جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

نظر ولید المعلم درباره مذاکرات ژنو2

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 340962
وزیر خارجه سوریه بعد از پایان دور نخست مذاکرات نشست ژنو ۲، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه بعد از پایان دور نخست مذاکرات نشست ژنو ۲ و قبل از بازگشت به کشورش کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

این کنفرانس خبری هم اکنون از شبکه های خبری به طور مستقیم در حال پخش است.

المعلم در ابتدای سخنانش با بیان اینکه به «نتایج ملموسی» در کنفرانس ژنو ۲ دست نیافتیم، هیئت ائتلاف معارضان خارج نشین سوری را مسئول عدم پیشرفت در مذاکرات خواند.

وی گفت که با کمال تاسف بعد از یک هفته گفت‌وگو به هیچ نتیجه ملموسی نرسیده‌ایم.

معلم هیئت ائتلاف معارضان خارج نشین را، افرادی بی‌تجربه و ناپخته دانست و گفت: گویی برای تحویل قدرت به اینجا آمده بودیم و این امر بیانگر عدم پختگی در مذاکرات است.. ما با آمادگی به ژنو ۲ آمدیم و با بررسی همه موضوعات موافقت کردیم ولی طرف مقابل ظاهرا بیانیه کنفرانس ژنو ۱ را نخوانده است و تنها بر یک بند آن که همان تشکیل دولت انتقالی است؛ تمرکز می‌کند.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به بسته پیشنهادی این کشور که بر وحدت ملی سوریه، حاکمیت و آزاد سازی سرزمین‌های اشغال شده سوریه تاکید می‌کند، افزود: تصویری درباره تکثرگرایی (گروه‌های سیاسی) و دموکراسی در سوریه و همچنین درباره مخالفت با دخالت‌های خارجی ارائه کردیم ولی متاسفانه این طرح پذیرفته نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *