دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

سمندر:برخی‌ دنبال نابودکردن‌کاراته هستند

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 336700
رئیس فدراسیون کاراته گفت: برخی منتقدان به دنبال نابود کردن کاراته هستند، حتی اگر خودشان هم نابود شوند.
سمندر:برخی‌ دنبال نابودکردن‌کاراته هستند
به گزارش جهان به نقل از فارس، هفته سوم از مسابقات سوپر لیگ کاراته در حالی روز گذشته جمعه به میزبانی تهران در سالن پیام مخابرات برگزار شد که علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته با حضور در سالن مسابقات از نزدیک این رقابت‌ها را تماشا می‌کرد.

علیرضا سمندر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد جلسه‌ای که با گودرزی وزیر ورزش و جوانان برای خانه کاراته داشت، اظهار داشت: در اولین نشستی که با وزیر ورزش و جوانان داشتم با توجه به شرایط اقتصادی که در حال حاضر حاکم است تنها از او درخواست کردم حداقل یک سالن اختصاصی برای برگزاری لیگ و تمرینات به ما بدهند. به هر حال کاراته در ایران ۵۰ سال قدمت دارد و حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در لیگ‌های ما تمرین می‌کنند و به همین دلیل ما نیاز به یک سالن اختصاصی داریم. خوشبختانه وزیر ورزش هم به خوبی ما را درک می‌کند و با شناختی که از ورزش دارد بلافاصله به معاون خود ابلاغ کرد تا مشکلات ما را حل کنند.

وی افزود: ما نیز مثل سایر رشته‌ها نیاز به یک سالن اختصاصی داریم تا عکس قهرمانان و پیشکسوت‌های خودمان را در آن سالن بزنیم. سالن شهید کبکانیان به درد برگزاری لیگ نمی‌خورد، چرا که کارشناسان معتقدند که آنجا ظرفیت خوبی برای برگزاری مسابقات را ندارد.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه گفت: خدا را شکر گودرزی وزیر ورزش و جوانان این موضوع را درک کرد و بلافاصله از معاونانش خواست جدی این موضوع را پیگیری کنند. ما هم امیدواریم که هرچه زودتر یک سالن در حد و اندازه کاراته به ما بدهند. ما یک سالن می‌خواهیم که تماشاگران نیز بتوانند روز مسابقات حضور داشته باشند. حتی فضایی برای خبرنگاران و دوستانی که برای پخش مستقیم تلاش می‌کنند وجود داشته باشد.

سمندر در ادامه با گلایه از برخی از اعضای خانواده این رشته، اظهار داشت: از جامعه کاراته هم در رابطه با این موضوع گلایه دارم، چرا منتقدان نقد درست و حسابی نمی‌کنند، چرا دلشان به حال این رشته نمی‌سوزد و مدعی دلسوز بودن این رشته هستند؟ همه ما عضو یک خانواده هستیم و باید با دوراندیشی انتقاد کنیم. دوستان تلاش نکنند با حاشیه ‌سازی و نقدهای غیرمنصفانه کاراته را وارد حاشیه کنند. متاسفانه برخی‌ها با مراجعه به وزارت ورزش و جوانان دنبال حاشیه‌سازی هستند و تلاش می‌کنند افتخارات این رشته را نادیده بگیرند. ما به جای اینکه دنبال گرفتن امتیاز برای این رشته باشیم و یک سالن اختصاصی داشته باشیم دنبال حاشیه‌سازی هستیم.

وی در ادامه گفت: آقای پیشکسوت و منتقد! شما باعث می‌شوید کاراته از این همه امکانات بی‌بهره بماند، چرا کاری می‌کنید بر علیه این رشته جو سازی شود و افتخارات کسب شده نادیده گرفته شود؟ شما که به وزارت ورزش و جوانان مراجعه کرده‌اید برای ناامن کردن وضعیت این رشته، دنبال چه چیزی هستید؟ مگر شما عضو خانواده کاراته نیستید؟ شما دنبال نابود کردن این رشته هستید حتی اگر خودتان نابود شوید.

سمندر در ادامه گلایه‌های خود اظهار داشت: اگر شما با شخص سمندر مشکل دارید با او بجنگید، چرا مدیریت مجموعه را زیر سوال می‌برید؟ از شما خواهش می‌کنم اگر با من مشکل دارید خانواده کاراته را وارد حاشیه نکنید. من همه دوستانی را که منتقد هستند را نمی‌توانم نادیده بگیرم چون آنها هم عضو خانواده بزرگ کاراته هستند ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که اینطور رفتار می‌کنند.

رئیس فدراسیون کاراته در پایان گفت: امسال تصمیم گرفته‌ایم در پایان مسابقات سوپرلیگ یک کاپ را به تیمی که عنوان قهرمانی کسب کرده اهدا کنیم. البته این کاپ یک سال در دست آنها می‌ماند و اگر سال بعد تیم دیگری قهرمان شد آن کاپ را به آن تیم اهدا می‌کنیم. اگر یک تیمی بتواند ۳ سال عنوان قهرمانی را کسب کند کاپ را برای همیشه به آن تیم اهدا خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *