جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴

آیت‌الله جنتی: برخی وقتی به پول و ثروت رسیدند همه چیز را فراموش کردند

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 346835
دبیر شورای نگهبان در شیراز گفت: انقلاب اسلامی بعد از گذشت ۳۵ سال پیروزی‌های زیادی به دست آورده و هیچ‌گاه در مقابل دشمنان سر خم نکرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله احمد جنتی دقایقی پیش در ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیر شورای نگهبان در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: ابتدای باید وظیفه خود را بشناسیم، وظیفه ما در مقابل خودمان و وظیفه در مقابل دشمن؛ این وظیفه‌ای سنگین است، در زمان غیبت وظیفه انبیا و اوصیا بر عهده علما گذاشته شده و اگر کوتاهی کردیم خدا ما را ببخشد و توفیق دهد که از عهده انجام وظیفه برآئیم.

**انقلاب اسلامی هیچ‌گاه در مقابل استکبار سرخم نکرده است

وی با بیان اینکه نباید از وظیفه خودمان غافل شویم، افزود: وظیفه هرمسلمانی در ابتدا خودسازی و روحانیون باید به طریق اولا به این وظیفه عمل کنند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که انقلابی به نام انقلاب اسلامی در آن به‌وجود آمده و به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شده و بعد از گذشت ۳۵ سال از انقلاب پیروزی‌های زیادی به دست آورده و هیچ‌گاه در مقابل دشمنان سر خم نکرده است.

**برخی مسئولان در مقابل مردم و انقلاب احساس مسئولیت نمی‌کنند

وی با بیان اینکه اهل علم باید وضعیت فعلی جامعه را مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: وقتی یک طلبه و یا یک مسلمان احساس وظیفه کند نمی‌تواند نسبت به مسائل مختلف بی‌تفاوت باشد، یک طلبه باید به‌روز باشد و بداند در کشور چه می‌گذرد، دشمنان در مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی به این کشور هجوم می‌آورند و همه باید تلاش کنند تا با این هجمه ها مقابله شود اما برخی که مسئولیت دارند در مقابل مردم و انقلاب احساس مسئولیت نمی‌کنند و ما از این دست در کشور کم نداریم.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تهدیدات مختلف دشمنان نسبت به نظام اسلام گفت: مسئله تکفیری‌ها تنها یکی از این تهدیدات است، این تکفیری‌ها در جهان اسلام به جان مسلمانان افتاده‌اند و هرکاری که بخواهند انجام می‌دهند، آن ها حتی با حکم باطل جهاد نکاح امر به زنا می‌کنند.

**بسیاری این جمله را درک نکردند که «آمریکا با اسلام مخالف است»

آیت‌الله جنتی ضمن اشاره به مسئله هسته‌ای گفت: مسئله هسته‌ای بهانه است آمریکایی‌ها قصدشان است است که نام امام(ره)، شهدا و مظاهر اسلامی را به فراموشی بسپارند ولی خیلی‌ها این جمله را نفهمیدند که آمریکا با اسلام مخالف است.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: سیلی که این مملکت به آمریکا زد در طول تاریخ این کشور بی‌سابقه است اگر ما از موضع قدرت وارد شویم شاید آن‌ها کمی کوتاه بیایند والا اگر احساس کند ضعفی از جانب ما است هر بلایی سر ما می‌آورد.

وی گفت: بنده تعجب می‌کنم که عده‌ای نمی‌فهمند و یا می‌فهمند ولی به دلیل اغراض شخصی و یا اغراض سیاسی خود چشم‌پوشی می‌کنند، حالا فتنه ۸۸ گذشت و از اهمیت افتاد ولی غیر آن مسائل دیگری هست که مهمترین آن تهدیداتی است که مورد توجه حزب‌اللهی ها است.

**برخی تا تدارک برنامه‌هایی همچون ۲۲ بهمن را می‌بینند، می‌خواهند آن را حذف کنند

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه انقلاب روی دوش همین جوانان شکل گرفته است، افزود: ببینید چه کسانی می‌خواهند این حزب‌اللهی‌هایی که جنگیدند، رشادت‌ها به خرج دادند همین‌هایی که تدارک برنامه‌هایی همچون ۲۲ بهمن را می‌بینند، را حذف کنند.

دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: چه کسی به جای اینها کار می‌کند آنهایی که فقط به پول و پست و قدرت می‌اندیشند بدانید که اگر این‌ها حذف شوند چیزی برای انقلاب نمی‌ماند و این منتهای آرزوی آمریکاست.

وی با اشاره به مدیر‌، مدبر، شجاع با استعداد و نترس بودن مقام معظم رهبری تاکید کرد: ما لیاقت درک علی(ع) را که نداشتیم لیاقت امام‌مان هم که آنچنان که باید و شاید نداشتیم حالا هم که رهبری این چنین نصیبمان کرده به راهنمایی‌های ارزشمندشان توجه لازم را نداریم.

آیت‌الله جنتی گفت: در زمینه مبارزه با فساد ایشان رهنمودهای فراوانی به سران سه قوه که مدیریت مملکت را برعهده دارند دادند، ولی متأسفانه عمل نشد.

**اجرای سیاست‌های مقاومتی به دست افرادی سپرده شود که سوابقشان نشان از وابستگی به اسلام، انقلاب و مردم باشد

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ابلاغیه سیاست‌های مقاومتی گفت: اجرای این سیاست‌ها را باید به دست کسانی سپرد که سوابقشان نشان می‌دهد با عشق و علاقه و به عنوان وظیفه شرعی و اسلامی کار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرکار اصلاحی که بخواهد در مملکت انجام شود باید به دست چنین افرادی سپرده شود،در همه جای دنیا نیز همین‌طور است. کسانی که وابسته به مکتبی هستند با پاسداری از آن مکتب آن را زنده نگه‌ می‌دارند، اسلام همیشه به دست کسانی زنده مانده که روحیه ایثارگری داشتند و هرجا خطری بوده سینه سپر کردند و از اسلامی دفاع کردند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه چنین افرادی همواره همه چیز خود را فدای اسلام کردند، گفت: اقتصاد مقاومتی باید به دست این افراد اجرا شود بنده الآن می‌گویم که به گوش هرکس می‌خواهد برسد برسد که کار را باید به دست این افراد سپرد که سوابقشان نشان از وابستگی به اسلام، انقلاب و مردم باشد.

**کسانی که وقتی به پول و ثروت رسیدند همه چیز را فراموش کردند نمی‌توانند انقلاب و نظام را حفظ کنند

وی گفت: ما بسیاری از افراد را در ابتدای انقلاب دیده‌ایم که دلبسته به انقلاب بودند اما وقتی به پول و ثروت رسیدند همه چیز را فراموش کردند، این افراد نمی‌توانند انقلاب و نظام را حفظ کنند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: هرکاری تاکنون در این کشور انجام شده به دست افراد حزب‌اللهی صورت گرفته سدسازی، عمران و آبادی و انرژی هسته‌ای همه توسط بچه‌های انقلابی و نماز شب خوان انجام شده است.

**نباید بگذاریم افراد حزب‌اللهی کشور مأیوس شوند

وی گفت: باید این افراد را شناسایی کنید و دست این افراد را بوسید و احترامشان کرد و نگذاریم چنین افرادی مأیوس شوند چرا که این موضوع خیلی خطرناک است، یک طلبه وظیفه‌ای مافوق یک انسان مسلمان معمولی را دارد و باید این را در خود احساس کند.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: امید است از این اجلاسیه آثار و نتایج خوبی به‌دست آید و فقط نشستن و دور هم و چیزی نوشتن و دلخوش کردن به تشکیل کمیسیون خلاصه نشود بلکه نتایج اجلاسیه پیگیری و در دور بعد اجرائیات آن گزارش شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دوران روحانی مچکریم
مانند ناطق ...
United States
خدا حفظتون کنه
Iran, Islamic Republic of
درود بر آیت الله جنتی عزیز یار صمیمی انقلاب و....