پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

معافیتی برای مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 345016
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، از معافیت بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان از پرداخت فرانشیز در بیمارستان‌های دولتی در سال ۹۳ خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدتقی نوربخش با بیان اینکه معافیت بازنشستگان و مستمری‌بگیران از پرداخت فرانشیز در بیمارستان‌های دولتی در قالب طرح نظام ارجاع داخلی اجرا می شود، گفت: در این رویکرد بیمه شدگانی که نیازمند خدمات پزشکی باشند در صورتی که سازمان تأمین اجتماعی آنان را به بیمارستان‌های دولتی معرفی کند، از پرداخت هرگونه فرانشیز و یا هزینه‌های درمانی معاف می‌شوند.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح را که به تصویب هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی رسیده است، ۳۰۰ میلیارد تومان دانست و تأکید کرد: این طرح باید به تصویب هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی برسد.

** پرداخت عیدی بازنشستگان سال ۹۲ به نسبت ماه‌های دریافت مستمری

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: عیدی کارگرانی که در یکی از ماه‌های سال ۹۲ بازنشسته شدند به نسبت ماه‌های دریافت مستمری پرداخت می‌شود.

نوربخش پرداخت عیدی مربوط به ماه‌های قبل از بازنشستگی را برعهده کارفرمایان دانست و افزود: برای مثال کارگری که از ۵ ماه پیش مستمری دریافت می‌کند به ازای ماه‌های بازنشستگی از سازمان تأمین اجتماعی عیدی می‌گیرد.

وی تأکید کرد: کارگران برای دریافت عیدی ماه‌های قبل باید به واحد کارگاهی خود مراجعه کنند.

نوربخش گفت: در صورتی که کارفرمایان در خصوص پرداخت عیدی این گروه از کارگران اقدام نکنند برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی به چگونگی پرداخت عیدی بازماندگان زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این سازمان براساس قانون موظف است به نسبت تعداد بازماندگان هر خانواده عیدی را پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تعداد بازماندگان را ۲۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت: همچنین عیدی این گروه از افراد زیرپوشش بر اساس ماه‌هایی است که حق بازماندگی را دریافت کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *