يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

دایی: رای صادره ابهام دارد

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 337539
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران با تاکید بر اینکه در حکم مربوط به پرونده تبانی، من توبیخ نشده ام، گفت: با وجود آنکه بسیاری از حقایق در این پرونده روشن شد اما رای صادره ابهام دارد.
دایی: رای صادره ابهام دارد
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، «علی دایی» بعد از پایان تمرینات امروز (دوشنبه) سرخپوشان در جمع خبرنگاران گفت: حداقل در این قضایا از رفتار برخی مطلع شدم و دوست داشتم در مورد ابهامات با کمیته های انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال جلسه ای داشته باشم.

وی اظهار داشت: این قضایا در خصوص من به اطلاع «محمد علیپور» دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای فدراسیون فوتبال رسیده بود و گفته بودم که آنها در برنامه زنده تلویزیونی این موارد را عنوان کرده بودند ولی من از قبل به آنها اطلاع داده بودم و دو سال پیش که سرمربی تیم سایپای البرز بودم، چنین مسایلی را به اطلاع مسوولان رسانده بودم اما آیا در آن زمان برخوردی صورت گرفت؟

دایی ادامه داد: ما اطلاع بدهیم یا ندهیم، به هر حال پیگیری نمی شود، پس به هیچ عنوان من کار خلافی نکرده ام.

وی همچنین با بیان اینکه حسین عسگری رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در مورد بازی با فولاد خوزستان حرف های ما را تایید کرد، گفت: اشتباهات داوری یدالله جهانبازی به تیم ما ضربه زده و ما خواستار این بودیم که او داور بازی نباشد. سه بازی خارج از خانه مقابل فولاد خوزستان، نفت تهران و تراکتورسازی تبریز را یک داور قضاوت کرد که هر بازی برای ما شش امتیاز داشت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در خصوص رای محمد مولایی مربی بدنساز تیم پرسپولیس که شش ماه محروم شده است نیز اظهار داشت: داور اقرار کرده پول گرفته و هشت ماه محروم می شود و مولایی نیز واسطه بوده و این کار را به خاطر رفاقت انجام داده و واسطه نیز کسی است که باید نفعی داشته باشد، در حالیکه برای او هیچ نفعی نداشته است!

وی یادآور شد: عنوان کرده اند که طلب باشگاه راه آهن تهران در زمان مدیرعاملی محمدحسن انصاری فرد در این باشگاه برای سال های قبل بوده و استنباط این بوده که براساس یک دستور، پول به حساب فردی ریخته شده است و برخی افراد به خاطر همین موضوع مرتب دروغ می گویند و صحبت ها را عوض می کنند.

دایی تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسوولان فدراسیون فوتبال مانند آیت اللهی، بهروان، عنایت، اصفهانیان و کانون داوران در برنامه ۹۰ علیه من صحبت کردند و می گفتند که «محسن قهرمانی» باید شکایت کند، اکنون این افراد چه حرفی برای گفتن دارند و باید از مردم عذرخواهی کنند، احتیاجی ندارم که از من عذرخواهی کنند و من به دنبال حق و حقیقت بودم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ۹۰، صادق رییسی کیا جواب صحبت های من را نداد، گفت: در آن برنامه، مسعود اکبری و مرتضی کریمی را روی خط آوردند و آنها تا ساعت سه بامداد در دفتر باشگاه حضور داشتند و برنامه ریزی کرده بودند و می گفتند آقای دایی را به اردبیل بفرستید.

وی ادامه داد: جریمه ۱۰ میلیون تومانی برای رستم زندی سرپرست تیم راه آهن سورینت، محرومیت ۸ و ۶ ماهه برای محسن قهرمانی و محمد مولایی، جریمه هایی است که می خواستند این مساله را به نحوی ختم به خیر کنند. برای دو میلیون تومان چه فاکتوری دارند و چرا ایشان محروم نشدند؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران ادامه داد: عکاس باشگاه راه آهن می گفت که پول از کار خیر پرداخت شده و زندی پول را به حساب محسن قهرمانی ریخته است، چرا خیلی ها در تلویزیون دوست داشتند اسم مرا بیاورند و در آن برنامه کذایی قصد داشتند جایگاه من را پایین آورند. «در این کشور سالم زندگی کردن خیلی سخت است و من دوست ندارم بیشتر از این وارد قضایا شوم.»

وی در مورد مرتضی کریمی که ۱۰ سال محروم شده است، گفت: این فرد، کار داوری را کنار گذاشته و محرومیت او چه فایده ای برای فوتبال ما دارد، حالا او را ۱۰ سال و یا ۱۰۰ سال محروم کنند. چه فرقی می کند؟

علی دایی در خصوص قضایای مربوط به قلیان کشیدن برخی بازیکنان تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران نیز گفت: من به این موارد کاری ندارم چرا که موضوعی شخصی است و اگر اتفاقی رخ داده به خاطر ضعف فدراسیون فوتبال و مسوولان آن است.

وی، همچنین در مورد سخنان محمود سالارکیا معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس که از رای صادره ابراز خوشحالی کرده بود نیز گفت: سالارکیا مسوول جایگاه خودش است و نباید ابراز خوشحالی کند چرا که او در این قضایا مسوولیتی نداشته و لازم بود که برخی مسایل را به اطلاع من برساند و قضیه برائت کمیته استیناف، کوتاهی او بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *