جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۳
۳۳

شهید فتنه و دو جمله طلائی این مادر

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 342720
وقتی که "جانش" بر سر دستان مردم آرام آرام می رفت؛ اما چون آهن تابدیده و کوهی مستحکم تنها دو جمله به زبان آورد و عبور کرد؛ تنها دو جمله.
شهید فتنه و دو جمله طلائی این مادر
جهان نيوز ـ محسن مهدیان: دیروز تشییع جنازه پیکر عزیزی بود که بعد از مدتها دست و پنجه نرم کردن با بیماری و درد و رنج ناشی از "هجمه خناسان قداره کش" در روزهای سیاه سال ۸۸ ، به خیل شهدا شتافت. روحش قرین رحمت و انشاالله با زعیم انقلاب محشور شود.

شهید علیرضا ستاری روی دستان خیلی کثیری از مردم با "تکبیر و صلوات و دم و نوحه عزاداران" تشییع شد.

سخن از این شهید و شهادت نیست. سخن از فتنه و عبرت هایش نیز نیست. سخن از مظلومیت این خانواده شهید هم نیست. سخن از بصیرت و عمار و غیره نیز نیست.

سخن از "راز حقانیت" و "رمز ماندگاری" انقلاب است. یکی از صدها نشانه این "رمز و راز" را باید در سخنان حکیمانه مادر این شهید جست. وقتی که "جانش" بر سر دستان مردم آرام آرام می رفت؛ اما چون آهن تابدیده و کوهی مستحکم تنها دو جمله به زبان آورد و عبور کرد؛ تنها دو جمله.

مختصر و کوتاه اینطور از فرزندش می گوید:" فرزندم سینه زن امام حسین علیه السلام بود و ولایت پذیر." و جمله دومش نیز همه فهمش از فتنه است:" از گناه سران فتنه نمی گذرم چون از مردم عذرخواهی نکردند."

بند بند این دو جمله حکمت است و بصیرت. همین یک مادر شهید در حقانیت انقلاب کافی است. مادر مغموم اما سربلند، ویژگی ممتاز فرزندش را نه برنائی و نه علم و نه ثروت و نه زندگی و نه هیچ چیز دیگری جز ارادات به اهل بیت نمی داند. آنهم ارادتی که درعمل، به ولایت پذیری منتهی می شود و اینطور حق "توامان محبت و ولایت" را ادا می کند.

نگاه مادرِ علیرضا به ماجرای فتنه نیز تماشائی است. هنوز جنازه را در خاک نگذاشتند؛ چشمش به فرزندش که قهرمانانه روی دستان مردم و بر اسب چوبین می رود،گره خورده است اما اجازه نمی دهد حتی احساسات پاک مادری، بر فهم و درک آسمانی اش از انقلاب غلبه کند.

نمی گوید از سران فتنه نمی گذرم که به خاطر کج فهمی و رفتارهای نابخردانه، "فرزند پاک بازم" را گرفتند، که اگر می گفت هم حق بود. حتی نمی گوید از اینان نمی گذرم که با عملکردشان خون بسیاری از مردم بی گناه بر زمین ریخته شد، که این حرف هم خلاف حق نبود. اما از "عبور از عدالت و رسیدن به انصاف" تنها کار مردان خداست.

حرف این "مادر اهل خاک" بسیار فراتر از یک حادثه احساسی و علقه شخصی مادرانه است. مادر از حق مردم می گوید؛ "نمی گذرم چون حاضر نشدند از مردم عذرخواهی کنند." و فراتر از این حرف اینکه سینه گشاده مادر از دریا دلی و بزرگ منشی اش حکایت دارد. گذشتی کریمانه از جنس اخلاق اولیای خاص خداوند. آری. از خون فرزندش نیز می گذشت اگر مقابل مردم عذرخواهی می کردند. شهادت علیرضا عجیب نیست. دامن این مادر، شهید پرور است و خاکش تیمم دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
موسوی و کروبی اعدام باید شوند
مرگ بر موسوی کروبی و خ ...
مرگ بر قاتلان ندا آقا سلطان و ده ها نفر دیگر در سال 88
سرور
همان که دوست پسرش رفت اسراییل دست بوس و با شیمون پرز به سلامتی شما خورد.یا همانی که....حداقل یکی دیگر را نام ببرید خودتان را ضایع نکنید.
این که گفتی یعنی همان مرگ بر موسوی و خاتمی و کروبی که ما می گیم ..البته اگه بفهمی
همسنگر
Iran, Islamic Republic of
مرگ برقاتلان ستاری ها و غلام کبیری ها و حسام ها.
متاسفم که هنوز نفهمیدی "کشته سازی از تاکتیک های روانی جنگ نرم است" و ندا آقاسلطان را همان فتنه گران کشتند و می خواستند از او پیراهن... بسازند علیه نظام مظلوم.روزی باید بابت این تهمتها و این افاضاتی که در اینجا تایپ می کنی(به خاطر کلمه به کلمه جملاتت در محضر خدا جواب پس بدی)
ندا اما می خواست مکر کند و خود را به مرگ بزند تا مثلا احساسات مردم را جریحه دار کند.اما آن سو تر گرگهایی در کمینش بودند و بعد از آن نمایش کذاااااااااااااایی، او را به قتل رساندند.
"مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین"
شادی روح همه شهدای فتنه(و نه نداهای مکار) صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran, Islamic Republic of
باید پاسخگو باشند
دست این مادر بزرگوار را می بوسم
خدای مهربان روح این شهید مظلوم را شاد گردانده و دل این مادر را آرامش بخشد.
موسوی خدا ازت نگذره که برای دنیا طلبی و توهماتت مملکت رو به آتش کشیدی. خون این جوانان دامنتو می گیره حتی اگه دنیا بتونی قسر در بری
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد با مادرش زهرا محشور شود ان شاء الله
هادی
سلام به همه ی دوستان با غیرت و با بصیرت، به امید روزی که حضرت صاحب الامر خودش انتقام همه ی خیانت ها و خون های به ناحق ریخته شده ی فتنه ی 88 رو از سران بی دین و منافق فتنه گر بگیره.
Iran, Islamic Republic of
شهدای فتنه 88 از مظلومترین شهدا هستند. در فضای غبارآلود که تشخیص حق از باطل کار سختی بود، حق را تشخیص داده و جان خود را در این راه فدا کردند.
در ضمن، تا حدودی گمنام هم محسوب میشن.
Iran, Islamic Republic of
درجمهوري اسلامي همه ازاداند جز حزب اللهي ها
مرتضي اويني
و اما
درجمهوري اسلامي حزب اللهي ها در غربت اند در غريبي جان ميدهند به باي انقلابشان اما اكر دمي براورند به انتقاد يك دولتمرد بيسواد وحسود ناميده ميشوند
اين است قصه ي رشادت اين امت
سید احسان
همگی باهم فریاد برمی آوریم که ... بر ... و فرزندانش چراکه میر یزید موسوی و شیخ نامرد گول خواهشهای نفسانی این خانواده را خوردند یادتان هست که زن هاشمی به مردم چه گفت و مردم را به چه دعوت کرد اگر موسوی رای نیاورد بریزید در خیابانها و مملکت را چپاول و غارت کنید و جوانان مردم را مثل شهیدعزیز ستاری بکشید تا ... شوهر این خانم با نظام مقدس جمهوری اسلامی تسویه حساب کند ... ننگت باد که فتنه 88 کار تو و دارودسته تو و فرزندانت بود
بنازم به هاشمی که با دست خای مخالفاشو ترکوند هر چی این کلمات بی سرو ته و اهانت آمیز علیه هاشمی رو میشنوم بیشتر حس میکنم که هاشمی چه بلایی سر مخالفاش آورده. زنده باشی ای ابر مرد هاشمی قهرمان
گمنام
هاشمي هم شما رو دوست داره انشاا... با هاشمي محشور مي شي عزيز دل برادر -
اصلا خون شهيد كيلو چنده قدرت رو عشقه.
هواي نفس اينقدر قويه كه يك نفر بخاطر خودش حاضره از تمام سوابق گذشته و دينش بگذره
واقعا موندم کسانی که از هر جناح و دسته ای دل این مردمان پاک و بزرگ رو خون می کنند اون دنیا چی میخان جواب بدن؟
کوچک ترین
زنده باد همه مادران شهدا.
الهی که در پناه مادر سید الشهدا باشن
sepideh
واااالله بخدا من نمیدونم قوه قضاییه چرا در مورد موسوی وکروبی وخاتمی و اقا زاده های رفسنجانی کوتاه میاد بخدا خسارتی که این اقازاده ها وارد کردند خیلی خیلی بیشتر از ...
ما هرگز سران فتنه را نمی بخشیم مگر اینکه رسما به حرف رهبری عمل کنند و از مردم عذر خواهی کنند.
ما برای برپایی این نظام و حفظ مرزهای آن خون دادیم و خون دل خوردیم. هرگز کسی که به حدود این انقلاب تعدی کند قابل بخشش نیست.
مجید
Russian Federation
درودخدا براین مادرانی که دامن شان محل معراج وپرورش بندگان خوب خداست !شیزنانی که به بشریت درس مردانگی می دهند !
کجایند سیاست بازان وجناح گرایانی که درفتنه های دودهه اخیر حاضرشدند به بهایی اندک تمام ارزشها و.....رابفروش برسانندتاچند روزی درقدرت باشندو....تا ازاین مادر درس ولایت مداری رافرابگیرند
عزت ابدی برای این شهداء وخانواده های گرانقدرشان وذلت برای ....باد!؟
این خاندان دنیا طلب فوق مرفه در راس هرم فتنه اند وان دو مفلوک عمله ای بیش نیستند.فرمان اشوب به ارازل و بهاییها و منافقین و سلطنت طلبان و ازسوی حماله الحطب این خاندان صادر شد.
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
مادر عزیز

دست افرادی همچون خ ا ت م ی به خون شهیدت
آلوده است . ولی کور خوانده انشا الله نظام اورا
محاکمه خواهد کرد و انتقام فرزند شما و دیگر شهدای فتنه را خواهد گرفت
امیر
Iran, Islamic Republic of
مشتی محمد خاتمی از این مادر داغ دیده هم
خجالت نکشیدی ؟!
به خدا قسم امثال تو ( خاتمی ) فقط امامه ای
بر سر دارید اما از دین و دیانت چیزی نمی دانید
گریه و داغ فرزند این مادر دلم را به درد آورد
امید ورام آه دل این مادر چنان عذابی در وجودت
بیافکند که قدرت و هوا و هوس دنیا را فراموش
کنی امید وارم همانطور که باعث داغ دار شدن
این مادر و دیگر مادران شدی ، خداوند داغی بر دلت بگزارد تا بفهمی که داغ فرزند یعنی چه
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
سلام به مادر شهید فتنه . اینجانب خودرا در غم
از دست رفته فرزند دلبند شما شریک می دانم
و از خدا می خواهم که انتقام فرزندتان را از فتنه
گران بگیرد
سید
... و مطمئنا آنها هرگز عذر خواهی نخواهند کرد ...

چون لیاقت و توفیق عاقبت بخیری رو از دست داده اند ...

بعضی ها اونقدر پست میشن که شیطان از مرگشون هم فتنه درست میکنه چه برسه به زمان حیاتشون .
چه اتفاقی افتاده که م..ه.. با زبان دراز ازانگلیس برگشته و ف.. روده درازی میکنه؟

....
عدل علی
Iran, Islamic Republic of
مادر ناراحت نباش و غصه نخور قراره به جای همه متخلفان و دزدان و فتنه گران،دکتر احمدی نژاد رو محاکمه کنند و به سزای اعمالش برسانند!!!
گناه ه... هم كمتر از موسوي و كروبي نيست موسوي و كروبي آلت دست ه...بودند
درود بر این مادر ، اما این روزها خیلی غمگین هستیم . همه ابزار تبلیغاتی دراختیار فتنه گران و حامیان آمریکای زورگو قرار دارد .
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر