دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

مربی ایتالیایی برای سکانداری تیم ملی والیبال

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 342898
رییس فدراسیون والیبال خبر از توافق نهایی با «لورنزو برناردی» برای هدایت تیم ملی ایران داد.
مربی ایتالیایی برای سکانداری تیم ملی والیبال
به گزارش جهان، محمدرضا داورزنی در گفت وگو با ایرنا، افزود: روش کار برناردی در تمرینات و بازی با خولیو ولاسکو همخوانی دارد و بهترین گزینه برای جایگزینی وی در تیم ملی والیبال ایران است.

وی تصریح کرد: فدراسیون والیبال با برناردی برای هدایت تیم ملی والیبال به توافق نهایی رسیده است و تنها در مورد دو بند از قرارداد هنوز اختلاف نظرهای وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان با بیان اینکه این مربی ایتالیایی که شاگرد خولیو ولاسکو نیز بوده است، از دیگر نامزدها برای تصدی پست سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران مناسب تر بود، خاطر نشان کرد: سایر گزینه های مطرح شده قول مساعدی برای دسترسی به اهداف والیبال ایران در سال های آتی ندادند. اما برناردی انگیزه بیشتری برای کسب عناوین بین المللی دارد.

وی با یادآوری اینکه آناستازی تا پایان سال ۲۰۱۴ با تیم ملی والیبال لهستان قرارداد داشت و نمی توانست به ایران بیاید، گفت: مک کاچن نیوزلندی نیز امکان حضور در ایران را نداشت. داورزنی تصریح کرد: انتظارات از تیم ملی والیبال ایران زیاد شده است و سرمربی این تیم باید انگیزه کافی برای کسب سکو در لیگ جهانی والیبال و حتی بازی های المپیک داشته باشد. اما به نظر می رسید که مک کاچن این توانایی را در خود نمی دید.

داورزنی در ادامه به اعتبار لورنزو برناردی در والیبال جهان اشاره کرد و گفت: شاید این مربی سابقه زیادی در هدایت تیم ها در این رشته ورزشی را نداشته باشد، اما اعتبار زیادی در فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) و نهادهای وابسته به آن دارد. وی یکی از سه شخصیت برجسته و مهم دعوت شده به قرعه کشی لیگ جهانی والیبال و مسابقات قهرمانی جهان لهستان بود.

وی تاکید کرد: بررسی های ما نشان می دهد که روش کاری وی بسیار به خولیو ولاسکو نزدیک است و به همین دلیل هدایت تیم ملی والیبال را به او می سپاریم، زیرا والیبال ایران نمی تواند از صفر کارهای خود را آغاز کند و باید برنامه های آماده سازی خود را برای حضور شایسته در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان لهستان در سال ۲۰۱۴ دنبال کند.

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به رزومه برناردی خاطر نشان کرد: برناردی به عنوان بزرگترین بازیکن قرن والیبال معرفی شده است و مانند میشل پلاتینی در فوتبال است که در تمام رویدادهای مهم جهانی از او دعوت می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های فدراسیون والیبال این است که برای همکاری با فردی به سراغ دلالان نمی رود و به صورت مستقیم با گزینه مورد نظر خود صحبت می کند، افزود: من دو ساعت از طریق اینترنت با برناردی صحبت کردم و همه حرف ها را زدم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *