چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

شناسایی ۵۰بیماری عفونی در سالهای اخیر

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۳۱
کد مطلب: 341257
در سالهای اخیر حدود ۴۰ تا ۵۰ بیماری عفونی شناسایی شده که قبلا ناشناخته بوده‌اند و بسیاری از این بیماری‌ها شیوع قابل ملاحظه‌ای در سراسر جهان یافته‌اند.
به گزارش جهان، محمد مهدی رادفر متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سلامتی موضوعی بسیار مهم است که در حال حاضر دستیابی کامل آن، یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها و مشکلات در جهان است.

وی با بیان اینکه بیماری‌های عفونی و مزمن سلامتی انسان‌ها را تهدید می‌کنند، تصریح کرد: هر دو نوع این بیماری ها با عوارض و معضلات زیادی همراه هستند و امروز شاهد هستیم که درصد بالایی از مردم جهان بر اثر بیماری‌های مزمن وعفونی جان خود را از دست داده و هزینه‌ةای سنگینی را متحمل می‌شوند.

رادفر افزود: اگر چه در چند دهه اخیر شاهد کاهش نسبی موارد ابتلا به عفونت‌های مختلف۶ بوده‌ایم، اما این بیماری‌ها همچنان یک معضل مهم بهداشتی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌ها و عوامل عفونی از قبل پدیدار می‌شوند، اظهار داشت: در سالهای اخیر بیماری‌های عفونی نو پدید و باز پدید شیوع نسبتا بالایی یافته‌اند و کنترل خاصی بر روی آنها صورت نگرفته است.

رادفر تاکید کرد: در سالهای اخیر حدود ۴۰ تا ۵۰ بیماری عفونی شناسایی شده که قبلا ناشناخته بوده‌اند و بسیاری از این بیماری‌ها شیوع قابل ملاحظه‌ای در سراسر جهان یافته‌اند.

وی یادآور شد: برخی از بیماری‌های عفونی نه تنها شیوع کمتری پیدا نکرده‌اند، بلکه با سرعت بیشتری در حال گسترش هستند.

رادفر خاطر نشان کرد: افزایش میزان ابتلا، ناتوانی مو مرگ ومیر، افزایش طول مدت بستری بیماران در بیمارستان‌ها، افزایش طول دوره بیماری‌ و هزینه‌های اقتصادی بالا برای بیماران و خانواده آنها و همچنین سیستم‌های بهداشتی و درمانی،‌از مهمترین عوارض بیماری‌های عفونی در سالهای اخیر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *