جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 7 Jun 2024
 
۳
۲

مانکن های فرنگی پشت ویترین‌های شهر

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 336154
به سیاهیش نگاه نکن که از شب سیاهتره اگر درست ازش استفاده شه دل صاحبش از سفیدی روز سفیدتر میشه.
مانکن های فرنگی پشت ویترین‌های شهر
به گزارش جهان، سایت مهرورزی نوشت:
سنش زیاد نبود یه دختر بچه ترگل ورگل که از پشت ظاهر عجیبش سن کمشو راحت میشد حدس زد ، بهش گفتم  فکر نمیکنی بهتر باشه به جای عروسک بودن برای چشمای ناپاک خیابونی  یه خانم با وقار و دور از دسترس باشی  یه نگاهی به من انداخت و گفت: لابد یعنی منم مثل تو چادر سرم کنم ؟ گفتم حجاب فقط به چادر نیست چادر حجاب برتره ،حالا مگه بده چادر سر کنی؟ گفت از چادر بدم می آد ، گفتم: چرا؟ گفت چون قشنگ نیست چیه ۲متر پارچه مشکی دست و پا گیر ، تا حالا دیدی یه آدم پولدار و با کلاس تو این فیلما چادری باشه؟ نه واقعا تا حالا دیدی؟ هر چی گدا و بد بخت بیچارس تو فیلما چادرین …
 
 اما من می خوام شیک و با کلاس باشم …
 
یه نگاهی بهش کردم که حرفی بزنم اما دیدم فایده نداره نه سن و سال  اون قد درک حرفهای من بود ،نه شرایط ایده آل واسه توجیه کردنش ،از طرفی راست  هم میگفت، به لطف صدا و سیما و فیلمای پر از عیب و ایرادشون این طرز فکر غلط افتاده تو سر دختر های نوجون امروزی ، اصلا این یکی و توجیه کنم بقیه چی؟
 
چطوری بفهمونم بهش که خواهر عزیزم چادر حرمت داره پوشش بی بی زهرا(س )، ارزشت تو دنیاست ، جایگاهت تو آخرت ،به سیاهیش نگاه نکن که از شب سیاهتره اگر درست ازش استفاده شه  دل صاحبش از سفیدی روز سفیدتر میشه اگر حجابت و نگهداری عفتت حفظ میشه و به قول امام اگراز “حجاب ” گفتن برای این که زن بتونه راحت تو جامعه حاضر بشه ،با خیال راحت و بدون احساس پوچی ،احساسی که تو جوامع غرب تازه بهش رسیدن فهمیدن لمسش کردن که داره ازشون استفاده ابزاری میشه بعد دیدن بهتره به خودشون ارزش بدن ….
 
هرچند همه این حرفها روگفتم اما وقتی اومد تو خیابون دید هرچی مانکن پشت ویترین با مانتوهای رنگی و آستینه یه وجبیه هر چی شلوار پشت ویترین شده ساپورت زرد و قرمز، همه کفش ها پاشنه های بلند و عجیب غریب همه مدل ها رو به مدل های غربی و خودش تشویق بی حجابیه،  خوب حق داره طفلکی مگه از یه دختر نوجون چقدر میشه انتظار داشت ؟
 
وقتی تو تلویزیون و سینما این همه مدل فرنگی تبلیغ میشه  و تو بازار عرضه وقتی تو مدرسه  به جای اردو های به درد نخور ۲ ساعت توجیه نمیشه که چرا بهش گفتن از ۹ سالگی باید گوهر زیبای وجودش و با صدف حجاب بپوشونه  …
 
تازه همه این ها در شرایطی صدق می کنه که تو خانواده ای بزرگ نشده باشه که بزرگتراش خودشون اسطوره بد حجابی باشند که اگر باشن دیگه اون دختر نوجون یا راه اجداد و نیاکان رو پیشه میکنه یا در بهترین حالت دچار تردید میشه … اون موقع هم اگر دچار مدگرایی جامعه نشد، احتیاج به یک ناجی داره یه راهنما حالا واقعا از کی باید راهنمایی بگیره؟ معلوم نیست.
 
حرف آخر: به هر حال باید از یه جایی به داد این جامعه رسید تا دیر تر از این نشده هرچند کم نبودن آدمهایی که گفتن و رفتن ،اما  به قول معروف تو اگر بر خیزی من اگر بر خیزم همه بر می خیزند شاید اگر همه بگن یه جایی  شنیده بشه و  یه تغییری تو روند اجرایی داده بشه و به جای اضافه کردن تعداد گشت های ارشاد فرهنگ حجاب ترویج داده بشه که قطعا تاثیر بیشتری داره.
م.تهرانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خيلي خوب بود .
اولا" ما نمي دانيم در كشور مسلمان شيعه زندگي مي كنيم يا يك كشور غربي لائيك ؟
نمي دانيم قسم حضرت عباس را قبو.ل كنيم يا دم خروس را ؟ همه چيز ما غربي است فقط ادعاي ما اسلامي است خانه هاي ما اوپن ، لباسهاي ما غربي ، آداب معاشرت ما بخشي غربي بخشي اسلامي و بخشي ديگر ايراني تغذيه ما غربي و لوازم خانگي ما غربي حتي بعضا اسامي فرزندان ما و ....

وقتي در تنها كشور شيعه جهان كه داعيه نمايندگي كشور امام زمان (عج) را داره و رئيس جمهورش روحانيه ، رهبرش روحاني و از سادات جليل القدره و رئيس تشخيص مصلحتش روحانيه و مجلس شورايش پسوند اسلامي را دارد چگونه است كه با حجاب شدن دختران اين جامعه اينقدر بايد هزينه بر باشد ؟ انواع اقسام پيشرفتها حاصل شده نظير انرژي هسته ايي سلول هاي بنيادي ، صنايع موشكي و ماهواره و ... اما هنوز چادر و روسري زنان مسلمان ايراني بايد با قيمت گزاف كره و ژاپن و چين وارد مي شود جاي تعجب نيست ؟
چرا كارخانجات توليد CD , DVD , و تلوزيون و انواع لوازم آرايش و ... در كشور با وام هاي كم بهره احداث شده اما كارخانه توليد چادر مشكي مرغوب در كشور احداث نگرديده و با خروج ارز و با هزينه گزاف به دست مردم مي رسد و هيچ تبليغي هم در مورد استفاده از چادر نمي شود اما در مقابل انواع اقسام تبليغات براي استفاده از لوازم آرايش و پوشش هاي نامناسب از طريق رسانه ها مي شود . و تبليغات فراوان و خزنده براي ترويج بد حجابي و لباس ها و مد هاي غربي در رسانه ها و ويترين مغازه زنان و دختران تشويق به استفاده از الگوهاي غربي مي نمايد و دستگاههاي مسئول هم در اين زمينه تغافل مي وزرند و اصطلاحا" خودشان را به خواب زده اند اين قضيه در اكثر فيلم ها و سريالهاي تلوزيوني هم دنبال مي شود تا حجاب برتر هرچه بيشتر به حاشيه رانده شود .
و در جشنواره ها زنان و حتي مردان هنرپيشه با پوشش هاي نامناسب و تروج كننده فرهنگ مبتذل غربي حضر مي شوند و مورد اعتراض هم واقع نمي شوند و جوان و نوجوان ايراني هم كه شاهد اين قضاياست مي پندارد استفاده از اين الگو ها نه تنها نامطلوب نيست بلكه موجب مطرح شده آنها هم شايد بشود .
به نظر مي رسد دست هاي پنهاني در دستگاه حاكمه وجود دارد كه بدلائل مختلفي نمي خواهد چادر به عنوان حجاب برتر در كشور همگاني شود .
اداره اماكن و وزارت ارشاد مي تواند مانكن هاي مبتذل را از مغازه ها و بوتيك هاي آنچناني جمع آوري كنند .
مدارس و مراكز آموزشي ادارات اعم از دولتي و خصوصي مي توانند نقش مهمي در اين رابطه ايفا كنند ولي متاسفانه در جهت عكس سياستهاي كلي نظام اسلامي در اين خصوص عمل مي كنند !!؟
بايد دانست هرچه حضور زنان و دختران با حجابهاي نامناسب در جامعه و محيط هاي كاري بيشتر باشد آسيب پذيري فرهنگ اسلامي هم بيشتر خواهد بود .
پس بياييم براي ترويج حجاب برتر در كشور انگيزه ايجاد كنيم و به زنان و دختراني داراي حجاب برتر هستند امتيازات ويژه اي در نظر بگيريم و نيز از طرف ديگر در اين رابطه دولت یارانه بدهد مثلا" براي خريد چادر و ... سخن در اين رابطه بسيار مي توان زد از جمله نقش دشمن را در ترويج بد حجابي در جامعه اسلامي بيش از پيش براي نسل جوان تبيين نمود .
محمد
United States
مطلب زیبایی بود خسته نباشید