیدوارم بعد از جام جهانی این شرایط روبه بهبود باشد از وزیر ورزش که اشراف خوبی به کشتی دارد درخواست می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشد ایران در دوره گذشته جام جهانی قهرمان شد و امیدواریم امسال هم بتوانیم این عنوان را تکرار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *