جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

تجمع کلیمیان مقابل دفتر سازمان ملل

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 325810
نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، از تجمع ایرانیان کلیمی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و مواضع اخیر ایران در مذاکرات با ۱+۵ در روز سه‌شنبه در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در این تجمع از تمامی تشکل‌ های ایرانی یهودی، به ویژه تشکل‌ های تهران شرکت می کنند تا همبستگی خود را با مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران در گفتگوهای اخیر به ویژه در مسائل مطرح با ۱+۵ اعلام کنند.

سیامک مره‌ صدق تصریح کرد: با توجه به اینکه در تاریخ طولانی مدت مردم ایران، ایرانیان کلیمی به عنوان بخش جداناپذیر از ملت ایران همواره منافع ملی و راهبردی مشترک با دیگر مردم ایران داشته‌ اند و اعتقاد راسخ دارند که هر اتفاقی که در سرنوشت ملت ایران بیفتد، همه مردم ایران در آن شریک هستند، ما هم معتقدیم که منافع ملی چه در گذشته و چه در آینده با سایر هموطنان مشترک است.

نماینده کلیمیان در مجلس تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اتحاد بین پیروان ادیان توحیدی عمیق‌ تر شده است، چه اینکه قبل از پیروزی انقلاب مبنای این اتحاد، فقط سرزمین مشترک بوده و پس از پیروزی انقلاب نیز ارزش‌ های توحیدی مشترک به آن اضافه شده و این همبستگی بین تمامی مردم ایران و پیروان توحیدی، عمق بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: ایرانیان کلیمی هم مانند دیگر مردم ایران هم در دوران انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس و یا در دوره‌های دیگر همواره با دیگر مردم ایران همبستگی‌شان را نشان داده‌اند و از سوی دیگر، ایران همیشه یک زیستگاه مطمئن و امن برای کلیمی‌ها بوده است.

مره‌صدق افزود: حتی در دورانی که در اروپا یا برخی از کشورهای دیگر دنیا تساهل و مدارا وجود نداشته به ویژه نسبت به کسانی که به جز دین حاکمیت داشته‌اند با خشونت رفتار شده اما در ایران تمامی پیروان ادیان توحیدی در آرامش زندگی کرده‌اند و ما اعتقاد داریم که حتی الگوی همزیستی پیروان ادیان توحیدی در ایران می‌تواند برای همه دنیا الگوی مناسبی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس تصریح کرد: در این تجمع، به طور رسمی اعلام می‌ کنیم که منافع ما، به عنوان جزئی از ملت بزرگ ایران، همراه و همگام با منافع بقیه مردم ایران است و نیز حمایت خود را از مواضع بر حق و اصولی که در پی برخوردهای دیپلماتیک گرفته شده اعلام می‌ کنیم و اعتقاد داریم چنانچه در این برخوردهای دیپلماتیک، ملت ایران بتواند حق خود را به دست آورد، خیلی خوب و مناسب است و چنانچه استکبار اجازه این را ندهد و نخواهد از راه دیپلماتیک حقوق ملت ایران را رعایت کند، ما آماده هستیم که از تمامی راه‌ های ممکن، برای احقاق حقوق ملت ایران اقدام کنیم.

مره‌ صدق افزود: چنانچه دشمن آنقدر احمق باشد که قصد برخوردهای غیردیپلماتیک را با ایران داشته باشد، ما برای دفاع از ایران آمادگی داریم، همان‌ گونه که تا کنون برای دفاع از ایران در تمامی صحنه‌ ها حاضر بودیم.

به گفته نماینده کلیمیان در مجلس، این تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد، ساعت ۱۴ روز سه‌ شنبه همین هفته برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *